Tekniikkavaihtoprojektin viimeinen kompastuskivi...V**uttaa.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sadisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Tekniikkavaihtoprojektin viimeinen kompastuskivi...V**uttaa.

Viesti Kirjoittaja sadisti »

Nonniin nesteet on ok, asiahan selvisi sitten manuaalista...Mutta:

Jos ei vielä siis ole tullut selväksi, niin tein tekniikanvaihdon 900c:en manuaaliin. Nyt pellin alla on t8 -88 automaatin tekniikka, johon vaihdon 9-5:sesta lähtöisin olevan turbon (Garrett GT...?) Pääsin viikonloppuna tekstailemaan :) konetta käyntiin, ja käyntiinhän se lähti, mutta kävi erittäin huonosti alakierroksilla: Alle 1500 kierroksen kone käy pätkien, lähes sammuu ellei laita lisää kaasua. Toisin sanoen tyhjäkäynti puuttuu. Suuremmilla kierroksilla en huomaa mitään vikaa. Kun koneen sitten päästää sammumaan, se ei lähde käyntiin ennen kuin on jäähtynyt. :?:

Muuten kaikki on laitettu samalla tavalla kuin mitä t8:ssa oli alunperinkin, mutta seuraavat asiat mietityttää:

1. Bensapumppu ei välttämättä ole täysin samassa asennossa tankissa kuin missä se oli. (Onko pumpun oltava jossain täysin määrätyssä asennossa bensatankissa?) Kyllä moottori ainettaa saa kun kaasua antaa, mutta alakierroksilla on siis se ongelma.

2. Orggisturbon tilalle laitettu puhallin, mahtaako vaikuttaa niin rankasti säätöihin?

3. Onko seokset päin p**settä? Tekniikan vielä ollessa kiinni toisessa autossa se toimi kyllä moitteettomasti (orggisturbolla).

Tulpat ja virranjakajan kannen olen jo varoiksi vaihtanut. Liikkumaan autoa on pikkaisen vaikea saada, tomaatti ja korkeat kierrokset kun ei oikein sovi yhteen...

Nyt on siis hyvät neuvot kalliit, sillä puolentoista kuukauden vapaa-ajan uhraus ko. projektiin alkaa niin sanotusti vaatia veronsa, joka on suoraan verrannollinen v*tutuskäyrän nousuun...

T. Juke
Viimeksi muokannut sadisti, Ti Heinä 20, 2004 20:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: Toiset osaavat laskea ja toiset eivät.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Kyllä tuli pelkät peräöljyt ulos etummainen roppu = moottori
keskimmäinen=laatikko perimmäinen=perä määrää en nyt muista.
Ari 1622
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

Moikka!
Onx kaikki ilmaletkut oikein. Kirjoitit, että vaihdoit mutta mitä? Ilmeisesti kaasarikone-->T8 . Onko esim. alipainepullon "oik.puolella lokasuojan sisällä" takaiskuventtiili. Onko imusarjan kaikki "turhat" lähdöt tukittu?. Haiskahtaa nimittäin ilmavuodolta.
sadisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sadisti »

Joo siis kyseessä on kaasarista t8:iin. Onko kyseinen alipainepullo semmonen kuultava valkonen haitarimainen pötkö? Se on nimittäin jäänyt vanhasta kaasarikoneesta paikalleen. Onko mahdollisesti eroa turbon vastaavaan? Imusarjassa EI ole mitään turhia lähtöjä, kaikki letkut menee niin kuin meni aikaisemminkin. :wink:

...Pakko lähtee kyllä samantien tarkistamaan se pullohomma!

-juke
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: Toiset osaavat laskea ja toiset eivät.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Omassa T16:ssa ei ole lainkaan tyhjäkäyntimoottoria ja hyvin selvitään. Kylmänä startin jälkeen kierrokset on jotain 500-600, mutta nousee hyvin pian tonne 800-850
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

veikkaisin että saa liikaa bensaa, mikäs ruisku siinä on l vai lh vai ?.
jos siinä sattuu olemaan läppätyyppinen ilmamäärämittari niin se saattaa jäädä jumiin ääriasentoon ja tekee juuri tuollalailla.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
sadisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sadisti »

En tiedä missä oli vika mutta sen korjaaminen (toivottavasti toimii jatkossakin) oli aika koomista...

Kokeilin toisen saabini tulpanjohtoja ko. projektikoneeseen enkä huomannut mitään eroa. Ei muuta ku samat johdot takas paikalleen vihasena ja kiireellä. Sitten starttaamaan vielä kertaalleen, mutta nyt ei lähdettykkään enää edes käymään. Noh, avainta kaakkoon vaan ja peukut pystyyn, kunnes kuului suhahdus. Faija, joka oli tullut viereen sanoi että "sehän löi liekkiä imusarjasta!". Siinä vaiheessa v*tutti jo siihen malliin, että annoin paskan olla. Seuraavana päivänä tarkastelin em. tulpan johtoja tuloksena 1 ja 2 johdot väärässä järkässä. Ne paikoilleen, kokeilemaan, ja kuinkas ollakkaan, auto jäi käymään tyhjäkäyntiä!

Jonkun verran on tullut jo kokeiltua liikkumista, ihan hyvin tuntuisi toimivan, mutta nyt pitäis säädättää turbo (ja vähän muutakin) jossain, ettei pääse tapahtumaan mitään "epämieluisaa" :lol: Joten jos on tiedossa Hyvinkään seudulla joku, jolta löytyy laitteet niin kertokaa ihmeessä.

Ja kiitokset jälleen vastauksista.

-juke
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: Toiset osaavat laskea ja toiset eivät.
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Säätäjä hukassa

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Mitä haluat ko autosta säädättää
terv Jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
sadisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sadisti »

Ahdot lähinnä tarvii tarkastaa jottei ala paikat sulaa...Mutta se asia hoituukin jo viikonloppuna, joten ei enää hätiä mitiä.

Aurinko paistaa ja elämä hymyilee ku pääsee ajamaan omalla saabilla kahden kuukauden odotuksen jälkeen 8) 8) 8)
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: Toiset osaavat laskea ja toiset eivät.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Moi

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Mikä siinä alkuperäisessä turbossa oli vikana ??? Puritko palasiksi ???


P.S. Tuntuu vastustavan sulla tuo " TURBOTUS " projekti...
saab900turbo
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900turbo »

Mites Doun pipe meni paikoilleen :?: :?:
Mullakin on jo vihdoin saba liikentees :lol: . Tuuhan pyörähtää N:järvellä pelis kanssa joku päivä....
Jarru on vauhdin surma!
sadisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sadisti »

Vastataanpas tässä nyt muutamaankin viestiin sitten samoin tein :D

Turbosaappaan edelliselle omistajalle terveisiksi, laitan sulle vielä täydellisen raportin yv:nä koko projektista. Turbo oli muuten haljennut.

Ja MR. Saab900turbo, pipe pelittää hyvin ja istui ku nyrkki silmään! Putkisto tuli muutenkin 2 ja puol tuumasesta loppuun asti yhdellä pöntöllä.
Ahdot seilailee vielä mutta tarvii varmaan ohittaa mankkuvena ja nostaa paineita ni katellaan :wink: Kävin muuten just eilen illalla Nurmijärvellä, ei näkyny tallilla ketään.
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: Toiset osaavat laskea ja toiset eivät.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

jes

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

O.D.O.T.A.N.....mielenkiinnolla...


Juha
Vastaa Viestiin