Kompuran aiheuttama nykäisy

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Kompuran aiheuttama nykäisy

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Eli onko tuo nykäisy, joka johtuu ilmastointikompuran päälle menosta, tehtävissä jotain?
Kun ostin nykyisen auton, niin kävin koeajamassa yhtä CD-mallia 2.3i koneella (sama kone kuin omassani) ja siinäkin tuli tuo v-mäinen nykäisy aina kun kompura nappasi kiinni. Edellisessä autossa 9000CC 2.0i ei muistaakseni ollut tuollaista ongelmaa. Ei ainakaan läheskään näin rajuna.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Tuosta on ollut juttua aiemmenkin ja muistaakseni yhteenvetona voidaan todeta ettei siitä ota pirukaan selvää onko nykiminen vika vai ominaisuus, saati että voiko sille tehdä jotain.

Kompuran kytkintä voi ronkkia ja katsella josko siellä piilisi syy.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Samnlailla nylppää mullakin. Kylhän se on aika ärsyttävää, mutta kyllä sen kestää jos ulkona lämpöä 30 ja auton sisällä parikymppiä. :D
Kompuraa en pidä edes päällä ellei lämpötila ole yli +23.
9000 CS 2.3t
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

mikvil kirjoitti:Samnlailla nylppää mullakin. Kylhän se on aika ärsyttävää, mutta kyllä sen kestää jos ulkona lämpöä 30 ja auton sisällä parikymppiä. :D
Kompuraa en pidä edes päällä ellei lämpötila ole yli +23.
Ok. Pitää sitten vaan totutella siihen :wink:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Tohon ei voi sanoa kuin:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Samaa aihetta on sivuttu jonkin kerran ja tuntuu olevan oiken tyyppivika... :twisted:
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Musti kirjoitti:Kahdessa omistamassani automaattivaihteisessa ilmiö ei ole ollut yhtä selkeästi havaittava. Musti
No tuo voisi selittää omankin autoni "ominaisuuden". Vanha 2.0i oli automaatti ja nykyinen 2.3i on manuaalilaatikolla.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Itselläni ei ole mitään nykimisiä enää, olkoon kompura päällä tai ei.
Moottorin lämpötilalla ei ole mitään väliä, käy tasaisesti.
Luin jostakin että painekytkimellä on jotakin tekemistä tuon kuormituksen suhteen, ja taitaa siellä olla myös joku kuormitus venttiili joka antaa tietoa boksille.

Automaatti loota on vaijerilla ohjattu. 2.3turbo.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Nykii mullakin tosi selvästi.
Ei haittaa kun on helle ulkona, mutta kabiinissa viileää.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Vastaa Viestiin