Palataan...
Palataan...
No niin. 9-3 TTiD meni vaihtoon.
Loistava auto, ja mun mielestäni omassa luokassaan ehdotonta kärkeä. Ei ollut helppo luopua, ei missään nimessä. Ja varmasti ikävä vielä tulee monet kerrat.Toki, ei se täydellinen ollut mutta mikäpä olisi.
Mutta käytäntö sanelee säännöt. Piti viimein hommata auto jolla pääsee perille hieman pahempaankin paikkaan, eikä tarvitse pelätä ihan jokaista metsäautotien heinätuppoa että milloin spoileri saa siipeensä. Reilu vuosi sitten jo olin moista hankkimassa, mutta Saabismi iski ja tuli TTiD hankittua
Hyvä foorumi ja hyvää porukkaa. Pitäkää sama henki päällä.
Klubiin kuulun edelleen, mutta jatkossa pyörin varmaan pääasiassa satku osiossa kun vanha 900 Turbo tallista edelleen löytyy.
Tuolta signaturesta löytyy linkistä myynnissä kaikki mitä 9-3:sta jäi yli. Ostakaa pois jos kiinnostaa.
Uutta autoa mun tuskin kannattanee täällä sen kummemmin toitottaa, lyhyesti: Subaru Outback diesel.
Hyvää jatkoa kaikille Saab 9-3:n omistajille!
Loistava auto, ja mun mielestäni omassa luokassaan ehdotonta kärkeä. Ei ollut helppo luopua, ei missään nimessä. Ja varmasti ikävä vielä tulee monet kerrat.Toki, ei se täydellinen ollut mutta mikäpä olisi.
Mutta käytäntö sanelee säännöt. Piti viimein hommata auto jolla pääsee perille hieman pahempaankin paikkaan, eikä tarvitse pelätä ihan jokaista metsäautotien heinätuppoa että milloin spoileri saa siipeensä. Reilu vuosi sitten jo olin moista hankkimassa, mutta Saabismi iski ja tuli TTiD hankittua
Hyvä foorumi ja hyvää porukkaa. Pitäkää sama henki päällä.
Klubiin kuulun edelleen, mutta jatkossa pyörin varmaan pääasiassa satku osiossa kun vanha 900 Turbo tallista edelleen löytyy.
Tuolta signaturesta löytyy linkistä myynnissä kaikki mitä 9-3:sta jäi yli. Ostakaa pois jos kiinnostaa.
Uutta autoa mun tuskin kannattanee täällä sen kummemmin toitottaa, lyhyesti: Subaru Outback diesel.
Hyvää jatkoa kaikille Saab 9-3:n omistajille!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Palataan...
Hyvä Marko! (takinkääntäjä!)
Lamantorjuntaan vaan reippaasti ja autokaupoille!
Eiköhän susta vielä arkipäivän isti taas tule, kun saadaan neliveto dieselin alle..
Paljonko kerkesit TTiD:n mittariin kerätä?
Kuten sanoit: Palataan!
Lamantorjuntaan vaan reippaasti ja autokaupoille!
Eiköhän susta vielä arkipäivän isti taas tule, kun saadaan neliveto dieselin alle..
Paljonko kerkesit TTiD:n mittariin kerätä?
Kuten sanoit: Palataan!
Re: Palataan...
[offtopic]Ristom kirjoitti:Hyvä Marko! (takinkääntäjä!)
Eiköhän susta vielä arkipäivän isti taas tule, kun saadaan neliveto dieselin alle..
Itselläni on myös pitkään väijynyt mielessä tuo nelivetoiseen siirtyminen, mutta omien kokemusteni mukaan Haldex:lla toteutettu neliveto, kuten tuo Saabinkin, ei ole lähelläkään samaa tasoa kuin "oikea", perinteinen neliveto. Toki riippuu osittain ihan siitä mitä haluaa, mutta tämä on henkilökohtainen mielipiteeni. Myönnän etten ole Saabin nelivetomalleja vielä ajanut, mutta aiemmat kokemukset Haldexista eivät nosta odotuksia kovin korkealle. Eli jos (ja kun) nelivetoa alle hankin, taitaa todennäköisesti olla valitettavasti myös automerkin vaihto edessä. [/offtopic]
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Palataan...
Tuo Saabissa oleva uusi Haldex eroaa aika paljon edellisen sukupolven versioista. Tutustumisessa nyt ei ainakaan mitään häviä.Turbolag kirjoitti:[offtopic]
Itselläni on myös pitkään väijynyt mielessä tuo nelivetoiseen siirtyminen, mutta omien kokemusteni mukaan Haldex:lla toteutettu neliveto, kuten tuo Saabinkin, ei ole lähelläkään samaa tasoa kuin "oikea", perinteinen neliveto. Toki riippuu osittain ihan siitä mitä haluaa, mutta tämä on henkilökohtainen mielipiteeni. Myönnän etten ole Saabin nelivetomalleja vielä ajanut, mutta aiemmat kokemukset Haldexista eivät nosta odotuksia kovin korkealle. Eli jos (ja kun) nelivetoa alle hankin, taitaa todennäköisesti olla valitettavasti myös automerkin vaihto edessä. [/offtopic]
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Palataan...
Onnittelut ja kiitokset kontribuutiosta palstalle. Hieno peli!. Pieni parivertailu kiinnostaisi kuulla kunhan kerrytät hieman kilsoja. Luulen että moni saabisti on kiinnostunut Subaruista. Itseäni kiinnostivat kovasti Legacy ja Forrester, mutta ergonomia, moottorivalikoima ja yleinen design vähän saivat minut vierastamaan. Subaruhan korjaa noita asioita vauhdilla. Voi olla, että Toyotan kelkassa on parempi olla kuin GM:n .
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Palataan...
Jep, jos joku japsiauto pitäisi valita, niin ehdottomasti Subaru.karitammi kirjoitti:Onnittelut ja kiitokset kontribuutiosta palstalle. Hieno peli!. Pieni parivertailu kiinnostaisi kuulla kunhan kerrytät hieman kilsoja. Luulen että moni saabisti on kiinnostunut Subaruista. Itseäni kiinnostivat kovasti Legacy ja Forrester, mutta ergonomia, moottorivalikoima ja yleinen design vähän saivat minut vierastamaan. Subaruhan korjaa noita asioita vauhdilla. Voi olla, että Toyotan kelkassa on parempi olla kuin GM:n .
Mutta: 9-4x on tulossa. Olisiko kannattanut odottaa siihen saakka?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Palataan...
Näkyy olevan Subaru aika monen kakkosvaihtoehtona..
Niin, löytyykö Eberiä? Hiukkassuodatinta?
Tehot? Väännöt?
Onhan se niin, että Saabilla ei kovin huonoille poluille ilkeä mennä. Samaa mieltä Subarun muotoilusta, kuin karitammi.
Niin, löytyykö Eberiä? Hiukkassuodatinta?
Tehot? Väännöt?
Onhan se niin, että Saabilla ei kovin huonoille poluille ilkeä mennä. Samaa mieltä Subarun muotoilusta, kuin karitammi.
Re: Palataan...
Mites Evo X? Luulen että itse valitsisin sen mieluummin kuin uuden Imprezan. Jos muutaman vuoden vanhemmista puhutaan, niin sitten ollaan aika tasoissa.Turbo Sensonic kirjoitti: Jep, jos joku japsiauto pitäisi valita, niin ehdottomasti Subaru.
Mutta: 9-4x on tulossa. Olisiko kannattanut odottaa siihen saakka?
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Palataan...
No se olisi myös ihan OK, mutta hiilidioksidipäästöt nostavat 2 -litraisella turbomoottorilla varustetun auton hinnan taivaisiinTurbolag kirjoitti:Mites Evo X?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Palataan...
Hyvä pointti. Olenkin katsellut EVO 7-9, niitä saa jo ihan kohtuullisilla hinnoilla. Tosin samanikäisen Impun vielä edullisemmin...Turbo Sensonic kirjoitti: No se olisi myös ihan OK, mutta hiilidioksidipäästöt nostavat 2 -litraisella turbomoottorilla varustetun auton hinnan taivaisiin
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Palataan...
Olisko Marko A:n entinen TTiD ? http://www.nettiauto.com/2217298
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Palataan...
Kiitos kommenteista. Kiinnostusta Subaruunkin tuntuu täällä löytyvän?!
Kilometrejä on tällähetkellä kertynyt 1000:n verran, joten sisäänajo on edelleen meneillään. En viitsi kovin suoranaiseen vertailuun täällä Saab foorumilla lähteä, provoilijaksi minut leimaisitte kuitenkin. Jotain mun ajatuksista kuitenkin kertonee se, että valitsin uudehkon TTiD:n sijasta tän Subarun.
Jotain pientä jos kommentois, niin esimerkiksi juuri mainittu ergonomia saattaa yllättää. Tokihan se oudolta tuntuu jos vuosien Saabilla ajon jälkeen hyppää Legacyyn. Varmasti on kaikki hieman oudoilla paikoilla taikka sijoiteltu.
Mutta ei sillä tarvitse kovinkaan monta tuntia ajaa, niin alkaa huomata että jotain asioita ois voitu Saabissakin tehdä toisin.
Juuri ergonomiasta esimerkkinä. Ratti säätyy tällaiselle 180cm pitkälle persjalalle huomattavasti luontevampaan asentoon. Polkimet sijoittuu ihan kuten Saabissa sillä erolla, että vasemmalle on kunnollinen deadpedal jossa jalka lepää ja johon tukien voi ajoasentoa korjailla. Vaihdekeppi sijaitsee lähempänä rattia, eli ylempänä. Kaikenkaikkiaan tiiviimpi ja jotenkin "ralliautomaisempi" ajo asento.
Mutta toki, tästä onkin hyvin lyhyt tie juupas-eipäs hommiin joten tuo nyt on vain minun fiiliksiä. Toisilla voi olla eri mielipide.
Saab oli huomattavasti mukavampi monin tavoin. Miellyttävän rauhallinen ja täynnä pieniä oivalluksia joista kilpailijoilla ei vielä ole hajuakaan...
Audio (ES-2 150w) oli about valovuoden parempi kuin tämä Kenwoodin valmiste.
Tehoa ja ääntä kyllä tulee, mutta se laatu.. hmph. Ajotieturit sun muut on about 15 vuotta Saabissa edellä.
Karmittomat ikkunat on pelkkää koreilua, mutta ei niistä mitään haittaakaan ole. Kevyet on käyttää ja näyttävät komeilta.
Mutta uusi boxer diesel on yksinkertaisesti loistava kone. Täysin erilainen kuin mikään aiemmin ajamani diesel moottori. Värinätön (bensatkin värisee enemmän) ja ajossa lähes äänetön vain alle 1500rpm vedätyksellä paljastuu öljypolttimeksi. Taas 1800-> kierroksilla kuulostaa lähes bensabokserilta - eli hienolta. Auto on hiljaisempi kuin diesel 9-3. Tämä jos mikä oli mulle yllätys.
Maasto-ominaisuuksia on tullut tällä omalla vasta aika varovasti kokeiltua, mutta täysin se on minut jo vakuuttanut. Sellainen paikka (mutainen pellonpohjaan tehty metsäautotie) johon tämän kesän jäljiltä ei 9-3:lla uskaltanut yrittää, meni tosi helposti. Hieman kelluva ajotuntuma ainoastaan kertoo, että renkaat upposi mutaan heti reilusti. Ei mitään heikkoa.
Lyhyesti, Outback on huomattavasti "työkonemaisempi" verrattuna 9-3:n. Ajettavuudeltaan, jos vertaa 20cm maavaraisiin kunnon nelivetoihin niin eipä taida moni auto tulla lähimainkaan. Vielä kun otetaan huomioon pieni kulutus (ekoakesta voipi tarkistaa todellisen) ja hyvät menohalut - hinta huomioiden, sanoisin että loistava paketti. Toistaiseksi hetkeäkään en ole katunut. Päinvastoin olen onnitellut itseäni rohkeudesta lähteä tähän
RistoM, Webasto on. Telestartilla. Ei tosin vakiona.
Ilmastoinnissa on ns. hotgas toiminto sekä lämmitysvastus, joten oli weba tai ei niin lämmintä alkaa tulla ennenkuin koneenlämpömittari ehtii värähtää.
Jos teitä kiinnostaa, niin voi raportoida lisää kunhan aikaa kuluu ja kilsoja kertyy. Toistaiseksi ensiviehätyksen pauloissa taitaa olla aika yksisilmäistä ajatuksenjuoksua... Tosi paljon tästä ois silti jo nyt kerrottavaa.
TS; 9-4X ei ollut mulle koskaan vaihtoehto. 9-3 TTiD XWD + 5cm maavaraa ois voinut tulla kyseeseen, riippuen hinnoittelusta.
Kauneus on katsojan silmässä, mutta ei tuota hävetä tarvitse. Luonnossa näyttää sopusuhtaisemmalta kuin kuvissa.
Vihreys on tämän päivän sana
Clarksonin mielipide Outbackistä. Toisaalta dieselistä jätkä sanoi että "it´s crap"...
Kilometrejä on tällähetkellä kertynyt 1000:n verran, joten sisäänajo on edelleen meneillään. En viitsi kovin suoranaiseen vertailuun täällä Saab foorumilla lähteä, provoilijaksi minut leimaisitte kuitenkin. Jotain mun ajatuksista kuitenkin kertonee se, että valitsin uudehkon TTiD:n sijasta tän Subarun.
Jotain pientä jos kommentois, niin esimerkiksi juuri mainittu ergonomia saattaa yllättää. Tokihan se oudolta tuntuu jos vuosien Saabilla ajon jälkeen hyppää Legacyyn. Varmasti on kaikki hieman oudoilla paikoilla taikka sijoiteltu.
Mutta ei sillä tarvitse kovinkaan monta tuntia ajaa, niin alkaa huomata että jotain asioita ois voitu Saabissakin tehdä toisin.
Juuri ergonomiasta esimerkkinä. Ratti säätyy tällaiselle 180cm pitkälle persjalalle huomattavasti luontevampaan asentoon. Polkimet sijoittuu ihan kuten Saabissa sillä erolla, että vasemmalle on kunnollinen deadpedal jossa jalka lepää ja johon tukien voi ajoasentoa korjailla. Vaihdekeppi sijaitsee lähempänä rattia, eli ylempänä. Kaikenkaikkiaan tiiviimpi ja jotenkin "ralliautomaisempi" ajo asento.
Mutta toki, tästä onkin hyvin lyhyt tie juupas-eipäs hommiin joten tuo nyt on vain minun fiiliksiä. Toisilla voi olla eri mielipide.
Saab oli huomattavasti mukavampi monin tavoin. Miellyttävän rauhallinen ja täynnä pieniä oivalluksia joista kilpailijoilla ei vielä ole hajuakaan...
Audio (ES-2 150w) oli about valovuoden parempi kuin tämä Kenwoodin valmiste.
Tehoa ja ääntä kyllä tulee, mutta se laatu.. hmph. Ajotieturit sun muut on about 15 vuotta Saabissa edellä.
Karmittomat ikkunat on pelkkää koreilua, mutta ei niistä mitään haittaakaan ole. Kevyet on käyttää ja näyttävät komeilta.
Mutta uusi boxer diesel on yksinkertaisesti loistava kone. Täysin erilainen kuin mikään aiemmin ajamani diesel moottori. Värinätön (bensatkin värisee enemmän) ja ajossa lähes äänetön vain alle 1500rpm vedätyksellä paljastuu öljypolttimeksi. Taas 1800-> kierroksilla kuulostaa lähes bensabokserilta - eli hienolta. Auto on hiljaisempi kuin diesel 9-3. Tämä jos mikä oli mulle yllätys.
Maasto-ominaisuuksia on tullut tällä omalla vasta aika varovasti kokeiltua, mutta täysin se on minut jo vakuuttanut. Sellainen paikka (mutainen pellonpohjaan tehty metsäautotie) johon tämän kesän jäljiltä ei 9-3:lla uskaltanut yrittää, meni tosi helposti. Hieman kelluva ajotuntuma ainoastaan kertoo, että renkaat upposi mutaan heti reilusti. Ei mitään heikkoa.
Lyhyesti, Outback on huomattavasti "työkonemaisempi" verrattuna 9-3:n. Ajettavuudeltaan, jos vertaa 20cm maavaraisiin kunnon nelivetoihin niin eipä taida moni auto tulla lähimainkaan. Vielä kun otetaan huomioon pieni kulutus (ekoakesta voipi tarkistaa todellisen) ja hyvät menohalut - hinta huomioiden, sanoisin että loistava paketti. Toistaiseksi hetkeäkään en ole katunut. Päinvastoin olen onnitellut itseäni rohkeudesta lähteä tähän
RistoM, Webasto on. Telestartilla. Ei tosin vakiona.
Ilmastoinnissa on ns. hotgas toiminto sekä lämmitysvastus, joten oli weba tai ei niin lämmintä alkaa tulla ennenkuin koneenlämpömittari ehtii värähtää.
Jos teitä kiinnostaa, niin voi raportoida lisää kunhan aikaa kuluu ja kilsoja kertyy. Toistaiseksi ensiviehätyksen pauloissa taitaa olla aika yksisilmäistä ajatuksenjuoksua... Tosi paljon tästä ois silti jo nyt kerrottavaa.
TS; 9-4X ei ollut mulle koskaan vaihtoehto. 9-3 TTiD XWD + 5cm maavaraa ois voinut tulla kyseeseen, riippuen hinnoittelusta.
Kauneus on katsojan silmässä, mutta ei tuota hävetä tarvitse. Luonnossa näyttää sopusuhtaisemmalta kuin kuvissa.
Vihreys on tämän päivän sana
Clarksonin mielipide Outbackistä. Toisaalta dieselistä jätkä sanoi että "it´s crap"...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Re: Palataan...
Onnittelut Marko uudesta autosta. Ja jäähän sulle vielä tuo "ykkösauto" sinne tallinperälle odottamaan tulevien kesien fiilistelyitä.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
Re: Palataan...
Onnea vain Markolle uudesta autosta. Jos esim maavara on tarpeen, niin eipä taida Saabilla olla tarjota mitään tuohon tällä hetkellä. Tulossa vasta.
Itse koeajoin tuon Subben jokin aika sitten, ja kelpo peli. Itseäni ei tuo ulkonäkö oikein sytytä (Saab on paljon hienompi), mutta nämähän on mielipideasioita.
Itseasiassa Subbe oli joskus jo harkinnassa (VM 05 Legacy käytössä 4 kk), mutta ystäväni joutui auto-onnettomuuteen Subbella. Ikuinen Subarufani(jo 4's Subbe) väitti että liukkaalla jäällä auto yht'äkkiä muuttui käsittämättömän epäloogiseksi ja painoi ojaan, ja tapahtui jo toisen kerran. Kertoi myös että tämä olisi 'hyshys' asia (joku "ghost ride" , "oversteer" juttu) uudempien Outbackien suhteen. Epäilen mutta laittoi miettimään kun Saba menee jäällä niin vakaasti. Voihan olla että ajotaito petti ja piti keksiä selitys , Noh, kaveri möi autonsa hyvin pian ja ajaa nyt Quattrolla.
Hyväähän tuossa taitaa olla erinomaiset ajovalot, kohtuullinen suorituskyky ja vetelyn poissaolo. Olisi mukava verrata XWD'hen, mutta hinnallisesti taitaa olla heikoilla Subbea vastaan, todella kilpailukykyinen peli. Kokeilitko Octaviaa btw?
Hyviä kilometrejä !
Itse koeajoin tuon Subben jokin aika sitten, ja kelpo peli. Itseäni ei tuo ulkonäkö oikein sytytä (Saab on paljon hienompi), mutta nämähän on mielipideasioita.
Itseasiassa Subbe oli joskus jo harkinnassa (VM 05 Legacy käytössä 4 kk), mutta ystäväni joutui auto-onnettomuuteen Subbella. Ikuinen Subarufani(jo 4's Subbe) väitti että liukkaalla jäällä auto yht'äkkiä muuttui käsittämättömän epäloogiseksi ja painoi ojaan, ja tapahtui jo toisen kerran. Kertoi myös että tämä olisi 'hyshys' asia (joku "ghost ride" , "oversteer" juttu) uudempien Outbackien suhteen. Epäilen mutta laittoi miettimään kun Saba menee jäällä niin vakaasti. Voihan olla että ajotaito petti ja piti keksiä selitys , Noh, kaveri möi autonsa hyvin pian ja ajaa nyt Quattrolla.
Hyväähän tuossa taitaa olla erinomaiset ajovalot, kohtuullinen suorituskyky ja vetelyn poissaolo. Olisi mukava verrata XWD'hen, mutta hinnallisesti taitaa olla heikoilla Subbea vastaan, todella kilpailukykyinen peli. Kokeilitko Octaviaa btw?
Hyviä kilometrejä !
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Re: Palataan...
Kiitos Samppa ja ´Bug
Saab 9-3 on talviajo-ominaisuuksiltaan selkeydessä ehdoton ykkönen!
Kokeilin Octaviaa (4X4 ja Scout). Ihan hyvä auto, mutta ei mun auto. Ihan vastaantulija Outbackin rinnalla ajettavuudeltaan. Sisustus siinä on tosi hyvä. Rengasmelu huomattavasti kovempi. Kuten mainittua, OB on hiljaisempi korvalle kuin 9-3.
Tästä eräs "Subarumies" tiesi, että ´05 Legacy malleissa on ollut jotain takavakaajan pusla ongelmaa, joka aiheuttais peräpään "vetelyä". Kuulemma korjattu kesken vuotta ´05. Toki, ilman VSC:tä Subaru on aika huomattavan yliohjaava kiihdyttäessä. Jopa VSC:llä saa perän lähtemään jos kurviin kaasuttaa. Nim: testattu jo märällä nurmella...Bugracer kirjoitti: Kertoi myös että tämä olisi 'hyshys' asia (joku "ghost ride" , "oversteer" juttu) uudempien Outbackien suhteen. Epäilen mutta laittoi miettimään kun Saba menee jäällä niin vakaasti.
Saab 9-3 on talviajo-ominaisuuksiltaan selkeydessä ehdoton ykkönen!
Valot on yhtä hyvät kuin ´06 SC:ssä. Eli paremmat kuin ´08:ssa (ainakin mun ´08 autossa oli kapea ja terävä kiila). Suorituskykyhän on lähes sama kuin 9-3 TTiD:llä, eli aivan hyvä. Voimalinja ei hukkaa paljoa..Bugracer kirjoitti:Hyväähän tuossa taitaa olla erinomaiset ajovalot, kohtuullinen suorituskyky ja vetelyn poissaolo. Olisi mukava verrata XWD'hen, mutta hinnallisesti taitaa olla heikoilla Subbea vastaan, todella kilpailukykyinen peli. Kokeilitko Octaviaa btw?
Kokeilin Octaviaa (4X4 ja Scout). Ihan hyvä auto, mutta ei mun auto. Ihan vastaantulija Outbackin rinnalla ajettavuudeltaan. Sisustus siinä on tosi hyvä. Rengasmelu huomattavasti kovempi. Kuten mainittua, OB on hiljaisempi korvalle kuin 9-3.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red