Kompuran aiheuttama nykäisy
Kompuran aiheuttama nykäisy
Eli onko tuo nykäisy, joka johtuu ilmastointikompuran päälle menosta, tehtävissä jotain?
Kun ostin nykyisen auton, niin kävin koeajamassa yhtä CD-mallia 2.3i koneella (sama kone kuin omassani) ja siinäkin tuli tuo v-mäinen nykäisy aina kun kompura nappasi kiinni. Edellisessä autossa 9000CC 2.0i ei muistaakseni ollut tuollaista ongelmaa. Ei ainakaan läheskään näin rajuna.
Kun ostin nykyisen auton, niin kävin koeajamassa yhtä CD-mallia 2.3i koneella (sama kone kuin omassani) ja siinäkin tuli tuo v-mäinen nykäisy aina kun kompura nappasi kiinni. Edellisessä autossa 9000CC 2.0i ei muistaakseni ollut tuollaista ongelmaa. Ei ainakaan läheskään näin rajuna.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Tuosta on ollut juttua aiemmenkin ja muistaakseni yhteenvetona voidaan todeta ettei siitä ota pirukaan selvää onko nykiminen vika vai ominaisuus, saati että voiko sille tehdä jotain.
Kompuran kytkintä voi ronkkia ja katsella josko siellä piilisi syy.
Kompuran kytkintä voi ronkkia ja katsella josko siellä piilisi syy.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Ok. Pitää sitten vaan totutella siihenmikvil kirjoitti:Samnlailla nylppää mullakin. Kylhän se on aika ärsyttävää, mutta kyllä sen kestää jos ulkona lämpöä 30 ja auton sisällä parikymppiä.
Kompuraa en pidä edes päällä ellei lämpötila ole yli +23.

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Tohon ei voi sanoa kuin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Samaa aihetta on sivuttu jonkin kerran ja tuntuu olevan oiken tyyppivika...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Samaa aihetta on sivuttu jonkin kerran ja tuntuu olevan oiken tyyppivika...

No tuo voisi selittää omankin autoni "ominaisuuden". Vanha 2.0i oli automaatti ja nykyinen 2.3i on manuaalilaatikolla.Musti kirjoitti:Kahdessa omistamassani automaattivaihteisessa ilmiö ei ole ollut yhtä selkeästi havaittava. Musti
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Itselläni ei ole mitään nykimisiä enää, olkoon kompura päällä tai ei.
Moottorin lämpötilalla ei ole mitään väliä, käy tasaisesti.
Luin jostakin että painekytkimellä on jotakin tekemistä tuon kuormituksen suhteen, ja taitaa siellä olla myös joku kuormitus venttiili joka antaa tietoa boksille.
Automaatti loota on vaijerilla ohjattu. 2.3turbo.
Moottorin lämpötilalla ei ole mitään väliä, käy tasaisesti.
Luin jostakin että painekytkimellä on jotakin tekemistä tuon kuormituksen suhteen, ja taitaa siellä olla myös joku kuormitus venttiili joka antaa tietoa boksille.
Automaatti loota on vaijerilla ohjattu. 2.3turbo.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#