Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
Ainakin jos 300tkm mittarissa. Nimittäin jämäköityy ajettavuus kummasti, ja lotinat vähenee.
Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
Mutta mistäpä sellaiset jotka toimisi useamman vuoden. Onko alkuperäiset ainoa vaihtoehto. (onkohan hinnasta kellä tietoa) Motonetissä olisi edulliset mutta Scan tech... Taitavat olla sen verran työläät vaihtaa, että mielellään laittaisi kerralla kunnolliset.
Nimimerkki: Koko kesän taka-akselin kolinaa kuunnellut.
Nimimerkki: Koko kesän taka-akselin kolinaa kuunnellut.

Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
Teukka.k kirjoitti:Mutta mistäpä sellaiset jotka toimisi useamman vuoden. Onko alkuperäiset ainoa vaihtoehto. (onkohan hinnasta kellä tietoa) Motonetissä olisi edulliset mutta Scan tech... Taitavat olla sen verran työläät vaihtaa, että mielellään laittaisi kerralla kunnolliset.
Nimimerkki: Koko kesän taka-akselin kolinaa kuunnellut.
Scan techit laitoin. tammikuussa laitoin uudet Kybin kaasuiskarit taakse ja jo nyt oli molemmat sököt. päätin samalla kerralla iskarien kanssa vaihtaa puslatkin, eikä homma hirveä ole, jos saa auton ilmaan.
Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
Uretaanipuslat, Powerflex tms.Teukka.k kirjoitti:Mutta mistäpä sellaiset jotka toimisi useamman vuoden

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
yeah baby yeah. Uretaanit perään vaikuttaa yllättävän paljon.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
Vaikkapa uretaanit tuolta http://www.pro-carservice.com
Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
PCS asensi uretaanipuslat omaani etupäähän.arttu kirjoitti:Vaikkapa uretaanit tuolta http://www.pro-carservice.com
En nyt haukkuisikaan noita, ovat kestäneet hyvästi sen 100tkm.
Narisevat tosin samallalailla kuin entiset.
Vermaan olisi pitänyt rasvaillaasentaessa tai käyttää jotain muita vippaskonsteja.
Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
Väittäisin kyllä vahvasti että PCS:llä on asennettu rasvan kanssa.snuggles kirjoitti: PCS asensi uretaanipuslat omaani etupäähän.
En nyt haukkuisikaan noita, ovat kestäneet hyvästi sen 100tkm.
Narisevat tosin samallalailla kuin entiset.
Vermaan olisi pitänyt rasvaillaasentaessa tai käyttää jotain muita vippaskonsteja.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
Rasvaa tai ei, niin narisee ne mullakin taas pakkasilla ekat kolmesataa metriä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
Mulle ohjeistettiin PCS:llä laittamaan kuparitahnaa runsaasti pusliin. Ei ainakaan vielä narise.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
Ok, sitten ilmeisesti on narske niin sitkeää luokkaa, että ei auta kuin kärsiäMacTurbo kirjoitti:Väittäisin kyllä vahvasti että PCS:llä on asennettu rasvan kanssa.snuggles kirjoitti: PCS asensi uretaanipuslat omaani etupäähän.
En nyt haukkuisikaan noita, ovat kestäneet hyvästi sen 100tkm.
Narisevat tosin samallalailla kuin entiset.
Vermaan olisi pitänyt rasvaillaasentaessa tai käyttää jotain muita vippaskonsteja.

Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
Ehkä kuitenkin kannattaa vilkaista rasva tilanne, koska myös Pete on ihminen, vaikka hyvä sellainen (ainakin Saabin korjauksessasnuggles kirjoitti:Ok, sitten ilmeisesti on narske niin sitkeää luokkaa, että ei auta kuin kärsiäMacTurbo kirjoitti:Väittäisin kyllä vahvasti että PCS:llä on asennettu rasvan kanssa.snuggles kirjoitti: PCS asensi uretaanipuslat omaani etupäähän.
En nyt haukkuisikaan noita, ovat kestäneet hyvästi sen 100tkm.
Narisevat tosin samallalailla kuin entiset.
Vermaan olisi pitänyt rasvaillaasentaessa tai käyttää jotain muita vippaskonsteja.

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
En ole uretaanijuttuihin ollenkaan perehtynyt, mutta olenko oikeassa käsityksessä siinä että uretaanipusla siis ei kierry eikä myötää kuten kumipusla, vaan teräksinen sisäholkki liukuu uretaania vasten?
Onko puslan uretaani esipuristettua vai kuinka nopea kuluminen vältetään? Houkuttelisi Tonttuun asentaa ainakin etutukivarsien takapuslat, mutta kuluminen arveluttaa, etenkin jonkinverran hiekkateitä ajavana.
Onko puslan uretaani esipuristettua vai kuinka nopea kuluminen vältetään? Houkuttelisi Tonttuun asentaa ainakin etutukivarsien takapuslat, mutta kuluminen arveluttaa, etenkin jonkinverran hiekkateitä ajavana.
Re: Taka-akselin puslat kannattaa vaihtaa
Onko kokemusta tai ohjeistusta miten käy takapuslien vaihtotyö TI-mieheltä? Omat puslat näyttää nimittäin olevan aikas loppu.
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
ex NG900 S 2.0i -96