Polttoainesuodattimen vaihto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
hankgrus
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 09:53

Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja hankgrus »

Missä sijaitsee 9-3:n pa-suodatin ja onko helppo vaihtaa :?:

Kiitollinen vinkeistä
Hank
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mötikkä on tankin kupeessa oikeella puolella about siinä kohdassa mistä tunkataan takapyörää ylös. Ei paha homma.

Haynesin ohjeen mukaan muistaakseni piti ottaa polttoainepumpun sulake irti, ja pitikö vielä sahata starttia (paineet pois bensajärjestelmästä)

Wissistä;

• Huolehdi hyvästä ilmanvaihdosta! Jos käytettävissä on hyväksytty tuuletusjärjestelmä polttoainehöyryjen imemiseen, sitä pitää käyttää.
• Käytä suojakäsineitä! Pitkäaikainen polttoaineen kosketus voi aiheuttaa ihon ärsyyntymistä.
• Pidä käsillä BE-luokan palonsammutin! Varo kipinöiden muodostumisen vaaraa esim. virtapiirien katkaisemisen, oikosulun tms. yhteydessä.
• Tupakointi on ehdottomasti kielletty.

Irrotus

1. Valuta suodatin tyhjäksi ennen irrotusta.
2. Irrota banjoliittimet suodattimen molemmista päistä.
3. Avaa suodattimen kiinnike.
4. Poista suodatin.

Asennus

Asennus tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä.
Banjoliittimien kiristysmomentti:
21 Nm (16 lbf ft)

Huomaa
Vaihda tiivistelevyt ennen asennusta.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
hankgrus
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 09:53

Kiitos perusteellisesta neuvosta

Viesti Kirjoittaja hankgrus »

ja nopeasta vastauksesta.

PS
Hieno homma tää foorumi, kun täällä ei ole noita 'irvailijoita', jotka näyttävät valloittavan kaikki muut keskustelut.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja SS »

Onko tuo paineiden poisto miten välttämätöntä? WIS ei moisesta puhu mitään?

Entäs nuo tiivisteet, Motonetin suodattimen mukana tuli kupariset mutta muistan lukeneeni täältä joskus niiden huonoudesta. Voiko sinne jättää alkuperäiset tiivisteet vai ostaa jostain uudet ei-kupariset?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja LR »

SS kirjoitti:Onko tuo paineiden poisto miten välttämätöntä? WIS ei moisesta puhu mitään?

Entäs nuo tiivisteet, Motonetin suodattimen mukana tuli kupariset mutta muistan lukeneeni täältä joskus niiden huonoudesta. Voiko sinne jättää alkuperäiset tiivisteet vai ostaa jostain uudet ei-kupariset?

Paineet kannattaa poistaa, ei oo paha rasti. :lol: Ja todennäköisesti voi jättää orkkistiivisteet. Voiteluainetta kannattaa laittaa pannan torx-ruuviin...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja LR »

LR kirjoitti:
SS kirjoitti:Onko tuo paineiden poisto miten välttämätöntä? WIS ei moisesta puhu mitään?

Entäs nuo tiivisteet, Motonetin suodattimen mukana tuli kupariset mutta muistan lukeneeni täältä joskus niiden huonoudesta. Voiko sinne jättää alkuperäiset tiivisteet vai ostaa jostain uudet ei-kupariset?


Paineet kannattaa poistaa, ei oo paha rasti. :lol: Ja todennäköisesti voi jättää orkkistiivisteet. Voiteluainetta kannattaa laittaa pannan torx-ruuviin, Saabilla orkkistiivisteet maksaa 2.5e/kpl...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Vastaa Viestiin