varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
Moi,
Asennutin -06 93:een vetokoukun ja heti sen jälkeen ilmestyi "rear left brake light failure" tms. varoitusvalo, joka ilmenee jokaisen check:in yhteydessä, kun autoon kytketään virrat. En ole tuolla pakkasessa(ei ole tallia) alkanut vielä tutkimaan mistä mahtaa johtua, mutta valot ovat kuitenkin kunnossa. Mieleen kuitenkin tuli, että taispa asentaja ottaa virran koukulle rosvoliittimellä jostain väärästä paikasta, tai joku muu juttu meni asennuksessa pieleen.
Luulisin että jollain muulla on ollut vastaava ongelma, kertoisitko ystävällisesti mikä ongelman aiheuttaa?
Kopsaan tän tonne 93 -osastolle, vastailkaa vaikka sinne..
Kiitti!
Jake
Asennutin -06 93:een vetokoukun ja heti sen jälkeen ilmestyi "rear left brake light failure" tms. varoitusvalo, joka ilmenee jokaisen check:in yhteydessä, kun autoon kytketään virrat. En ole tuolla pakkasessa(ei ole tallia) alkanut vielä tutkimaan mistä mahtaa johtua, mutta valot ovat kuitenkin kunnossa. Mieleen kuitenkin tuli, että taispa asentaja ottaa virran koukulle rosvoliittimellä jostain väärästä paikasta, tai joku muu juttu meni asennuksessa pieleen.
Luulisin että jollain muulla on ollut vastaava ongelma, kertoisitko ystävällisesti mikä ongelman aiheuttaa?
Kopsaan tän tonne 93 -osastolle, vastailkaa vaikka sinne..
Kiitti!
Jake
Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
Eikös tuon ongelma ratkaisu kuulu sille joka koukun asensi?
#3834
Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
Kuuluu, kiinnostais vaan tietää onko tuohon joku triviaali ratkaisu. Ei kiinnostais lähteä autoa roudaamaan koukkuliikkeeseen työpäivänä, JOS voin asialle itse jotain helposti tolle tehdä. Ja koska ei ollut merkkiliike, voi heilläkin mennä asian kanssa tupakoinniksi.siiseli kirjoitti:Eikös tuon ongelma ratkaisu kuulu sille joka koukun asensi?
Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
Käsittääkseni nykyauton peräkoukun asennus vaatii oman johtosarjansa (piuhat tuodaan määrätystä paikasta). Rosvoliittimillä, tai valoilta otetuilla piuhoilla tulee vain ongelmia. Elikkä jos ei tuollaista johtosarjaa ole, niin ei siitä hyvää tule...
Edit: Elikkä tuollaiset täytyy olla...
Article : Johdinsarja, täyd.
PartNo : 12785959
Edit: Elikkä tuollaiset täytyy olla...
Article : Johdinsarja, täyd.
PartNo : 12785959
Viimeksi muokannut siiseli, Ke Joulu 10, 2008 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3834
Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
Ainakin 9-5:ssä ja luultavasti muissakin uudemmissa on ihan virallinen liitin olemassa johon peräkoukku kuuluisi kytkeä. Rosvoja EI pidä mennä laittamaan, mutta onpahan tuo nähty ennenkin että merkkiliikkeen juuri ammattikoulun penkiltä päässeet tolvanat ovat sellaista menneet tekemään.. 

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
Jopa loppupään pommareissa on oma liitin vetokoukulle, olettaisin myös ng900:ssa olevan. Rosvoliittimet on tosiaan tunarin vaihtoehto ja ohjelmointiakin taitaa uuden auton koukkuasennus vaatia, väylässä kun ovat.jcarlson kirjoitti:Ainakin 9-5:ssä ja luultavasti muissakin uudemmissa on ihan virallinen liitin olemassa johon peräkoukku kuuluisi kytkeä. Rosvoja EI pidä mennä laittamaan, mutta onpahan tuo nähty ennenkin että merkkiliikkeen juuri ammattikoulun penkiltä päässeet tolvanat ovat sellaista menneet tekemään..

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
Juu, kävin vilkaisemassa konttiin. Kyllä se oli vedetty ihan omalla johtosarjalla, kytketty asianmukaisesti liittimellä, sille kuuluvaan paikkaan. Eli ei siellä luojan kiitos mitään rosvoliittimiä näkynytTobbana kirjoitti:
Jopa loppupään pommareissa on oma liitin vetokoukulle, olettaisin myös ng900:ssa olevan. Rosvoliittimet on tosiaan tunarin vaihtoehto ja ohjelmointiakin taitaa uuden auton koukkuasennus vaatia, väylässä kun ovat.
-Sami

Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
Miksi asiaa käsitellään kahdessa osiossa yhtäaikaa 

Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
Sorry, laitoin sen kahteen paikkaan, sillä ajattelin että 95 yms tyypit ei välttämättä vilkuile tuonne 93 puolelle jne. Halusin vastauksia nopeasti, onnistuin siinäkalle37 kirjoitti:Miksi asiaa käsitellään kahdessa osiossa yhtäaikaa

Toivottavasti ei tullut liikaa harmia. Mutta kiitos Kalle vinkistä, käyn liikkeessä "hyväksyttämässä" asennuksen, veikkaan että 75e ja 3 tuntia saa varata (2min hommaan):(
Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
Vetokoukun asennuksen yhteydessä ei Tech:iä tarvita. Alkuperäinen johtosarjan liitin napsautetaan suoraan tavaratilan sähkökeskukseen ja tämän liittimen viereen ns. trailer-box, joka pari senttiä leveä / kymmenisen senttiä pitkä. Trailer-boxiin ei tule ulkoisia johtoja.
Auto tunnistaa liitetyn kärryn/vaunun ja antaa sen jälkeen tarvittavat jännitteet pistorasian eri napoihin. Ilman kärryn/vaunun pistoketta jännite tulee vain yhteen napaan tunnistusta varten.
Auto tunnistaa liitetyn kärryn/vaunun ja antaa sen jälkeen tarvittavat jännitteet pistorasian eri napoihin. Ilman kärryn/vaunun pistoketta jännite tulee vain yhteen napaan tunnistusta varten.
Kiitoksia asiallisista vastauksista..
Siis korjaamolle MARS (soiton jälkeen) kyselemään asiasta.
Ja sorry kun kyselin kahdessa paikassa, otin tietoisen riskin urputuksesta
Ja sorry kun kyselin kahdessa paikassa, otin tietoisen riskin urputuksesta

Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
hmm, hetkonen, nyt en hiffannut. Eli siellä on jo ko. malliin kuuluva johtosarja paikallaan. Mikä on tuo boksi sitten? Onko se sitten vielä joku ylläminittu lisäkilke? Paljonkohan moinen mahtaa maksaa? Johtosarja ainakin oli varsin arvokas, kai about 150€9-5T kirjoitti:Tuon piuhan ja boksin saa halvimmalla ostamalla opelin orkkis palikat jossa on suoraan 7-napainen pistoke eikä tarvitse ostaa edes adapteria.
Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
Kiitos! Nyt on tietoa riittävästi, soitan seuraavaksi koukkupuljuun, kyselen miksi on tivolia kojetaulussa, vaikka maksoin kalliit johtosatsit. Veikkaisin että tässä on käynyt nyt sitten niin, että häiskä veti välistä tuon 70€, eli laittoi tuon pelkän johdon, ilman boksia.9-5T kirjoitti: Pelkkä johto ei riitä.
Saabin johto n.90e ja johto boksilla n.160e. Saa myös tarvikkeena suurostoasiakkaalle 111e.
Huomiota tuosta vielä sen verran, että tänään toi valo loisti vain aamustartilla, päivällä eikä nyt illalla sitä ei ilmennyt ollenkaan..omituista! On tuo muutenkin käyttäytynyt toisinaan omituisesti, joskus turvavyön hälytys ei puhu mitään, joskus ajotietokoneen keskikulutus & keskinopeus höpertää mitä sattuu jne. Autossa BSR steg1, liekö sen tuomia lieveilmiöitä, ei ole minua/ajoa haitannut..
tutkitaan.
Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
No ei ne tosta enää mitään velottaa voi, kyllä jo maksettu työ täytyy osata tehdä oikein.Mutta kiitos Kalle vinkistä, käyn liikkeessä "hyväksyttämässä" asennuksen, veikkaan että 75e ja 3 tuntia saa varata (2min hommaan):(
Tai jos kerran muitakin oireita on ollut, niin ongelmahan voi olla ihan jossain muualla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: varoitusvalo-ongelma koukun asennuksen jälkeen
Totta, mutta jos tilattu työ on koukun asennus ja kaikki tarvikkeet on toimitettu, tulisi homman onnistua ilman että asennus sytyttelee vikavaloja. Olettaen siis, että kyse on asennusliikkeen mokasta.jos tilatut tyot on tehty, lienee lisaveloitus paikallaan
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2