Peräluukun pumpuista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Peräluukun pumpuista

Viesti Kirjoittaja Poy »

Tulipa nuo peräluukun pumput vaihdettua bilteman versioihin. Talvella tahtonut nuo vanhat aina menettää tehoaan. Pitäisikö uusiin jotain ölljy tai voidetta laittaa, jotta säilyttäisivät tehonsa? Tuntuvat aika jämäköiltä ja jos jättää luukun sellaiseen kohtaan, että melkein on kiinni luukku, niin siinä on vähän liiankin tiukassa tuo sulkeminen. Tai en tiedä johtuuko tuo siitä, että asensin jotenkin väärin.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Peräluukun pumpuista

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei noita väärin pysty asentamaan :) Kestää minkä kestää, onhan niissä voitelu valmiina. UUdet on kyllä aika jäykät.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Peräluukun pumpuista

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kovilla pakkasilla kannattaa availla paksia hellästi ja hitaasti sillä tuntuu noi korkkaavan just kylmällä ilmalla.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Peräluukun pumpuista

Viesti Kirjoittaja Pola »

Nyt tulee kyllä pieni avautuminen mutta enivei :D
Kävin tänään hakemassa paikallisesta ADHD-varaosaliikkeestä uudet jouset paksiin. Syy: vanhoilla jousille kansi ei pysyny jousien varassa siinä 1/4 kohdsta ales päin vaan sen joutu aina varovasti asettamaan siitä kiinne. Tänään sitten vaihdoin uudet pumput tilalle, merkki oli king tai jotain vastaavaa. Ni eikös noi ***** vekottimet oo vielä huonommat kun nuo alkuperäset. Samalla tavalla plopsahtaa kansi kiinni melkein puolivälistä. Ainoa ero on että nuo pitää kovempaa meteliä ja ovat yläasennossa todellä jäykät. Siis lähes sellaiset että jos luukun laskee vapaasti auki niin pompauttaa auton perää 5 senttiä maasta. Oli kyllä huonoiten sijoitetut 100!! euroa mitä tuohon autoon olen laittanut. En tiedä onko tällaisessa tilanteessa oikeus palauttaa tuollaset jos ei oo tyytyväinen :evil:
#3272
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Peräluukun pumpuista

Viesti Kirjoittaja Poy »

Pola kirjoitti:Samalla tavalla plopsahtaa kansi kiinni melkein puolivälistä. Ainoa ero on että nuo pitää kovempaa meteliä ja ovat yläasennossa todellä jäykät. Siis lähes sellaiset että jos luukun laskee vapaasti auki niin pompauttaa auton perää 5 senttiä maasta. Oli kyllä huonoiten sijoitetut 100!! euroa mitä tuohon autoon olen laittanut. En tiedä onko tällaisessa tilanteessa oikeus palauttaa tuollaset jos ei oo tyytyväinen :evil:
Ainakin tuolla bilteman mallilla kansi ei mene kiinni itsestään tippumalla kuin vasta loppu vaiheessa. Siinä vaiheessa siitä sisäkahvasta ei voi enää vetää kiinni, vaan pitää painaa jo kannen päältä. Ei nuo muistaakseni 30€ kalliimmat olleet. En tiedä oliko asialla vaikutusta, kun valitsin kaikista uusimmat (siinä hyllyssä oli ainakin 1 tai 1,5v ikähaarukalla valmistettuja osia).
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Peräluukun pumpuista

Viesti Kirjoittaja SS »

Ainakin tuolla bilteman mallilla kansi ei mene kiinni itsestään tippumalla kuin vasta loppu vaiheessa. Siinä vaiheessa siitä sisäkahvasta ei voi enää vetää kiinni, vaan pitää painaa jo kannen päältä.
Noinhan nuo 5-vuotiaat orkkiksetkin tuntuvat toimivan. Luukun saa sisäkahvasta kiinni vain jos kahvasta antaa sopivan alkuvauhdin luukulle. Kohta, josta pumput alkavat nostamisen sijasta vetää luukkua kiinni ei kait oikein voi riippua itse pumpusta vaan niiden sijoituksen geometriasta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Peräluukun pumpuista

Viesti Kirjoittaja Pola »

Juu, no nää ei nosta kun viimiset parikyt senttiä. Siitä alaspäin vaan just ja just jaksaa kannatella luukkua auki. Tuo on jäykempi avata kun sulkea :roll:
#3272
Vastaa Viestiin