Tuli hankittua perheen nuorimmille -98 mallin ng 900 ja auto tuntuu hyvälle muutamaa pikku juttua lukuunottamatta.
1. Polttoainemittari sekoilee ja näyttää varsinkin kylmänä mitä sattuu. Myyjän mukaan sekä polttoaineen varoitusvalo että ajotietokoneen näyttö jäljellä olevasta ajomatkasta toimivat niinkuin pitää.
Siis onko jollain ollut samaa vaivaa ja missä vika ??
2. Vaihdekeppi on vähän "väljän" tuntuinen ja varsinkin ykkönen on joskus haettavaa sorttia. Vaihteet menevät muuten ihan hyvin päälle. (ajettu 280tkm)
Siis onko jollakin kokemusta mitä ja mistä kannattaa vaihtaa holkkeja ym...kuluvaa
Ng 900 -98:n polttoainemittari sekoilee
Ng 900 -98:n polttoainemittari sekoilee
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Re: Ng 900 -98:n polttoainemittari sekoilee
Tähän jos saisi täsmennystä, että millä tavoin ongelmat ilmenevät ja missä tilanteissa?valtteri kirjoitti:1. Polttoainemittari sekoilee ja näyttää varsinkin kylmänä mitä sattuu. Myyjän mukaan sekä polttoaineen varoitusvalo että ajotietokoneen näyttö jäljellä olevasta ajomatkasta toimivat niinkuin pitää.
Siis onko jollain ollut samaa vaivaa ja missä vika ??
Itselläni polttoainemittari saattaa jäädä käynnistyksessä liian alhaiselle tasolle, jos bensaa on sopivan pieni määrä tankissa. Tämä korjaantuu aina kun ottaa virrat pois ja laittaa takaisin päälle. Ensimmäisellä kerralla luulin, että bensapistooli ei ollut asemalla toiminut tankatessa, kun neula oli tankkauksen jälkeenkin aivan pohjassa ja DTE-mittari näytti jotakin 10km:n päälle.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Ng 900 -98:n polttoainemittari sekoilee
Tarkasta konehuoneeseen menevän vaihdevivuston kunto ja välykset. Omassa NG:ssä puslat olivat väljiä ulkokehästään (ei liukupinnasta). Lisäksi konehuoneeseen menevän tangon päässä oleva nailon holkki oli aivan loppu. Osat maksoivat muistaakseni PCS:ltä n.10€.
Bensamittarin korjaukseksi tutkisin aluksi maadoituspisteiden kunnon polttoainepumpulta ja mittarilta. Toisaalta bensavalon ja ajotietokoneen toiminta viittaisi mittariston kontaktiongelmiin.
Bensamittarin korjaukseksi tutkisin aluksi maadoituspisteiden kunnon polttoainepumpulta ja mittarilta. Toisaalta bensavalon ja ajotietokoneen toiminta viittaisi mittariston kontaktiongelmiin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Ng 900 -98:n polttoainemittari sekoilee
Selvennetään vähän.VVV kirjoitti:Tähän jos saisi täsmennystä, että millä tavoin ongelmat ilmenevät ja missä tilanteissa?valtteri kirjoitti:1. Polttoainemittari sekoilee ja näyttää varsinkin kylmänä mitä sattuu. Myyjän mukaan sekä polttoaineen varoitusvalo että ajotietokoneen näyttö jäljellä olevasta ajomatkasta toimivat niinkuin pitää.
Siis onko jollain ollut samaa vaivaa ja missä vika ??
Itselläni polttoainemittari saattaa jäädä käynnistyksessä liian alhaiselle tasolle, jos bensaa on sopivan pieni määrä tankissa. Tämä korjaantuu aina kun ottaa virrat pois ja laittaa takaisin päälle. Ensimmäisellä kerralla luulin, että bensapistooli ei ollut asemalla toiminut tankatessa, kun neula oli tankkauksen jälkeenkin aivan pohjassa ja DTE-mittari näytti jotakin 10km:n päälle.
Kun auto on kylmä = seissyt esim. yön yli niin vaikka tankissa on 25 l bensaa niin mittari nousee aivan ylös(näyttää täyttä ) ja sitten kun on ollut käynnissä/liikkeellä noin 0.5 - 1,0 h niin mittari tippuu näyttämään oikein.
Kun hain auton niin tankkasin sen täyteen ja ihan normaalisti tippui alaspäin 450 km matkalla.
Edellinen myyjä kertoi että mittari sekoilee eniten noin puolentankin paikkeilla.
Vaihteista kyllä itse selviäisin mutta kun nuo kersat opetetaan ajamaan hienoilla uusilla autoilla niin jos vähän "takertelee" niin hirvittää katsella sitä riuhtomista jos vähän ahistaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Re: Ng 900 -98:n polttoainemittari sekoilee
Mulla sekoilee Cabben mittari myös.
Näyttää aina joko täyttä tai tyhjää... Valo ja ajotieturi kuitenkin näyttää oikein.
Olen pitänyt tuota anturivikana, mutta tänään vaihdoin bensatankin ja siinä mukana pumpun ja anturin eikä vika muuttunut miksikään.
Näyttää aina joko täyttä tai tyhjää... Valo ja ajotieturi kuitenkin näyttää oikein.
Olen pitänyt tuota anturivikana, mutta tänään vaihdoin bensatankin ja siinä mukana pumpun ja anturin eikä vika muuttunut miksikään.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Ng 900 -98:n polttoainemittari sekoilee
Jos valo ja DTE näyttää oikein, niin voisi päätellä vian löytyvän siitä kojetaulun päästä. Taitavat ne sähköt olla kohtuullisen herkät siinä kojetaulussa kun aika paljon on mittaristovikoja dokumentoituna täällä. Pitäisi avata koko hoito kunhan ehtii ja jaksaa.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Ng 900 -98:n polttoainemittari sekoilee
Sattaa olla mittarivika. Toivottavasti ei. Minulla polttoainemittari sekoili ensin ja sitten koko mittari pimeäksi. Vain ilmoitus mittariston toimimattomuudesta oli näkyvissä. Noin 10 minuutin ajon jälkeen muutama välähdys ja sitten toimi ok. Vika ollut toistaiseksi satunnainen. Ilmeisesti liittyy jotenkin syksy kylmiin ja kosteuteen. Kosultoin huollon kanssa, ja karu diagnoosi oli, että mittaristo pitäisi vaihtaa. Komeudella hintaa 520€.



