Ronska kirjoitti:Kuinka meinasit ahtimen öljynkierron toteuttaa?
Tuossa lohkossahan ei ole paikkaa valmiina öljynpaluulle,
voihan siihen tietty porata reiän ja kierteyttää...
Öljynpaluu on sijoitettava ahtimen alapuolelle.
Öljyn ahtimelle voi toki ottaa pääöljylinjasta, vakiopaikalta, mikä lienee ainoastaan pultilla tulpattuna.
Niin ja tarkoitus ei ollut missään tapauksessa väheksyä rakenteluasi...
Ronska kirjoitti:Kuinka meinasit ahtimen öljynkierron toteuttaa?
Tuossa lohkossahan ei ole paikkaa valmiina öljynpaluulle,
voihan siihen tietty porata reiän ja kierteyttää...
Öljynpaluu on sijoitettava ahtimen alapuolelle.
Öljyn ahtimelle voi toki ottaa pääöljylinjasta, vakiopaikalta, mikä lienee ainoastaan pultilla tulpattuna.
Niin ja tarkoitus ei ollut missään tapauksessa väheksyä rakenteluasi...
Ehkä se oli vitsi.... Siinä ryöstölaipasaha on kaks letkunpaikkaa.. Toine sisää ja toine ulos
Turbolta poistuvan öljyn pitää päästä valumaan alamäkeen öljypohjaan. Lisäksi poistoputken pitää olla niin paksu, ettei pääse muodostumaan vastapainetta. Jos näin ei pystytä järjestämään, niin se öljy pitää vaikka pumpata pois sieltä turbon luota. Jos sijoitat turbon vaan riittävän ylös, niin tuo alamäki on helppo järjestää. Vakiona näissä vempeleissä tuo öljynpaluu on lohkossa olevan reiän kautta. Tässä kuvassa näkyy minun 99:iin pultattu mosa ennen asennusta. Alkuperäismallinen öljypaluuputki näkyy selvästi tuossa lohkon kyljessä. Vaparin lohkossa ei tietenkään ole kierteitä tai edes reikää valmiiksi... linkki kuvaan
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tume34 kirjoitti:Ja sen paluun olisi tosiaan sijoituttava öljypinnan yläpuolelle, eli ei käy helpolla edes öljypohjaan se paluu.
Tuossa mertmin linkkaamassa kuvassahan näkyy paikka mihin sen öljynpaluun saa.
On tällöin öljypinnan yläpuolella.
Itse myin tuossa jokin aika sitten tonnarin t03:sen yhteen volvo-projektiin ja se tuli bumerangina takasin kun vuosi kuulemma kuin seula öljyä.
En tajunnu siinä vaiheessa kysyä mutta jälkeen päin laitoin viestiä että miten öljynpaluu oli toteutettu kun mainitti olevan itse turbotettu ja oli just venakoppaan.
Aika monessa sarjavalmisteisessa pelissä on öljynpaluu pinnan alapuolelle,mutta niissä lienee tutkittu että mihin se tökätään,eikä vain summanmutikassa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Tume34 kirjoitti:Ja sen paluun olisi tosiaan sijoituttava öljypinnan yläpuolelle, eli ei käy helpolla edes öljypohjaan se paluu.
Tuossa mertmin linkkaamassa kuvassahan näkyy paikka mihin sen öljynpaluun saa.
On tällöin öljypinnan yläpuolella.
Itse myin tuossa jokin aika sitten tonnarin t03:sen yhteen volvo-projektiin ja se tuli bumerangina takasin kun vuosi kuulemma kuin seula öljyä.
En tajunnu siinä vaiheessa kysyä mutta jälkeen päin laitoin viestiä että miten öljynpaluu oli toteutettu kun mainitti olevan itse turbotettu ja oli just venakoppaan.
Suppari kirjoitti:Aika monessa sarjavalmisteisessa pelissä on öljynpaluu pinnan alapuolelle,mutta niissä lienee tutkittu että mihin se tökätään,eikä vain summanmutikassa.
Paluuputkessa oleva öljynpinta ei saa olla ylempänä, kuin turbo. Siis putken pää saa olla missä vaan, kunhan paluuöljy pääsee virtaamaan vapaasti ilman vastapainetta.
Täytyy vain muistaa, että sitä öljyä tulee aika paljon. Siksi yleensä paluuputket on aika isoja ja pää öljypinnan yläpuolella, ettei putki pääse täyttymään.
Juuri siihen tuossa vanhemmassa lohkossa, jossa startti on pakosarjan alla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vakiokaasarilla ja ilman pakosarjaa Ensin oli sytytys vähä väärin, mutta pähkäilemällä asia ratkes. Tänään vielä pitää tehdä pakosarja melko valmiiksi..!