ABS anturien mittaus
ABS anturien mittaus
TCS:n valo alkoi vilkkua ajettaessa möykkyihin tai kun käännän pyöriä auton ollessa paikallaan. Ilmeisesti ABS anturin johdossa on vikaa. Siltävaralta että vika ei olekkaan johdossa tai vikaantunutta kohtaa on vaikea löytää, niin osaisiko joku kertoa miten ABS anturit saa parhaiten mitattua? Auto on vm -95.
Re: ABS anturien mittaus
PCS ja TECH2 vois olla hyvä yhdistelmä.a9e0r0o0 kirjoitti:TCS:n valo alkoi vilkkua ajettaessa möykkyihin tai kun käännän pyöriä auton ollessa paikallaan. Ilmeisesti ABS anturin johdossa on vikaa. Siltävaralta että vika ei olekkaan johdossa tai vikaantunutta kohtaa on vaikea löytää, niin osaisiko joku kertoa miten ABS anturit saa parhaiten mitattua? Auto on vm -95.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30
Tämä nyt ei ole vastaus kysymykseesi, mutta aivan mielenkiintoinen raportti koskien raskaan kaluston ABS-jarruja.
http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploa ... fveyrg.pdf
http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploa ... fveyrg.pdf
Täältä löytyy jotain tietoa asiaan liittyen: http://68.18.137.251/brake_folder/900abscodessbpg1.htm ja http://68.18.137.251/brake_folder/brake_docs.html
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Yleensä antureissa on kolme johtoa. Kaksi johdoista on käyttöjännitettä varten, kolmas on signaalipiuha. Signaalipiuha menee yleensä maihin anturin haistaessa metallin, eli viesti muodostuu plussan ja signaalipiuhan väliin.
Tod.näk tonnarinkin anturi on tuollainen, Boschin datalehdistä voisi tarkistaa jos jaksaisi harrastaa dataminingia. Elikkäs sen toiminnan voi todeta yleismittarilla vaikka anturin ollessa paikallaan (ja voi sen yleismittarilla tarkistaa vaikka olisi minkälainen).
Tod.näk tonnarinkin anturi on tuollainen, Boschin datalehdistä voisi tarkistaa jos jaksaisi harrastaa dataminingia. Elikkäs sen toiminnan voi todeta yleismittarilla vaikka anturin ollessa paikallaan (ja voi sen yleismittarilla tarkistaa vaikka olisi minkälainen).
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Mittaus
Nopeiten saat mitattua kaikki anturit on irroittamalla liitin ABS:n keskusyksiköltä, etsiä liittimestä 4 vierekkäin olevaa paksumpaa johtoa ja mitata resistanssit niiden liitinkontakteista maahan nähden.
Pakollinen huomautus: keskusyksikkö on stattiselle sähkölle herkkä, nastoihin ei saa koskea sormin, liittimen irroitus omalla vastuulla, kannattaa odottaa hetki moottorin sammutuksen jälkeen jne.
Pakollinen huomautus: keskusyksikkö on stattiselle sähkölle herkkä, nastoihin ei saa koskea sormin, liittimen irroitus omalla vastuulla, kannattaa odottaa hetki moottorin sammutuksen jälkeen jne.
Kiitoksia vinkeistä. Johtohan siellä oli vialla. Johdon kuori oli ihan anturin juuresta kulahtanut puhki. Johdon "metallisukka" ei pikaisesti katsoen kuitenkaan ollut vioittunut. Ilmeisesti se vaani hiukan otti maihin ja aiheutti häiriötä. Tein väliaikaisen erkkarikorjauksen, näytti auttavan. Autoon on tulossa alustan päivitys, joten siinä samalla täytyy tehdä hiukan pitkäikäisempi korjaus johdolle. Kunhan vaan puutuvat alustan osat tulisi..... Alkaa asennuspeukalo kutiamaan siihen malliin ettei meinaa unta saada 
