CHECK ENGINE-valo????

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
{wili}
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 16:21
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: CHECK ENGINE-valo????

Viesti Kirjoittaja {wili} »

juu laitoin tarvikelamban ja mukana tulleilla abikoilla liitin vanhaan johtoon..
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: CHECK ENGINE-valo????

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pelkäänpä että se tarvikelambda on susi ja/tai sopimaton Trionicille.

Eihän ollut joku motonet tai biltema 50e kapistus? Sellaisia en itse laittaisi missään nimessä vaan aidon boschin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
{wili}
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 16:21
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: CHECK ENGINE-valo????

Viesti Kirjoittaja {wili} »

sama tuli itelle mielee et susi on ja viel motonetist, täytyy hakee boschi sit. tarkistan kyllä liitokset ensin oli sellaset paska abikot kyl siin pussissa. toimi kyl melkee 500km se lambda et oliskohan auton tehoillaki oma osansa hajoamisiin.
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Re: CHECK ENGINE-valo????

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Ja jateketaan tähän:

CE valo syttyy kun kone lämpiää. Siis nollauksen jälkeen. Ja auto nykii ja kenguroi kylmänä. Kun CE valo syttyy, kengurupensa loppuu ja autosta tulee varsinainen vormula. Ja lämmöt normilämpöiset.

Onko se sitten se imuilman lämpöanturi? Jos, niin olisiko jollain räjäytyskuvaa kautta ohjetta vaihtoon. Kiitos

Saab 900S NG 1994

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Alexzi
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2011 20:03
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CHECK ENGINE-valo????

Viesti Kirjoittaja Alexzi »

peinu kirjoitti:Ennen kuin riennät testauttamaan sitä härveliä, niin väännä ensin virta-avainta starttaamatta. Kattelepas montako kertaa se check-engine tuossa vaiheessa vilkkuu.

Vilkkujen määrästä voi päätellä seuraavaa:

2 Manifold absolute pressure sensor
3 Temperature sensor, manifold
4 Temperature sensor, coolant
5 Throttle position sensor
6 Oxygen sensor
7 Adaptation
8 Purge valve (EVAP valve)
9 ECM, internal fault
Päteekö tämä ohje myös 9-3 vm.99 matapaineturboon? Itsellä vilkkuu 3 krt. Ce valo kun kääntää virta-avaimen ekaan asentoon. eli 3 Temperature sensor, manifold.
Jos näin niin mistä tuota vikaa kannattaisi alkaa etsiä?
9-3 SC
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: CHECK ENGINE-valo????

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Alexzi kirjoitti:
peinu kirjoitti:Ennen kuin riennät testauttamaan sitä härveliä, niin väännä ensin virta-avainta starttaamatta. Kattelepas montako kertaa se check-engine tuossa vaiheessa vilkkuu.

Vilkkujen määrästä voi päätellä seuraavaa:

2 Manifold absolute pressure sensor
3 Temperature sensor, manifold
4 Temperature sensor, coolant
5 Throttle position sensor
6 Oxygen sensor
7 Adaptation
8 Purge valve (EVAP valve)
9 ECM, internal fault
Päteekö tämä ohje myös 9-3 vm.99 matapaineturboon? Itsellä vilkkuu 3 krt. Ce valo kun kääntää virta-avaimen ekaan asentoon. eli 3 Temperature sensor, manifold.
Jos näin niin mistä tuota vikaa kannattaisi alkaa etsiä?
Pätee, eli IAT sensor vaihtoon, Procarservicestä sai ainakin joku vuosi sitten. Tai marmorilta.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Bj Andy
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 18:38

Re: CHECK ENGINE-valo????

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

No niin pari vuotta on jo saabisteltu tuolla 97´ 900 turbolla...

Niin mikä ...tu sytyttää ce valon Lappeenrannan prisman pihassa??? Tai alakerrassa.

Aluksi koitin järkeillä että jos se on ollut siellä tallissa niin ilmanpaine/kosteus/lämpötilanmuutos tms. voisi vaikuttaa mutta kun sillä ei enää näyttäisi olevan väliä että onko pihalla vai siellä alakerrassa. Eikä ole väliä onko pakkasta tai plussaa eikä sillä että hakiko sieltä vaan sixpäkin kaljaa, vai kaiken mahdollisen eli pitemmän kaavan mukaan.

Ja valo syttyy joko heti käynnistyksen yhteydessä tai sitten kun on ajanu pienen matkan. Ja sammuu seuraavassa käynnistyksessä.

Toistuvuus on jotakin 7 kertaa kymmenestä ainankin.Mitään muuta oiretta ei tunnu tuossa ja termari on pidetty toimivana kun sekin sitä valoa sytyttelee jos kone käy kylmänä.

Eikä tätä ilmene muualla.

Liekkö alueella joku eekoon salainen check engine lähetin että saisi ostoslistaan lisättyä vielä uuden saabinkin??? :mrgreen:
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: CHECK ENGINE-valo????

Viesti Kirjoittaja karg »

Kannattaa selvittää vikakoodi, mikä aiheuttaa ton CE-valon.
Bj Andy
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 18:38

Re: CHECK ENGINE-valo????

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Joo ei tosin ole mitään koodin lukijoita matkassa vai voiko sen testata tuolla että jättää virrat päälle???
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: CHECK ENGINE-valo????

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Voi testata.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vastaa Viestiin