Peräluukun pumpuista
Peräluukun pumpuista
Tulipa nuo peräluukun pumput vaihdettua bilteman versioihin. Talvella tahtonut nuo vanhat aina menettää tehoaan. Pitäisikö uusiin jotain ölljy tai voidetta laittaa, jotta säilyttäisivät tehonsa? Tuntuvat aika jämäköiltä ja jos jättää luukun sellaiseen kohtaan, että melkein on kiinni luukku, niin siinä on vähän liiankin tiukassa tuo sulkeminen. Tai en tiedä johtuuko tuo siitä, että asensin jotenkin väärin.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Peräluukun pumpuista
Ei noita väärin pysty asentamaan
Kestää minkä kestää, onhan niissä voitelu valmiina. UUdet on kyllä aika jäykät.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Peräluukun pumpuista
Kovilla pakkasilla kannattaa availla paksia hellästi ja hitaasti sillä tuntuu noi korkkaavan just kylmällä ilmalla.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Peräluukun pumpuista
Nyt tulee kyllä pieni avautuminen mutta enivei 
Kävin tänään hakemassa paikallisesta ADHD-varaosaliikkeestä uudet jouset paksiin. Syy: vanhoilla jousille kansi ei pysyny jousien varassa siinä 1/4 kohdsta ales päin vaan sen joutu aina varovasti asettamaan siitä kiinne. Tänään sitten vaihdoin uudet pumput tilalle, merkki oli king tai jotain vastaavaa. Ni eikös noi ***** vekottimet oo vielä huonommat kun nuo alkuperäset. Samalla tavalla plopsahtaa kansi kiinni melkein puolivälistä. Ainoa ero on että nuo pitää kovempaa meteliä ja ovat yläasennossa todellä jäykät. Siis lähes sellaiset että jos luukun laskee vapaasti auki niin pompauttaa auton perää 5 senttiä maasta. Oli kyllä huonoiten sijoitetut 100!! euroa mitä tuohon autoon olen laittanut. En tiedä onko tällaisessa tilanteessa oikeus palauttaa tuollaset jos ei oo tyytyväinen

Kävin tänään hakemassa paikallisesta ADHD-varaosaliikkeestä uudet jouset paksiin. Syy: vanhoilla jousille kansi ei pysyny jousien varassa siinä 1/4 kohdsta ales päin vaan sen joutu aina varovasti asettamaan siitä kiinne. Tänään sitten vaihdoin uudet pumput tilalle, merkki oli king tai jotain vastaavaa. Ni eikös noi ***** vekottimet oo vielä huonommat kun nuo alkuperäset. Samalla tavalla plopsahtaa kansi kiinni melkein puolivälistä. Ainoa ero on että nuo pitää kovempaa meteliä ja ovat yläasennossa todellä jäykät. Siis lähes sellaiset että jos luukun laskee vapaasti auki niin pompauttaa auton perää 5 senttiä maasta. Oli kyllä huonoiten sijoitetut 100!! euroa mitä tuohon autoon olen laittanut. En tiedä onko tällaisessa tilanteessa oikeus palauttaa tuollaset jos ei oo tyytyväinen

#3272
Re: Peräluukun pumpuista
Ainakin tuolla bilteman mallilla kansi ei mene kiinni itsestään tippumalla kuin vasta loppu vaiheessa. Siinä vaiheessa siitä sisäkahvasta ei voi enää vetää kiinni, vaan pitää painaa jo kannen päältä. Ei nuo muistaakseni 30€ kalliimmat olleet. En tiedä oliko asialla vaikutusta, kun valitsin kaikista uusimmat (siinä hyllyssä oli ainakin 1 tai 1,5v ikähaarukalla valmistettuja osia).Pola kirjoitti:Samalla tavalla plopsahtaa kansi kiinni melkein puolivälistä. Ainoa ero on että nuo pitää kovempaa meteliä ja ovat yläasennossa todellä jäykät. Siis lähes sellaiset että jos luukun laskee vapaasti auki niin pompauttaa auton perää 5 senttiä maasta. Oli kyllä huonoiten sijoitetut 100!! euroa mitä tuohon autoon olen laittanut. En tiedä onko tällaisessa tilanteessa oikeus palauttaa tuollaset jos ei oo tyytyväinen
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Peräluukun pumpuista
Noinhan nuo 5-vuotiaat orkkiksetkin tuntuvat toimivan. Luukun saa sisäkahvasta kiinni vain jos kahvasta antaa sopivan alkuvauhdin luukulle. Kohta, josta pumput alkavat nostamisen sijasta vetää luukkua kiinni ei kait oikein voi riippua itse pumpusta vaan niiden sijoituksen geometriasta.Ainakin tuolla bilteman mallilla kansi ei mene kiinni itsestään tippumalla kuin vasta loppu vaiheessa. Siinä vaiheessa siitä sisäkahvasta ei voi enää vetää kiinni, vaan pitää painaa jo kannen päältä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Peräluukun pumpuista
Juu, no nää ei nosta kun viimiset parikyt senttiä. Siitä alaspäin vaan just ja just jaksaa kannatella luukkua auki. Tuo on jäykempi avata kun sulkea 

#3272