Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Saappi Kuski kirjoitti:Luulen vähän että EU:hun valittaminen ei auta. Tuo bonusjärjestelmä lakkautettiin virallisesti jokunen vuosi sitten eli sitä ei käsittääkseni ole minkään yhtiön pakko noudattaa jos ei halua. Suomessa yhtiöt on kai sopineet että sitä käytetään jatkossakin koska kaikilla näyttää se olevan.
Suomessakin bonukset haihtuu muuten taivaan tuuliin jos on 5 vuotta ilman kulkuneuvoa. Tämä on hyvä varsinkin moottoripyöräilijöiden muistaa. Jos myy prätkän pois niin kannattaa alle 5v välein hankkia joku kiikku edes vähäksi aikaa ja maksaa siten suojelurahaa omista bonuksistaan vakuutumaf eikun yhtiölle.

Mulla oli 7 vuoden pätkä välissä, ettei ollut autoa omilla nimillä. Kun ostin viime vuoden alussa 9-3 SS:n, astelin vakuutuskonttoriin, jossa vanhat vakuutukseni täysillä bonuksilla olivat olleet. Tietämättä 5 vuoden elvytysajasta, odotin saavani ne takaisin. Keskustelu kulki jotensakin näin:

Minä: "Ottaisin käyttöön vanhan vakuutukseni täysin bonuksin. Vakuutus ollut viimeksi autossa Saab 900 rek. tunnus xxx-xxx"

Virkailija: "Juu, täällä ne näkyy. Mutta bonuksia ei saa, kun on 7 vuotta mennyt. Voitaisiin joustaa, jos olis vähän yli 5 mut ei näin paljon. Minulla ei ole valtuuksia tehdä niin."

M: "Aika hölmöä, jos ne siellä näkyy, mutta ovat tavoittamattomissa. Haluaisin pitäytyä samassa yhtiössä. Jos sinulla ei ole valtuuksia, niin kenellä sitten on?"

V: (perinteisellä, kyllästyneellä äänensävyllä, melkein huokaisten) "No, varmaan aluepääliköllä."

M: "Otapa välipuhelu sinne aluepäälikölle, ja kysy, haluaako teidän yhtiönne ottaa muut yhtiöt mukaan kilpaan, vai ottaako minulta puoli-ilmaiseksi, ilman sen enempää paperisotaa rahat vastaan."

V: "Selvä. Palaan asiaan."

Kului noin 7 minuuttia.

V: "Päivää, kyllä se nyt tässä tapauksessa onnistui."

M: "Kiitos."


Eipä tuota nyt ihan selkävoitoksi sanoa, mutta sen sanon, että kannattaa yrittää, vaikka vähän pitkäksi on mennytkin!
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tänään sitten piti viedä traktori pajalle ensimmäisen mutta tuskin viimeisen kerran:

Kuva

Tosin öljynvaihtoa kummoisempi operaatio ei ollut kyseessä, mutta olihan se eksoottinen kokemus sekin. Aikaa varatessani katselin, että listahinta öljynvaihdolle vähän riippuen 25-40€, ei paha. Ei olis ollutkaan, mutta tuommoinen maatalouskone imuroi öljyä ihan mukavasti (6,5litraa, jos sitä kysyit) ja vaihtohintaanhan ei tietenkään kuulunut öljyt tahi suttari, oli pelkkä työn osuus :) Noh, 111€ köyhempänä ja uudet öljyt ja filtteri maamoottorissa kelpaa äestää 8)

Liukasliikkeisen asentajan öljynvaihtotoimenpiteitä odotellessa oli aikaa ihailla maisemia, jotka olivatkin perin fantastiset. Huoltamon läheisen hotellikompleksin arkkitehti lienee sukua Pisan tornin tekijöille suoraan alenevassa polvessa:

Kuva

:roll: Että näin tällä erää. Täältä terottamaan auraa tulevia sarkoja varten.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ohhoh, melkein kolme viikkoa edellisestä "raportoinnista" 8O Korjataanpa tilanne.
Ilkeämieliset tosisaapistit, jotka uhoavat lopettavansa yksityisautoilun jos (kun) saabin tuotanto loppuu tai kaikki aidot oikeat saapit (ei mitkään hyi yäk geeämooopppelit) ovat mädäntyneet/paalattu ovat tietenkin paukutelleet pussihousujensa henkseleitä ja olleet satavarmoja, että nyt se traktori on jo viimeistään porsinut lopullisesti. Ikäväkseni joudun tuottamaan pettymyksen. Mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Öljynvaihdon jälkeen on päristelty ylivaihteella pitkin kylänraittia jo kohta 1500km ilman onkelmia.

Tosin sen joudun kyllä myöntämään, että mitä ilmeisimmin tuli kuitenkin valittua väärän mallinen kyntöväline. Ai miten niin?

No, pari vkonloppua sitten poikettiin katselemassa paikallisen maajussin vinkin perusteella uusia kyntömaisemia Sveitsin rajalla "italian parveke" nimisen näköala-apajan liepeillä. Harmikseni oli todettava, että ei noita Luganojärveä ympäröiviä rinteitä möyhennetä kylvökuntoon ilman nelivetoa, joten normi 2WD-traktorin omistajana jouduttiin jättämään maakaupat tekemättä.
Kuva

Kuva

Noh, siis nelivetoa nyt ainakin siis tarvitsisi, eikä siinä vielä kaikki.Tänään poikettiin sitten ratsaamassa uusia sarkoja tuolla saapasmaan itä-rannikon tietämillä. No se reissu toppasi lyhyeen, kun ei päästy omin avuin edes niittyjen ääreen, vaan traktori oli pakko jättää parkkiin kaupungin ulkopuolelle. Syykin selkisi, vissiin pahimman laatuisia tulva-ongelmia tuolla Venetsiassa, kun kadut lainehtii veden vallassa vaikka syyssateet ovat olleet kovin maltillisia. Eli jonkinsorttista kelluntalaitteistoahan tuo huutaa, jos noilla main meinaa kruisailla kylägrillille iltasin maatalon tyttäriä naurattamaan. Nykyisellä varustuksella joutui tyytymään jonkun kondoomi- vaimikälie kondooliveneen kyytiin ja 24€/vrk parkkimaksuun piazzale roman parkkitalossa.

Kuva

Noiden reissujen välisen viikon/vkonlopun aikana piti poiketa Härmässä tarkistamassa mm. se, kuinka maaorja oli pitänyt huolta Paippisten Kartanosta. Perskeleen kylmää, sateista ja synkkäähän siellä kotoseudulla oli, ei iskenyt vieläkään koti-ikävä, kun suuntasin lauantaina karmeessa kankkusessa takaisin kohti euroopan toista peränurkkaa. 8)

Että näin, loppuun vielä muistutus, että kyntömieshän ei vakoaan valitse, mutta kannattaa aina harkita minkälaiselle lisävarustelulle kyntöväline on syytä speksata.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tänään olin kuulevinani jotain ihme rahinoita, mutta pidin niitä lähinnä normaalina oman pään aiheuttamana psykohäröilynä. Tuossa iltasella kaupasta tulessa alkoi jo ihan oikeesti kuulumaan jotain ja tuulettelin, että jes, nysse porsi! Ikkuna auki ajelin tilavaan autotalliin tasaisen kovan raahavan äänen saattelemana.
Pikadiagnoosi: konetilan alaosan suojamuovi roikkuu. Saatanssin karvaranne oli öljynvaihdossa laittanut viidestä mahdollisesta ruuvista sentään kaksi kunnolla kiinni, loput kolme lienee jossain n. 300km:n säteellä Lucernatesta. Riipasin muovin kokonaan irti, pitänee lähteä metsästämään kiinnitysruuveja tässä jahka. :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Taidekuva "sports"wagonin persiistä. En kyllä tiedä, että millä ihmeellä tuota on joskus sportswagoniksi kutsuttu. Enemmänkin semmoinen pehmeä nahkalulla, todella mukava matka-auto:
Kuva[/quote]

Volv*n filosofia sporttiautosta on kai ollut se, että urheiluauton pitää näyttää ruumisarkulta ja olla mahdollisimman kulmikas..
Hiton kulmikas muuten myös toi turbo niillä.
Kuva
carimat kirjoitti:Muista kuitenkin käyttää sitä volvon voimaa varovaisesti, ettei aurasta katkee piikit :lol: :wink:
Siivet?
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja karg »

V.J.S kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:
Säälin teitä leikkisaabisteja.
Olettehan te kuitenkin tietoisia, että :saab: illakin on dieselkäyttöisiä farmariautoja, joihin mahtuu esim. kahdet alumiinitikkaat, työkaluja ja varaosia SAMANAIKAISESTI ja jollette usko, niin tervetuloa kurkkaamaan.
Niin, täällä valitettavasti ovat sen verran hintatietoisia, että mainitsemasi välineet maksavat noin 1,8 kertaa hankkimani kulkuneuvon hinnan. Katsoimme toki myös Trollhättanin tuotteita, mutta kun omassa hintaluokassa olevat farmari saabit oli moottorinvaihdon tarpeessa oleva 9-5 3.0TID (tai sitten se porealtaana kupliva paisuntasäiliö kuuluu asiaan???). Muutama 2.2TiD motillinen löytyi, joiden hinnat oli 6-7000€ ja tietenkin 4500€ oleva yksilö, jota kauppasi "doctor Michael Hart". Harmikseni kaveri ei ollut Italiassa autoa esitelläkseen, vaan olis halunnut Western Unionilla lähetettäväksi 2000€ "etumaksua", jotta olisi voinut tulla näyttämään minulle myymäänsä edullista Saab 9-5:ttä. Volvo lähti hieman alle 4000€, listalla pyöri myös C200 kompressor farmari mersut, sekä Audin A4/A6, mutta Volvo oli ns "löytö". Olen pahoillani että en sokeasti tuijottanu merkkiin keulalla, vaan otin itselleni sopivan vaihtoehdon :wink: :P
Saabismi ei ole persaukisten sairaus.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

V.J.S kirjoitti: No, pari vkonloppua sitten poikettiin katselemassa paikallisen maajussin vinkin perusteella uusia kyntömaisemia Sveitsin rajalla "italian parveke" nimisen näköala-apajan liepeillä.

Noh, siis nelivetoa nyt ainakin siis tarvitsisi, eikä siinä vielä kaikki.Tänään poikettiin sitten ratsaamassa uusia sarkoja tuolla saapasmaan itä-rannikon tietämillä. No se reissu toppasi lyhyeen, kun ei päästy omin avuin edes niittyjen ääreen, vaan traktori oli pakko jättää parkkiin kaupungin ulkopuolelle. Syykin selkisi, vissiin pahimman laatuisia tulva-ongelmia tuolla Venetsiassa,
Kolme kertaa olen nyt viimeisen vuoden aikana siellä saapasmaassa eri syistä käynyt ja se Milanon seutu on kyllä mukavan näköistä kun siinä on ne lumihuippukukkulat niin liki. Pääsee varmaan halutessaan lumilajejakin harrastelemaan suht helposti milloin vaan, samalla kun on lämmin kesä maan tasalla.
Tuli vaan tutustuttua italialaiseen terveyden huoltoonkin viime reissulla ja todettua että asiallista ja ilmaista on. Jos ei kielimuuria olisi niin mieluummin siellä sairastelee sen kokemuksen perusteella kuin verolandiassa. Siihen kun ei oikein missään ole tottunut että ei enklannillakaan meinaa pärjätä. Nuorempi sukupolvi kyllä sitten onneksi ymmärtää paremmin.
9000CS 2,3
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

karg kirjoitti: Saabismi ei ole persaukisten sairaus.
Hyvin pitkälti juuri näin. Se on siis paskapuhetta, että saabismiin ei olisi lääkettä. Onhan siihen: persaukisuus.
Saappi Kuski kirjoitti: Tuli vaan tutustuttua italialaiseen terveyden huoltoonkin viime reissulla ja todettua että asiallista ja ilmaista on. Jos ei kielimuuria olisi niin mieluummin siellä sairastelee sen kokemuksen perusteella kuin verolandiassa. Siihen kun ei oikein missään ole tottunut että ei enklannillakaan meinaa pärjätä. Nuorempi sukupolvi kyllä sitten onneksi ymmärtää paremmin.
Valitettavasti omalla kohdallani jouduin hankkiutumaan ns. omalääkärisysteemin piiriin, koska olen italialaisen sossu- & terveyspalvelun piirissä. Siinä sitä oli mukava alkaa setvimään pyrokratiaa julmetun korvatulehduksen vallassa, ennen kuin pääsi tohtorin pakeille...
Tohtorissahan homma meni ihan jees, pari vastaanotolle jonottanutta mammaa päästi minut ekana eikä tohtorikaan ollut myöhässä vastaanottoajalta kuin 10 minuuttia. Niin, mitä nyt minulle nimetty (oletettavasti...) yliopistokoulutuksen saanut lääketieteen ammattilainen ei puhunut sitten pätkääkään englantia. Ei siis sanaakaan.
Firman puolesta toki on lääkäri, mutta se on paikalla about kaksi kertaa viikossa jos sitäkään.
Emännällä on helpompaa, sillä kun on Suomesta myönnetty eurooppalainen sairasvakuutuskortti, joten voi painella tarpeen vaatiessa suoraan vastaanotolle tyhmää turistia esittäen.

Traktorikuulumisia sen verran, että tänne tuli talvi. Yöllä siis satoi ihan rehellistä lunta. Eihän siinä mittään, mutta kun piti viedä vierailulla ollut vaimon kaveri Bergamon lentokentälle 6:30 lähtevälle lennolle ja vehjehän on varustettu pelkillä kesäkumeilla.
Mukavan eleettömästihän tuo kynti motarin loskassa ja luistonestokin näemmä toimii, tai siis ainakin silloin kun sen vikavalo ei ole päällä :) Bergamossa oli ihan rehellisesti viitisen senttiä lunta ja tiet ihan valkoisena, pitoa oli silti varmasti enemmän kuin niillä hengenvaarallisilla ikälopuilla talvirenkaan irvikuvilla joilla Suomessa on persaukisuuttani tullut kurvailtua menneinä talvina :wink:

Kotiinpäin ajaessa oli niin haikean nostalginen olokin, kun suolarekkaa ohittaessa kuului se ah niin ihana ropina suolakiteiden iskeytyessä puskuriin ja tuulilasiin.

Kämpille kun päästiin, niin taivaalta tulikin jo ihan silkkaa vettä ja lumet hävisi maisemasta kovaa vauhtia.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Sopii ehkä otsikkoon:
Vartti.fi: Volvo-kuski pysäköi suojatielle - katso kuva!
Eikö olekin törkeää? :lol: Taitaa olla uutisista pulaa...

Noh, ehkä se on lueteltava omiakin vikoja:
Volvo V70 mkII 2.4t 2001 ostettu 1.8.2008, mittarissa 120tkm. Nyt ajettu noin 10tkm lisää.

Tähän mennessä hajonnut:
-Cruise ei toiminut
-Lampunpyyhkijän moottori rikki
-moottorin kannatinkumi tjsp. hajalla
-moottorin lämpötila ei noussut, termostaatti hajalla

Kaikki korjattu myyjäliikkeen piikkiin Biliassa. Ei ole viaton siis maatalousajoneuvokaan.

Ai niin, ehkä tärkein unohtui: kahvikupin pidike on rikki, ei siihen voi laittaa mukia.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ässä kirjoitti:....
Volvo V70 mkII 2.4t 2001 ostettu 1.8.2008, mittarissa 120tkm. Nyt ajettu noin 10tkm lisää.

Tähän mennessä hajonnut:
-Cruise ei toiminut
-Lampunpyyhkijän moottori rikki
-moottorin kannatinkumi tjsp. hajalla
-moottorin lämpötila ei noussut, termostaatti hajalla

Kaikki korjattu myyjäliikkeen piikkiin Biliassa. Ei ole viaton siis maatalousajoneuvokaan.

Ai niin, ehkä tärkein unohtui: kahvikupin pidike on rikki, ei siihen voi laittaa mukia.
Noista Ässän mainitsemista "ominaisuuksista" tuo moottorin kumi siis ehjätty myös meikäläisen traktorista silikonimössöllä ostajan piikkiin ( :wink: ), samoin termarin vaihtoakin joutunee mietiskelemään tässä jahka. Kahvikupin pidikettä ei ole osattu ruksia raktorin alkuperäisen ostajan toimesta lainkaan, ellei sitä hanskalokeron kannessa olevaa lasketa? Se on kyllä aika turha...

Niin, mutta jatketaanpa siis saagaa. Joulu tuli ja joulu meni. Tätä Ristuksen syntymisen vuosipäivää lähdimme armaan waimon ja verikoiralauman kanssa kärsimään Vigo di Fassa nimiseen kyläpahaseen Dolomiittien vuoristossa. Hakusessa oli valkoinen joulu, kylä kuin kartalle merkattu 1380m:n korkeuteen. Matkaa Lucernaten megalopolisista oli suuntaansa reipas 300km vähän reittivalinnasta riippuen. Traktorilla tietenkin jyristeltiin ees taas.
Ennen joulureissua on kyntölaite ollut melko vähällä käytöllä, muutamana päivänä tullut työmatka (7.5km suuntaansa) heitettyä sään ollessa polkupyöräilyyn sopimaton tai polkuväline-Esperian taas vaihteeksi porsittua (takavanne nro 2 meni kieroksi). Tässä kohtaa voisin myös mainita, etä moisen työmatkan ajaminen autolla on totaalisen järjetöntä. Fillari on ainut oikea ratkaisu. Lisäksi heitetty jokaviikkoinen kauppareissu tietty, mutta siinäpä se.

Niin, mutta siis 23.12. aamutuimaan lyötiin laite tulille ja lähdimme matkaan. Etukäteen hiukan huoletti 15-20 asteen yöpakkasia lupaillut sääennuste ja 70Ah akkumulaattorin kesto moisissa lukemissa maatalousmoottorin pyörittäjänä ja hehkutulppien hehkuttajana. Samoin tietenkin tankissa ollut kesäplaadun diisseli lienee jo hyytelölä noilla pakkasilla. Noh, koska lähtiessä Milanon säätila oli utuinen ja harmaa, niin ei paljoa puristellut luvassa olleet pakkaset:
Kuva
Poikkeuksellisesti traktori on näemmä kuvanottohetkellä erehtynyt ohituskaistalle...

Matka eteni ah-niin tuttua A4 motaria itään, kunnes kurvattiin A22-Autostradalle Brenneron suuntaan. Alkoi jo kelitkin hiukan paranemaan:
Kuva
...mit vit? Varmaan ohjaus puoltaa vasemmalle kun kyntöväline TAAS ohituskaistalla tukkimassa muuta liikennettä... :roll:

Pikkuhiljaa alkoi vissiin matkarasitus painaa, kun näkökentässä aika-ajoin leijui jotain ihme pömpeleitä:
Kuva

Raktori myös pelästytti pitämällä jotain ihme vikinää 70-90km/h vauhdissa tuossa loppumatkasta. Ihan kuin olisi hihna luistanut, mutta pakollisen kusitauon aikana ei paikallaan kierrättäessä kuulunut mitään outoja ääniä ja tauon jälkeen ei ääntä enään kuulunutkaan. Ilmeisesti oli jotain jonkun oven välissä, ja tuuli siellä vaan kitisi...
Perille päästiin ehjin nahoin:
Kuva
Onnellinen maatalouskoneen kuljettaja siinä ihailee ahkeran vahauksensa (0 kertaa omistuaikana) tulosta komeasti heijastavasta katosta. Taustalla näkyy hotellimme.

Jouluaattona tuli poikettua myös vähän lykkimässä lylyllä alamäkeen:
Kuva

Kuva

En todellakaan ole mikään himolaskettelija (viimeksi mäessä about vuosi sitten Ylläksellä), mutta oli kyllä vähän perkeleen hienoa settiä. Catinaccio-Rosengarten alueella tuli siis puikattua. Tuo hiihtoaluehan on vain murto-osa koko Dolomite Super-Ski alueesta, mutta riitti meikäläiselle enemmän kuin hyvin. On oikeasti hassua, kun auringossa on likimain T-paitakeli päivällä, mutta lunta on melkein metri ja yöllä rutkasti pakkasta. Todella hienoa.

Joulupäivänä oli koivet niin soseena, että jätin hiihtämisen suosiolla väliin. Sen sijaan lähdettiin koko perheen voimin parantamaan hapenottokykyä korkeanpaikan leirille:
Kuva
Eli otettiin köysiratahissillä menopaluuliput molemmille ja haahuiltiin rinteiden viereisillä osuuksilla verikoirien kanssa ja nautiskeltiin hiihtoravinteleiden antimista.
Tulevan kesän mega-artisti MC Veri Koira siinä jo riimittelee seuraavaa hittiään:
Kuva

Luvatut yöpakkaset loisti poissaolollaan, 24 ja 25 pvä pakkasta oli aamutuimaan 2-4 astetta. Tuli vetästyä muutama harjoittelusarka paikallisilla pelloilla, että sai traktorin lämpimäksi joka päivä, ihan vaan ettei tule ylläreitä kotiinlähtiessä. Nätisti lähti hörisemään noina aamuina.

Noh, sitten tuli (valitettavasti) kotiinlähdön aika. Pakkasta olikin rapeat 11 astetta. Traktorihan rämähti käyntiin kuin palmun alta (lue: neljännellä yrityksellä yhteiskestoltaan reilun minuutin sahauksen jälkeen) :roll: Onneksi oli lämmitelty aiempina päivinä ja edellispäivänä löydetty kylän ainut ( :!: ) asema, mistä sai talvilaadun diisseliä.
Taitaa olla hehkut ns. vaihtorajalla...Onneksi akku jaksoi todella hyvin, joten ei tarvinnut ruveta mietiskelemään, että mikä on lisävirta italiaksi...

Kotiapäin lähdettiin eri reittiä mitä tultiin, Passo Sellan kautta.

Kuva
On se vaan hianoo olla yleisesti hyväksyttävän auton omistaja. Kyllä olisi tuollakin Audi Quattrojen, Tojota Rav4:n yms kikottimien keskellä hävettänyt jollain Saapinrähjällä ajella. Sitäpaitsi kuitenkin olisivat käyneet Saabistille hotellin illallisella kettuilemaan kaikkitietävästi GM:n orastavasta konkurssista ja Saapin myymisestä kiinalaisille :|

2240m näytti olevan kotimatkan korkein kohta.
Kuva

Kelihän oli mitä mainioin talvikeli:
Kuva

Onneksi kyntöväline on varustettu oikein oivilla winter-beater kumeksilla:
Kuva
...ja Hakkapeliitan femmat on paperia noiden rinnalla :roll:

Niinhän se meni, että renkaat valitaan kelin mukaan....vai oliko se ajotapa...tai jotain? Mutta siis ihmeen kivuttomasti meni, pari pientä apukuskin kiljahdusta aiheuttanutta sladia piti ihan tahalleen aiheuttaa :mrgreen: Sitäpaitsi mihin tuosta pääsee putoamaan, kalliota toisella puolella ja toisella puolella metrin korkea lumipenkka/kaide :D ABSin ja luistoneston vikavalotkin pysyivät ystävällisesti piilossa koko reissun ajan, kunnes sitten syttyivät iloisesti loimottamaan kun sihtailin traktoria ladon ovista sisään kotimatkan päätteeksi 8O

Että semmoista tällä erää. Melkein 800km tuli siis rymisteltyä joulun pyhien tienoilla, ja matka jatkuu....
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

V.J.S kirjoitti:On se vaan hianoo olla yleisesti hyväksyttävän auton omistaja. Kyllä olisi tuollakin Audi Quattrojen, Tojota Rav4:n yms kikottimien keskellä hävettänyt jollain Saapinrähjällä ajella. Sitäpaitsi kuitenkin olisivat käyneet Saabistille hotellin illallisella kettuilemaan kaikkitietävästi GM:n orastavasta konkurssista ja Saapin myymisestä kiinalaisille :|
Eikö se olekin nimenomaan volvoa jota ollaan aina jatkuvasti myymässä kiinaan? :wink:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tri-Lo kirjoitti: Eikö se olekin nimenomaan volvoa jota ollaan aina jatkuvasti myymässä kiinaan? :wink:
Toki, mutta se ei ole likimainkaan niin mediaseksistä kun Saabin lopettamisella synkistely :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja Suppari »

V.J.S kirjoitti: ABSin ja luistoneston vikavalotkin pysyivät ystävällisesti piilossa koko reissun ajan, kunnes sitten syttyivät iloisesti loimottamaan kun sihtailin traktoria ladon ovista sisään kotimatkan päätteeksi 8O
Ja seuraavaksi alkaa myös moottorin vikavalo leiskauttelemaan,jonka jälkeen saakin jo tilata lähimpään merkkiliikkeeseen täällä 1200e maksavan abs:n ohjainlaitteen.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Suppari kirjoitti: Ja seuraavaksi alkaa myös moottorin vikavalo leiskauttelemaan,jonka jälkeen saakin jo tilata lähimpään merkkiliikkeeseen täällä 1200e maksavan abs:n ohjainlaitteen.
Öy nöy ja nyyh. Ehdotatko siis että laitan heti traktorin myyntiin ja otan tilalle tojotan? :wink:
Henkilökohtaisesti ajattelin odotella kuitenkin koto-suomeen asti tuon ehjäämistä ja maksaa n. 40€ ABS-boksin liittimen uusimisesta.
http://pp.kpnet.fi/huhtala/abs/
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mimmi kirjoitti:Jos kiinalaiset ostavat Volvon, vieväthän he myös kaikki liikenteessä olevat Volvot mukanaan? :lol:
Joo toivottavasti Vallenius -laiva tulee ja korjaa ne kaikki kerralla pois.. :lol:
Vastaa Viestiin