"Tyhmä kysymys": Missä imukanava on?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viesti:

"Tyhmä kysymys": Missä imukanava on?

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Eli oma 9-3:nen päästää kylmänä käynnistäessä pienen sininen savupilven pakoputkesta. Hain aiheesta viestejä, mutta kaipaisin jonkun vääntämään minulle rautalangasta tämän. Auto on vm. -01, niin vika voi olla viallisessa GT17:ssä. Tämän toteamiseksi minun pitäisi tutkia onko imukanavassa öljyä.

Missä se imukanava on ja riittääkö ruuvari/räikkä-yhdistelmä irroittamiseen?
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
tevisu
"Hölösuu"

Re: "Tyhmä kysymys": Missä imukanava on?

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tomi Liljemark kirjoitti:Eli oma 9-3:nen päästää kylmänä käynnistäessä pienen sininen savupilven pakoputkesta. Hain aiheesta viestejä, mutta kaipaisin jonkun vääntämään minulle rautalangasta tämän. Auto on vm. -01, niin vika voi olla viallisessa GT17:ssä. Tämän toteamiseksi minun pitäisi tutkia onko imukanavassa öljyä.

Missä se imukanava on ja riittääkö ruuvari/räikkä-yhdistelmä irroittamiseen?
Tuossa jonkilainen kuva:

Kuva

Kuvassa coolerin jälkeinen osa imukanavaa. Irrota vaikka tuon oikean nuolen osoittaman putken ja vasemman nuolen osoittaman kumiputken liitos. Liitos kiinni normaalilla letkukiristimellä.

Ja ei välttämättä vika ole ahtimessa. Katso hakusanalla "kampikammion tuuletusventiili".

...ja tervetuloa joukkoon...savuiseen... 8)
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Kiitos tevisu, juuri tällaista "for dummies"-kuvaa kaipasin :)

Eikös toinen vikamahdollisuus liittynyt johonkin huohotus/huohotinjärjestelmään? Onko tuo tuuletusventtiili juuri sitä?
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tomi Liljemark kirjoitti:Kiitos tevisu, juuri tällaista "for dummies"-kuvaa kaipasin :)

Ole hyvä. Eipä tuosta vaivaa ollut.

Eikös toinen vikamahdollisuus liittynyt johonkin huohotus/huohotinjärjestelmään? Onko tuo tuuletusventtiili juuri sitä?
Juurikin sama asia kyseessä.
Tässä keskustelua aiheesta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8191

Harmittava vika/(ominaisuus :?: ) kun kukaan ei oikein tiedä varmaa syytä pölläyttelyyn.
Vastaa Viestiin