Jaulis kirjoitti:Milloin tulee raja vastaan virtauksessa tuolla vakio putkella katista eteenpäin. Jos laittaa tuon downpipen ja steg-3 softan, niin onko jo jarruna?
Veikkaisin, että ahdistaa steg kolmosella. Steg 1 ja 2 kuulemma ovat useammalla virifirmalla samalla softalla, erona on nimenomaan tuo catback.
Jaulis kirjoitti:
Saako muuten maptunelta steg-3 boxin erillisenä ja onko siinä eroa steg-1 softaan, vai onko ratkaiseva tekijä tuo putkisto.
Saa pelkän boksin, itsekin hommannut steg 1 ja steg 4 - boksit erillisenä, rauta sitten mistä edullisesti olen löytänyt. Ja steg 3 - softassa on eroa "miedompiin" verrattuna.
http://maptun.com/ecuGuide.php?kategori ... storder=28
Jaulis kirjoitti:
Eli jos vakioon tarjoilee tuon 3" downpipen ja steg-3 softan, niin ollaanko aivan metsässä? Onko nuo takapöntöt vaihdettava, sillä mielellään pitäisin ne. Äänet saisivat pysyä mahdollisimman vakiona, mutta tehoa kaivataan.
Tuskin nyt ihan metsässä. Mutta tuo 3" downpipekin muuttaa pakoääniä vähän, ettei auto välttämättä
täysin vakiolta kuulosta orkkisputkellakaan.
Kyllä tuo ehdottamani Simons on oikeasti hiljainen rööri, eihän se vakiota vastaa, mutta ei todellakaan häiritse jokapäiväisessä ajelussa.
Meilläkin vaimo suhaa Saabilla työajot arkisin, eikä ole valittanut "pakoputkituunatusta" mörinästä, kun ei auto siltä kuulosta

Soundi on sellainen matala humina, ei pörinää eikä pauketta, vaikka kovilta kierroksilta löysää kaasua moottorijarrutukselle.
Tuossa ääninäyte 3" + Simons, kannattaa huomioida, että kamera on maassa putken takana eli taatusti korostaa soundia (vertaa esmes kenkien kopinaan):
http://www.youtube.com/watch?v=DBBrqM_bV4A