Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
tetammi
"Saabisti"

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tomsson kirjoitti:Onnittelut järkivalinnasta! Ei pääse kenenkään katse liimaantumaan koneeseesi pidemmäksi aikaa = turvallisempaa liikenteessä.
Ja mikä parasta, äkkiäkös tuollaisen nimellisen hankintahinnan kerää takaisin. Talvi on taas tulossa, joten ei kun toiminimi pystyyn ja puhelinluotteloon ilmoitus urakoinnista. Teiden aukipito on ihan tuottavaa hommaa, näin kun diisselin hintakin on pohjalukemissa ja muukin verotus lähes yhdentekevää. MUTTA, onhan tuossa 2-toiminen nostolaite? Jos nimittäin oikein ilkeäksi talvi heittäytyy niin jos ei eturenkailla saa painoa, niin monesti on vaikeita paikkoja kun perälevy ei vaan uppoa kovaan jäiseen lumee. Ai mutta, iso diisseli kyllä painaa etuakselia maahan, joten ei huolta.
Ohoh, ihan tässä järki meinasi kiinni leikata. Siis eihän Italiassa lunta näy, tou.

Noh, ei lannistuna. On vielä mahdollisuuksia saada rahat takaisin. Nimittäin tienvarsien niittotyöt. Nurmirikkaheihä varmaan kasvaa myös Italiassa? Tai voihan sitä jälkikäteen sitten Suomessakin sitten koittaa, mutta tietää pitkää päivää, kun työkone kuitenkin sitten jo siinä iässä, että jälleenmyynti arvo rapissut vuosi vuodelta.
Työkoneestasi näyttää surukseni kyllä puuttuvan voiman ulosotto, eli vetokoukkutyöntötankotoimilaite. Nou hätä. Ei se muutaman sadan investointi paikallisessa K-raudassa käypiin laitteisiin tunnu missään. Sateita pitää vaan sitten toivoa, että rikkaheitä kasvaa ja täyttää tienverrat.

Pitemmittä puheitta, onnea nuorelle toiminimelle ja soittelen, jos kinokset käyvät ylivoimaiseksi 17hp Husselle täällä lännessä.
Siitä hieno peli toi koneesi, että sen pitkän matkavaihteen ansiosta pienen Maailman välimatkat eivät pahemmin vaikuta, maksimissaan muutaman päivän. Eli ilmoituksesi voi olla suurempi kuin valtakunnallinen.
Tämä seuraava vinkki on ilmainen.
Olen saanut käsityksen, että Afrikan kuivilla savanneille kuivuus ja pöly vaivaa, eli myrkkyvesitankki koneen perään ja sitovaa suolavettä sinne levittämään.

:)

Olen pahoillani, jos huumori ei osu. Olen nauttinut jokusen oluen ja editoin viestin myöhemmin(huomenna ehtoopäivällä) sivistyneempään muotoon, jos tarve vaatii. Näen tarpeen sitten huomenna.
Eihän näitä nyt pidä mennä editoimaan jälkikäteen. :mrgreen:
Tähän sopinee kuva omasta exästä:
Kuva
Viimeksi muokannut tetammi, Ma Marras 23, 2009 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Pekko_Å
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

piku kirjoitti:
Risto kirjoitti:
V.J.S kirjoitti: illalla päästään kyntöhommiin... Läskiperse ja Volvo alkaa olemaan jo vähän tiukoilla...
Toivottavasti läskiperse ei lue tätä foorumia, muuten voi olla hiljaista kyntörintamalla. :mrgreen:
Voi kuule, kyllä mä luen. ;)
Ja kuulemma heruu kuitenkin...
Mä olen liian helppo. :(
Nyt on Risto pakko sanoo et...

BURN!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
piku
"Tuplakaasari"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja piku »

Pekko_Å kirjoitti:BURN!
Nääh. Mä vaan olen helppo.

Vaan on Volvossa ainakin parempi istua jos ei muuta... Ei muuta.
Ässä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Hyi hyi, hävytöntä, Volvon olet ostanut :( :saab:

"Hanki Volvo, niin ei tarvitse selitellä!", eräs ex-saabisti totesi. Ajaa nykyään Skodalla.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ässä kirjoitti:Hyi hyi, hävytöntä, Volvon olet ostanut :( :saab:

"Hanki Volvo, niin ei tarvitse selitellä!", eräs ex-saabisti totesi. Ajaa nykyään Skodalla.
Muistaakseni autoilualan ylin auktoriteetti Jeremy Clarkson on joskus sanonut, että: "Saab is a smart man's Volvo."
Tuosta voi suoraan kääntää, että "Volvo is a stupid man's Saab," eli sopii mulle ku nenä naamaan :D
Noh, katsotaan, tuolla olis tarkoitus pärjätä seuraavat ~8kk ja työkalut on kaikki 2500km:n päässä...Yrittänyytä ei laiteta ja lupaan raportoida kaiken rehellisesti :D
Pekko_Å
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

piku kirjoitti:
Pekko_Å kirjoitti:BURN!
Nääh. Mä vaan olen helppo.

Vaan on Volvossa ainakin parempi istua jos ei muuta... Ei muuta.
Haha!!

Onnittelut kateutta herättämättömästä, selittelyjä kaipaamattomasta, tasapaksusta ja poliittisesti korrektista 'auto'valinnasta!

Olisittehan te huonomminkin voineet valita. Teillähän saattaisi olla vaikkapa Fiat tallissa...

Ja ihan aikuisten oikeesti. Ei volvossa mitään vikaa ole, se on vain erilainen kuin Saab.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

HeH... fanaattisuus on vain mentaalinen turvapaikka. Niille joka sitä tarvii. Hieno valinta tuo V***O! Se auto on vain kulkuväline joillekkin. Jotkut taasen elävät sen kautta. Siis se neljällä renkaalla lepäävä peltilehmä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Hyvä juttu V.J.S. kun pystyit avautumaan tälle foorumille. Tuommoisen asian sisällään pitäminen voi tarpeettomasti kasvattaa ongelman niin suuriin mittasuhteisiin, että siinä on oma ja muiden mielenterveys ja loppuviimein jo fyysinen hyvinvointi vaakalaudalla.

Eihän asioihin saa apua, jos niitä ei uskalla itse käsitellä. Vielä parempi vaihtoehto on jakaa asia vertaisryhmän kanssa. Jotkut muutkinhan täällä nyt sinun avattuasi keskustelun uskaltautuivat myöntämään ongelmansa. Se on heillekin suuri ja raskas askel oikeaan suuntaan.

Itse en ole koskaan omistanut volvoa, joten voin vain kuvitella miten raskaalta arki tuntuu. En pysty siis ymmärtämään tuskan todellista laatua, mutta sen voin kostein silmin sinulle sanoa, että oikeasti tuntuu pahalta puolestasi. Ja jos se saa sinut paremmalle mielelle, niin kaikki mitä kehtaat vain avautua tänne siitä aiheesta, lupaan lukea oikein ajatuksella, niin kuin varmasti muutkin.

Ne meistä, ketkä eivät ole volvoon sortuneet, varmaan ottavat tämänkin onkeensa varoittavana esimerkkinä. Kiitokset siitäkin sinulle V.J.S. -ystävämme.

Yksi asia vielä lopuksi, johon en voi olla kommentoimatta: Tätä forumia lukevat myös nuoret ihmiset, joiden henkiselle kehitysvaiheelle tällaisten asioiden käsitteleminen voi tuntua ylivoimaisen raskaalta. Tämä on erittäin vaikea aihe täysikasvuisellekin saabistille. Siten pyydänkin, että edes kuvat aiheesta poistetaan - mielestäni ne antavat aiheelle suorastaan "mässäilyn" luonteen. Turha on herkutella toisen epäonnella. Varsinkin näin viikonloppunan kun henkinen ja fyysinen olotila on monella vaakalaudalla. Minulle itselleni nuo kuvat aiheuttivat vatsan väänteitä. Te aikuiset siellä kotona: jos epäilette, että teidän lapsenne ovat kohdanneet netissä tällaisen tragedian, keskustelkaa siitä heidän kanssaan. On tärkeää, että lapsi saa käsitellä aihetta turvallisen aikuisen kanssa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

peinu kirjoitti: Yksi asia vielä lopuksi, johon en voi olla kommentoimatta: Tätä forumia lukevat myös nuoret ihmiset, joiden henkiselle kehitysvaiheelle tällaisten asioiden käsitteleminen voi tuntua ylivoimaisen raskaalta. Te aikuiset siellä kotona: jos epäilette, että teidän lapsenne ovat kohdanneet netissä tällaisen tragedian, keskustelkaa siitä heidän kanssaan. On tärkeää, että lapsi saa käsitellä aihetta turvallisen aikuisen kanssa.
Kiitos peinu tuestasi.
Kyllä asiaa on meillä käsitelty huolellisesti jo kuuden vuoden ajan. Tosin terapointi on tapahtunut siten, että perheemme nuorin saabisti ( se ainoa tosi saabisti ) on pontevasti vakuuttanut Saabin ylivertaisuudesta. Tosin taloustilanne ja muut hankkeet ovat toistaiseksi estäneet Kanossan matkan tekemisen. Haaveena on 9-3 SC automaattina ja sopivalla koneella, mikä se sitten lieneekään. :oops:
# 419 Vesa Pohjalainen
Tomsson
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

tetammi kirjoitti: Eihän näitä nyt pidä mennä editoimaan jälkikäteen. :mrgreen:
No perkules, vai ikuistit ton omaan viestiisi :)
No mitä sitä sitten pahemmin muokkailemaan. Pari kirotusvihrettä kuitenkin korjasin.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
V.J.S
"Hölösuu"

V.J.S kirjoitti:... ja lämppärin puhallin lopetti toimimasta
Noniin, kuten tuolla jossain uhosin, niin raportoidaan traktorin sielunelämää tännekin. Eli puhallin ryhtyi toimimaan pienimuotoisen ehjäämisoperaation jälkeen. Volpertissa on niin neroisa systeemi tuon automaatti-ilmastoinnin suhteen, että mikäli sisäilman lämpötilan haistelija porsii tai vaatii liikaa virtaa pyöriäkseen, ei itse sisäilman puhallinkaan lähde toimimaan. Asioiden näin ollessa ropelsin "haistelijan" käteen ja putsasin sieltä n. nyrkillisen verran jonkun karvaranteen mustaakin mustempia karvoja, hinkkasin vielä topsy-puikoilla "röörit" puhtaaksi ja antura paikoilleen. Katsoppas saamaria, puhallinkin ryhtyi toimimaan. Eli ensimmäinen korjaustoimenpide suoritettu, tähänastiset korjauskustannukset:
2xtopsypuikko ~0,02€. Lisäksi on rikastutettu öljymoguleita 40€:lla, mutta sitä ei voine laskea korjauskustannuksiin? :D
Näillä mennään kohti uusia kyntösarkoja!
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"

Eilen taas harrastettu, eli joutu panostamaan traktorin korjaamiseen Tosin kyseessä oli jo ostohetkellä ollut porsiminen, eli pistin tiivistemössöä moottorin ylempään tukikumiin 2,5€:lla :lol: Saas nähdä kunhan toi pari päivää kuivuu, että tippuuko paikat vaimolta hampaista, minulla kun ei paikkoja tahi reikiä hampaissa ole :mrgreen:

Sen sijaan opin taas jotain uutta Italialaisesta tavasta vakuutusmaailmassa. Eli pyysin Tapiolasta vakuutushistorian siirtoa ja ajattelin sillä saavani vähän rahaa takasin 1000€/vuosi vakuutuksestani. Koska siis en omannut Italialaista vakuutushistoriaa, jouduin alottamaan bonusportaikon nollatasolta (CU14). Tapiolan lähettämän dokumentin mukaan olisinkin noussu pykälästä 14 pykälään 5, eli vakuutuksen hinta ois tippunu aika stanasti.

Noh, ongelmaksi Italian puljun kanssa tuli se, että olen jo allekirjoittanut ja maksanut (eli siis "hyväksynyt") sopimuksen bonuspykälällä 14 vuodeksi eteenpäin ja tämä vakuutus astui voimaan 3.10. Päiväys Tapiolan lähettämässä todistuksessa oli 6.10. Tähän vedoten Italian pulju vastasi, että ei pysty, mutta vuoden päästä (siis 3.10.2009 alkaen) saat uuden bonusluokan. Kiva, ensi vuonnahan mä sitä tarviinkin :lol: Parastahan tässä on se, että pyysin tota stanan lappua Tapiolalta jo viikkoa ennen kuin se lähetettiin, mutta ainut ihminen joka sen koko firmassa osasi lähettää, oli sen viikon tietenkin poissa byroolta.

Asioiden näin ollessa minä siinä sitten totesin Zuritellille, että hiivatti, pistetään vakuutus poikki sitten ja otan uuden jostain muualta. Sehän vaan kyllä kävisi, mutta rahoja vuodeksi maksetusta vakuutuksesta on silloin turha odottaa takaisin 8O

Eli Italiassa hyväksytään vakuutussopimus kiinteäksi ajaksi ja se pitää maksaa etukäteen (ennen maksua ei tule vakuutus voimaan). Jos vakuutuksen katkaisee syystä tai toisesta kesken "hyväksytyn" sopimuskauden, niin rahoja ei takaisin tule.

Ainakaan autovakuutuksissa ei ole muita vaihtoehtoja kuin 6kk ja 1vuosi, meikäläisen yhtiöllä eli Zuritellilla ekan vakuutuksen ottajan kohdalla vain 1vuosi. Eli jos vaikka 18v finninaama Luigi hommaa ensi auton ja 3kk oston jälkeen toteaa, että vitu mä mitään autoo tarvii vaan myy sen ja siirtyy fillarimieheksi, niin 9kk:n vakuutusmaksuille voi sanoa moro 8O Tommonen käytäntö nyt alkaa täyttämään jonkunsortin semilaillistetun ryöstön tuntomerkit :?:

Jos jaksaisin, niin pyytäisin kirjallisena noi jutut ja valittaisin EU:hun, mutta enpä taida jaksaa. :lol:
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
axp102
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja axp102 »

annat mennä vaan, ei se iso homma kait tuollainen valitus ole. kaikki paperit vaan nippuun ja postiin. ja sitten odotat. on sitä kait joskus enemmänkin töitä tonnin eteen tehty. ainakin minä olen :wink: .
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Luulen vähän että EU:hun valittaminen ei auta. Tuo bonusjärjestelmä lakkautettiin virallisesti jokunen vuosi sitten eli sitä ei käsittääkseni ole minkään yhtiön pakko noudattaa jos ei halua. Suomessa yhtiöt on kai sopineet että sitä käytetään jatkossakin koska kaikilla näyttää se olevan.
Suomessakin bonukset haihtuu muuten taivaan tuuliin jos on 5 vuotta ilman kulkuneuvoa. Tämä on hyvä varsinkin moottoripyöräilijöiden muistaa. Jos myy prätkän pois niin kannattaa alle 5v välein hankkia joku kiikku edes vähäksi aikaa ja maksaa siten suojelurahaa omista bonuksistaan vakuutumaf eikun yhtiölle.
9000CS 2,3
V.J.S
"Hölösuu"

Saappi Kuski kirjoitti:Luulen vähän että EU:hun valittaminen ei auta. Tuo bonusjärjestelmä lakkautettiin virallisesti jokunen vuosi sitten eli sitä ei käsittääkseni ole minkään yhtiön pakko noudattaa jos ei halua. Suomessa yhtiöt on kai sopineet että sitä käytetään jatkossakin koska kaikilla näyttää se olevan.
Ei minua tuo bonusjärjestelmä tässä eniten ihmetytä, vaan tuo maksupolitiikka ja vakuutuksen irtisanominen. Eli käytännössä täällä et maksettua vakuutusmaksua saa käyttämättä jääneeltä ajalta takaisin. Tuo käytännössä rajoittaa ihmisten mahdollisuutta kilpailuttaa yhtiöitä, koska "kilpailuttaminen" on mahdollista, tai siis kannattavaa, max. kaksi kertaa vuodessa (monessa tapauksessa max. yksi kerta per vuosi), muuten tulee maksettua tuplavakuutusta. Lisäksi tosiaan autosta luovuttaessa se on morot vakuutukseen syydetyille rahoille. Tokihan tuon vakuutuksen saa siirrettyä toiselle ajoneuvolle, jos uuden ostaa tilalle, mutta autoilusta luopuminen on syytä ajoittaa vakuutuksen päättymispäivälle, jos ei halua ekstraa maksaa.

Sen nyt vielä ymmärtää, että vakuutus pitää maksaa etukäteen (oli muuten aika projekti se maksaminenkin, mutta ei nyt siitä sen enempää). Nimittäin eihän suuri osa näistä rehellisyyden perikuvista ainakaan tuolla etelämpänä mitään maksaisi vakuutuksen saatuaan tai maksaisi milloin jaksaisi...Täällähän siis vakuutus"kuitti", josta käy ilmi vakuutuksen voimassaoloaika, pitää olla läntättynä ikkunaan näkyvälle paikalle.
Noh, näillä mennään, katotaan mimmonen show sitten tulee, kun ilmoittelen yhtiölle päin, että nyt läksee traktori kyntämään Paippisten peltoja kylmään Pohjolaan 8O Tuskin maltan myöskään odottaa rekisteribyrokraattien kanssa koittavaa dokumenttipingistä :D
Vastaa Viestiin