peinu kirjoitti:Vanhana volvistina siihen Volvon laatuun tottuneena, et vaan ole huomannut, että onhan siinä sun Saabissakin jotain sanomista kuitenkin
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No ainakaan se ei ole traktori
Itse ajanut tällä hetkellä ~1600 km vm. 2009 Sport Combilla ja toistaiseksi ei ole ollut mitään isompaa. Kojelaudan mukinpidike vaihdettiin takuuseen, kun se ei toiminut moitteettomasti uutenakaan. Pelkääjänpaikan penkissä on muutama uurre, joka on kirjattu Magneetin huoltotietoihin. Todennäköisesti vaihdetaan 30000 km:n huollossa.
Vm. 2005 Sport Sedanin kanssa sai taistella nitinöiden, natinoiden ja kolinoiden kanssa. Uusittiin ovikaiuttimia pariin otteeseen, etupenkkien istuinosien verhoilu, kuskin aurinkolippa (aivan turhaan, mutta autoliike halusi vaihtaa sen), sekä oikean takapyörän tukivarsi. Toistaiseksi Sport Combissa ei ole ollut mitään näitä vikoja (pitäisikö koputtaa puuta).
HF -settiä asennellessani tuli purettua Sport Sedanin ja nyt sitten Sport Combin keskikonsolia. Saabin insinöörit väittivät aikanaan, että Cadillac BLS:n kehittely oli heille pelkkää plussaa, sillä muuten he eivät olisi saaneet GM:ltä rahoitusta parantaakseen mm. 9-3:n äänieristystä. Tämä väite taitaa pitää paikkansa, sillä vm. 2009 autossa oli ääneneristys/pehmustuslevyä keskikonsolin verhoilun "piilopuolella", kun sitä ei taas vm. 2005 autossa ollut. Nuo em. levyt kuitenkin vaikuttavat siihen, että auto on vähemmän äänekkäämpi, eikä mitään nitinöitä ja natinoita ole ainakaan vielä kuulunut.
Vaikka tässä kerroinkin noista Sport Sedanin ongelmakohdista, niin silti täytyy myöntää, että siinä ei ollut mitään kulkupuoleen liittyviä ongelmia, vaan siinä suhteessa se toimi kuten "junan vessa", jos ei otettu huomioon oikeasta takapäästä kuuluvia kolahduksia töyssyihin ajaessa (tukivarsi).