Sytytyskatkoksia?
Sytytyskatkoksia?
Ongelma lähti käyntiin viime perushuollosta, kun
huomattiin sytytyskatkosia Boschsin testerillä.
Nyt on kokeiltu vaihtaa uudet tulpat (NGK)
ja uusi sytytyskasetti, mutta ongelma jatkuu.
Mitään vikakoodeja ei löydy moottoriohjauksesta.
Maadoituspisteiden välillä ei ole jännitehäviöitä eli maadoituksessa ei pitäisi olla ongelmaa.
Johdotusta on käyty läpi ja katkoksia ei löydy.
Asentoanturi on mitattu ja arvo on 1047ohm lämpimänä. Max arvo saa olla 1050ohm?
Muutkin arvot on mitattu testerillä, mutta mitään poikkeavaa arvoa ei löydy.
Yksi arvo ihmetyttää: Suuttimien aukioloaika on tyhjäkäynnillä 3.2ms,
vaikka se saisi olla max 3ms, mutta eihän tuo sytytykseen saisi haitata?
Autossa on Saabin oma virityssarja punaisilla suuttimilla.
Ideoita vian selvittämisessä otetaan vastaan!
huomattiin sytytyskatkosia Boschsin testerillä.
Nyt on kokeiltu vaihtaa uudet tulpat (NGK)
ja uusi sytytyskasetti, mutta ongelma jatkuu.
Mitään vikakoodeja ei löydy moottoriohjauksesta.
Maadoituspisteiden välillä ei ole jännitehäviöitä eli maadoituksessa ei pitäisi olla ongelmaa.
Johdotusta on käyty läpi ja katkoksia ei löydy.
Asentoanturi on mitattu ja arvo on 1047ohm lämpimänä. Max arvo saa olla 1050ohm?
Muutkin arvot on mitattu testerillä, mutta mitään poikkeavaa arvoa ei löydy.
Yksi arvo ihmetyttää: Suuttimien aukioloaika on tyhjäkäynnillä 3.2ms,
vaikka se saisi olla max 3ms, mutta eihän tuo sytytykseen saisi haitata?
Autossa on Saabin oma virityssarja punaisilla suuttimilla.
Ideoita vian selvittämisessä otetaan vastaan!
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Re: Sytytyskatkoksia?
Sytytyskatkokset esiintyvät vasta 2800rpm ja sitä suuremmilla kierroksilla.
Eli ajossa esiintyy selvää nykimistä/nypytystä.
Epäilen syyksi kampiakselin asentoanturia ja sen aion vaihtaa seuraavaksi ellei muita ideoita löydy.
Eli ajossa esiintyy selvää nykimistä/nypytystä.
Epäilen syyksi kampiakselin asentoanturia ja sen aion vaihtaa seuraavaksi ellei muita ideoita löydy.
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Sytytyskatkoksia?
Itsellä on omassa saabissa samanlaisia ongelmia ja ainakin minulla ne johtuvat siitä, et seos on todellapaljon rikkaalla. Omassasi voisi vika olla ilmamassamittarissa!?! Koittaisin ainakin toisella IMMUlla ennenku vaihtelisin mitään muuta.
Re: Sytytyskatkoksia?
Juu tuokin on käynyt mielessä. En ole pystynyt toteamaan vielä toisella IMMUlla.
Mittauksissa Imetty ilmamassa oli tyhjäkäynnillä 4g/s.
Tuo vastusarvo ihmetyttää anturissa, koska löysin keskuteluista, että
arvon pitäisi olla 770-950ohm. Pitääkö paikkansa?
Mittauksissa Imetty ilmamassa oli tyhjäkäynnillä 4g/s.
Tuo vastusarvo ihmetyttää anturissa, koska löysin keskuteluista, että
arvon pitäisi olla 770-950ohm. Pitääkö paikkansa?
Re: Sytytyskatkoksia?
Vastusarvo on WISsin mukaan 860+/-90ohmia, eli pitänee paikkansa.Pedri kirjoitti:Juu tuokin on käynyt mielessä. En ole pystynyt toteamaan vielä toisella IMMUlla.
Mittauksissa Imetty ilmamassa oli tyhjäkäynnillä 4g/s.
Tuo vastusarvo ihmetyttää anturissa, koska löysin keskuteluista, että
arvon pitäisi olla 770-950ohm. Pitääkö paikkansa?
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Sytytyskatkoksia?
Ihan uteliaisuudesta.
Mitä tälle topicillle kuuluu?
Mitä tälle topicillle kuuluu?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Sytytyskatkoksia?
No niin jatketaan!
Anturi vaihdettu ja immu on putsattu.
Parani mutta ei tarpeeksi
Eli normaalisti kaasua painaessa toimii ilman sytytyskatkoksia koko kierros alueella.
Ryntäyttämällä kaasua alkaa esiintymään sytytyskatkoksia.
Ajossa esiintyy edelleen pientä nykimistä.
Immu vialta vaikuttaa.
Ideoita?
Anturi vaihdettu ja immu on putsattu.
Parani mutta ei tarpeeksi

Eli normaalisti kaasua painaessa toimii ilman sytytyskatkoksia koko kierros alueella.
Ryntäyttämällä kaasua alkaa esiintymään sytytyskatkoksia.
Ajossa esiintyy edelleen pientä nykimistä.
Immu vialta vaikuttaa.
Ideoita?
Re: Sytytyskatkoksia?
Joka tapauksessa ehjä immu on halpa vakuutus..
Itsellä ei ilmennyt nykimistä risalla immulla, ahdot vaan karkaili ja oli muutenkin PALJON pirteämpi.
Jos uusi immu ei jeesaa niin tulis mieleen..hmm.. suutin, bensapumppu mikei jopa läppäkotelokin. Joku tietävämpi jatkaa..
Itsellä ei ilmennyt nykimistä risalla immulla, ahdot vaan karkaili ja oli muutenkin PALJON pirteämpi.
Jos uusi immu ei jeesaa niin tulis mieleen..hmm.. suutin, bensapumppu mikei jopa läppäkotelokin. Joku tietävämpi jatkaa..
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Sytytyskatkoksia?
Pedri kirjoitti:No niin jatketaan!
Anturi vaihdettu ja immu on putsattu.
Parani mutta ei tarpeeksi![]()
Eli normaalisti kaasua painaessa toimii ilman sytytyskatkoksia koko kierros alueella.
Ryntäyttämällä kaasua alkaa esiintymään sytytyskatkoksia.
Ajossa esiintyy edelleen pientä nykimistä.
Immu vialta vaikuttaa.
Ideoita?
IMMusta kannattaa aloittaa, muistaakseni 270e luokkaa PCS:lta. Tietty jos saat ehjän joltain lainaan niin entistä parempi, tulee varmistettua, onko vika siinä.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Sytytyskatkoksia?
Viikonloppuna tuli vielä kokeilua kaverin autosta toista immua ja sytytyskasettia.
Immusta tuntui olevan eniten apua tuohon sytytyskatkosiin.
Tulpat vaihdettiin vielä varmuuden vuoksi uusiin.
Mutta vieläkään eivät katkokset kokonaan poistuneet, mutta aivan uudella immulla en ole vielä kokeillut, jos se sillä toimisi sitten kuin kello.
Tuntuu myös kone käyvän rikkaalla,koska usein kylmänä käynnistäessä pölläyttää
sinistä savua. Auttaisikohan immun vaihto siihenkin?
Tutkimusten perusteella oletan turbon ja huohotuksen olevan OK!
Immusta tuntui olevan eniten apua tuohon sytytyskatkosiin.
Tulpat vaihdettiin vielä varmuuden vuoksi uusiin.
Mutta vieläkään eivät katkokset kokonaan poistuneet, mutta aivan uudella immulla en ole vielä kokeillut, jos se sillä toimisi sitten kuin kello.
Tuntuu myös kone käyvän rikkaalla,koska usein kylmänä käynnistäessä pölläyttää
sinistä savua. Auttaisikohan immun vaihto siihenkin?
Tutkimusten perusteella oletan turbon ja huohotuksen olevan OK!
Re: Sytytyskatkoksia?
Jos pölläyttelee sinistä käynnistyksessä niin voisinpa kuvitella ahtimen olevan kaput..
Lueskeleppa foorumia aiheesta. Immu ei kyllä ahdinta korjaa, mutta mistä sitä tietää vaikka kummatkin olisivat paskana
PS: Miten tutkit turbon?

Lueskeleppa foorumia aiheesta. Immu ei kyllä ahdinta korjaa, mutta mistä sitä tietää vaikka kummatkin olisivat paskana

PS: Miten tutkit turbon?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Sytytyskatkoksia?
Jatkuu...
Uudella immulla tullut ajeltua n.2viikkoa.
Tutkittiin taas noita katkoksia eivätkä tunnu poistuvan.
Pakokaasuarvot on normaalilla tasolla ja lambda tuntuu toimivan OK.
Ryntäyttämällä tuntuu käyvän jonkin aikaa rikkaalla.
Taitaa olla aivan normaalia vai?
Onko kukaan muu tutkinnut mitta-arvoja (sytytyskatkoksia) huollon yhteydessä tai muuten?
Voisko softan uudelleen lataamisella päästä ongelmasta eroon?
Eikös näissä vanhemmissa Trionic 7 1998-2001:sen bokseissa ole jonkin sortin konkkien pullistumisongelmaa vai olenko täysin väärässä?
Kuinka paljon uudemmat softat > 2002 eroavat vanhemmista?
Voiko mitenkään saada toimimaan 1998-2001 autoissa?
Asiasta tietävät antakaa hyviä ideoita.
Hermoja ei vielä menetetty, vaikka toivottomalta tuntuu
.
Uudella immulla tullut ajeltua n.2viikkoa.
Tutkittiin taas noita katkoksia eivätkä tunnu poistuvan.
Pakokaasuarvot on normaalilla tasolla ja lambda tuntuu toimivan OK.
Ryntäyttämällä tuntuu käyvän jonkin aikaa rikkaalla.
Taitaa olla aivan normaalia vai?
Onko kukaan muu tutkinnut mitta-arvoja (sytytyskatkoksia) huollon yhteydessä tai muuten?
Voisko softan uudelleen lataamisella päästä ongelmasta eroon?
Eikös näissä vanhemmissa Trionic 7 1998-2001:sen bokseissa ole jonkin sortin konkkien pullistumisongelmaa vai olenko täysin väärässä?
Kuinka paljon uudemmat softat > 2002 eroavat vanhemmista?
Voiko mitenkään saada toimimaan 1998-2001 autoissa?
Asiasta tietävät antakaa hyviä ideoita.
Hermoja ei vielä menetetty, vaikka toivottomalta tuntuu

Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)