Eli oma 9-3:nen päästää kylmänä käynnistäessä pienen sininen savupilven pakoputkesta. Hain aiheesta viestejä, mutta kaipaisin jonkun vääntämään minulle rautalangasta tämän. Auto on vm. -01, niin vika voi olla viallisessa GT17:ssä. Tämän toteamiseksi minun pitäisi tutkia onko imukanavassa öljyä.
Missä se imukanava on ja riittääkö ruuvari/räikkä-yhdistelmä irroittamiseen?
"Tyhmä kysymys": Missä imukanava on?
-
- "Turbo"
- Viesti:
"Tyhmä kysymys": Missä imukanava on?
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
Re: "Tyhmä kysymys": Missä imukanava on?
Tuossa jonkilainen kuva:Tomi Liljemark kirjoitti:Eli oma 9-3:nen päästää kylmänä käynnistäessä pienen sininen savupilven pakoputkesta. Hain aiheesta viestejä, mutta kaipaisin jonkun vääntämään minulle rautalangasta tämän. Auto on vm. -01, niin vika voi olla viallisessa GT17:ssä. Tämän toteamiseksi minun pitäisi tutkia onko imukanavassa öljyä.
Missä se imukanava on ja riittääkö ruuvari/räikkä-yhdistelmä irroittamiseen?

Kuvassa coolerin jälkeinen osa imukanavaa. Irrota vaikka tuon oikean nuolen osoittaman putken ja vasemman nuolen osoittaman kumiputken liitos. Liitos kiinni normaalilla letkukiristimellä.
Ja ei välttämättä vika ole ahtimessa. Katso hakusanalla "kampikammion tuuletusventiili".
...ja tervetuloa joukkoon...savuiseen...

-
- "Turbo"
- Viesti:
Juurikin sama asia kyseessä.Tomi Liljemark kirjoitti:Kiitos tevisu, juuri tällaista "for dummies"-kuvaa kaipasin
Ole hyvä. Eipä tuosta vaivaa ollut.
Eikös toinen vikamahdollisuus liittynyt johonkin huohotus/huohotinjärjestelmään? Onko tuo tuuletusventtiili juuri sitä?
Tässä keskustelua aiheesta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8191
Harmittava vika/(ominaisuus