Onko kenelläkään kuvaa ehjästä laahaimesta? Saisi nähtyä että kuinkas paljon siitä rikkinäisestä oikeasti puuttuu matskua.
Samalla räjäytyskuva jakopäästä ois jees. Läppärin kiintolevyn hajottua niin hävisi EPC:n varmuuskopio

vaan kun sinne ei mahdu minkään moinen väännin.. itsellä on hylsyä vähän lyhennetty ja siihen hitsattu lattarauta päähän kiinni, pienenee huomattavsti tuo peltienkin kolhiintumis vaara kun ovat kaikki "yhtäpuuta"suorsa kirjoitti: Laiska avaa laittamalla hylsyn hihnapyörän mutteriin, T-väännin hylsyyn ja T-vääntimeen metrin verran jatkoa. Jatko nojamaan repsikan puolen lokasuojaan ja sen jälkeen niin lyhyt pyöräytys startilla kuin mahdollista. Mutteri aukeaa, mutta vaarana on saada joku noista työkauluista päähänsä tai mikä vielä pahempaa, että ne osuvat mahdollisesti lennellessään Saabin peltiin.
Öljypumppu pois, kaikki päätykopan pultit pois (myös se joka on hihnapyörän alapuolella vaihdelaatikon suuntaan sekä alhaalta ylöspäin ruuvattu vaihdelaatikon läpi päätykoppaan). Tuo hihnapyörän alapuolella oleva on pinnapultti ja se olisi hyvä saada irti kokonaan. Kasatessa sen voi korvata normaalilla pultilla. Pulttien lisäksi päätykopan ja lohkon välissä on kaksi ohjuritappia. Kannattaa myös huomata, että kaksi vesipumpun pulteista pitää päätykoppaa kiinni.DIggItaLLr kirjoitti:Miten se koneen pääty on fiksuinta avata?
EPC:n kuvia kun katselee niin näyttää siltä että pitäisi irroittaa öljypumpun kansi, ja sitten vasta koneen päätylevy. Onko näin?
Ja onko siis laahain kiinni itse lohkossa vai päätylevyssä?
Kone siis edelleen kiinni autossa. Kaveri sai kampuran hihnapyörän irti ja on irrotellut jo kourallisen pultteja, mutta pääty ei vain antaudu.
Eikös pieni määrä muovia jää viimeistään suodattimeen? Pumpulta suodattimelle menevä öljykanava on jotain 10mm luokkaa läpimitaltaan. Imuputken sihti päästää enintään 2-3 mm murut pumpulle asti, joka kyllä jauhaa muovin pieneksi.tomaatti kirjoitti:Ja kyllä niistä muovinpalasista kannattaa hankkiutua eroon.Pahaa jälkeä ne koneeseen tekee,mullekin on käynyt noin kun yhden satkuni edellinen omistaja teki konerempan muttei viitsinyt vaihtaa kiristintä.
Meneepi oljykanavat tukkoon jos sattuu oikean kokoisia murusia olemaan..
Siitä moottorista jäi vain muisto,suoraan pistin kusarille muitten romujen joukkoon..
En kyllä haluaisi päästää 2-3mm muovinkappaleitakaan öljypumpun läpi. Pumpun koneistustarkkuus tuntuu olevan jotain väliltä 0.1-0.001m, ts. klappia ei siellä paljon ole. Eikös se öljypumppu ole muutenkin aika tarkka mm. rattaiden keskinäisestä asennosta? Vai mitä varten se yks merkki ulommassa vaiko sisemmässä rattaassa oli?Svc kirjoitti:Eikös pieni määrä muovia jää viimeistään suodattimeen? Pumpulta suodattimelle menevä öljykanava on jotain 10mm luokkaa läpimitaltaan. Imuputken sihti päästää enintään 2-3 mm murut pumpulle asti, joka kyllä jauhaa muovin pieneksi.tomaatti kirjoitti:Ja kyllä niistä muovinpalasista kannattaa hankkiutua eroon.Pahaa jälkeä ne koneeseen tekee,mullekin on käynyt noin kun yhden satkuni edellinen omistaja teki konerempan muttei viitsinyt vaihtaa kiristintä.
Meneepi oljykanavat tukkoon jos sattuu oikean kokoisia murusia olemaan..
Siitä moottorista jäi vain muisto,suoraan pistin kusarille muitten romujen joukkoon..
Sitä varten että osaa koota ulkokehän samoin päin kuin oli jos joutuu purkamaan ja kokoamaan samoilla osilla uudestaan?f-19 kirjoitti:Vai mitä varten se yks merkki ulommassa vaiko sisemmässä rattaassa oli?
Melko varmasti noin. Jos merkit laittaa samaan kohtaan ja sen jälkeen pyöräyttää pumppua niin merkit eivät ole enää kohdakkain -> ei mitään merkitystä missä asennossa osat asentaa.jus kirjoitti:Sitä varten että osaa koota ulkokehän samoin päin kuin oli jos joutuu purkamaan ja kokoamaan samoilla osilla uudestaan?f-19 kirjoitti:Vai mitä varten se yks merkki ulommassa vaiko sisemmässä rattaassa oli?