Apua sähläykseen DCC:n kanssa
Apua sähläykseen DCC:n kanssa
Vaihdoin DCC:n tilalle toisen ja homma pelasi hienosti, kunnes onnistuin sähläämään painamalla nappeja samanaikaisesti pitkään, jolloin EDUn näyttö (mittaripaneelissa) rupesi näyttämään kulutuslukemissa maileja/gallonaa (MPG). En tietenkään saanut laitettua takaisin. Eli onko jokin nappulayhdistelmä, vaiko akkupiuhan irrotus? Muutoin kaikki toiminnot ok. Tiedän, että painamalla yhtäaikaisesti kaikkia kolmea ylärivin nappia väh. 4 sek ajan, vaihtuu DCC:ssa ko. laatu, mutta entäs tuo edun näyttö mittarissa?
Terv Risto
Terv Risto
Hanaa hillitysti!
Re: Apua sähläykseen DCC:n kanssa
Auton käyttöohjekirjassa on ko. proseduuri neuvottu, en valitettavasti muista ulkoa miten tapahtuu. Tosin haullakin varmasti löytyy tietoa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Apua sähläykseen DCC:n kanssa
Eikös se nyt ollut INFOa pohjassa pitämällä kun se vaihtaa moodia.
R+INFO pitkään = EDUn valojen sammutus, R pitkään = EDUn laskurien nollaus
Se auton manuaali on kyllä ihan kiva tämmöisissä ongelmissa.
R+INFO pitkään = EDUn valojen sammutus, R pitkään = EDUn laskurien nollaus
Se auton manuaali on kyllä ihan kiva tämmöisissä ongelmissa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Apua sähläykseen DCC:n kanssa
Toiminnon vaihto
Toiminto vaihdetaan painamalla INFO- ja R-painikkeita samanaikaisesti vähintään 4 sekunnin ajan. Vaihtoehtoiset toiminnot:
* litraa/100km, kilometriä, °C
* MPG (englantilainen), mailia, °F
* MPG (amerikkalainen), mailia, °F
Nollaus
Keskikulutuksen ja jäljellä olevan ajomatkan näytöt nollataan painamalla R-painiketta vähintään 4 sekunnin ajan. Nollaus ilmaistaan näyttämällä ruudussa kaikki merkit. Nollauksen jälkeen näkyy keskikulutuksen sijasta vaakasuoria viivoja kunnes autolla on ajettu 200 m. Näytöt nollautuvat automaattisesti, kun polttoainetta on kulunut 1342 litraa tai ajomatkaa kertynyt 10480 km.
(Saab 9000 Käyttöohjekirja M1989)
Toiminto vaihdetaan painamalla INFO- ja R-painikkeita samanaikaisesti vähintään 4 sekunnin ajan. Vaihtoehtoiset toiminnot:
* litraa/100km, kilometriä, °C
* MPG (englantilainen), mailia, °F
* MPG (amerikkalainen), mailia, °F
Nollaus
Keskikulutuksen ja jäljellä olevan ajomatkan näytöt nollataan painamalla R-painiketta vähintään 4 sekunnin ajan. Nollaus ilmaistaan näyttämällä ruudussa kaikki merkit. Nollauksen jälkeen näkyy keskikulutuksen sijasta vaakasuoria viivoja kunnes autolla on ajettu 200 m. Näytöt nollautuvat automaattisesti, kun polttoainetta on kulunut 1342 litraa tai ajomatkaa kertynyt 10480 km.
(Saab 9000 Käyttöohjekirja M1989)
Re:TOIMII TAAS OIKEIN!!
Ei ohjeet auttaneet tällä kertaa, koska oli ilmeisesti vain jumittanut hölmöilystäni. Homma ratkesi irrottamalla akkupiuhan hetkeksi. Palasi oletuksille ja toimii kuten pitääkin kaikkien toimintojen osalta -myös siis saatujen ohjeittenkin mukaisesti!
Kaikillie kuitenkin kiitokset hyvistä- ja oikeistakin neuvoista.
Kaikillie kuitenkin kiitokset hyvistä- ja oikeistakin neuvoista.
Hanaa hillitysti!
Re: Apua sähläykseen DCC:n kanssa
Onnistuuko tuota "viisarimallin" DCC:tä vaihtamaan tohon digitaaliseen DCC-malliin?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Apua sähläykseen DCC:n kanssa
Suabisti kirjoitti:Onnistuuko tuota "viisarimallin" DCC:tä vaihtamaan tohon digitaaliseen DCC-malliin?
EI
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Apua sähläykseen DCC:n kanssa
Tiedä sitten puhutaanko täysin eriasioista, mulla oli aikoinaan -88 CC tonnarissa viisarikello ja vaihdoin sen tilalle digitaalikello systeemin.Firges9000 kirjoitti:Suabisti kirjoitti:Onnistuuko tuota "viisarimallin" DCC:tä vaihtamaan tohon digitaaliseen DCC-malliin?
EI
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Apua sähläykseen DCC:n kanssa
Alla näkyvää viivaa ei pysty vaihtamaan.
DCC:n voi kyllä päivittää uudempaan. Johdotkin ovat valmiina
DCC:n voi kyllä päivittää uudempaan. Johdotkin ovat valmiina
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Apua sähläykseen DCC:n kanssa
Viisarikello ei ole DCC eikä SCC, viisarikello on viisarikello, jossa on napit R ja INFO nopeusmittarin alla olevan ajotietokoneen "EDU"n ohjaamiseen.
Viisarikellon tilalle voi vaihtaa lisäajotietokoneen, DCCn tai SCCn. DCC:tä ja SCC:tä on muutamaa eri versiota eri vuosimalleja varten. Helpoiten päivitys onnistuu laittamalla juuri kyseistä automallia varten suunnitellun version. Auton johtosarjaa muokkaamalla voi sovittaa uudemman SCC:n sopimaan vanhemmalle SCC:lle tarkoitettuun autoon, autossa olevat valmiit johdot kelpaavat sellaisenaan, pitää vaan etsiä kojetaulun uumenista johtosarjasta ajotietokoneen tarvitsema toinen liitin johtoineen (ei koske viimeisiä vuosimalleja, joissa SCC yhdellä liittimellä).
DCC sisältää toiminnot lisälämmittimen käynnistämiseen ajastetusti ulkolämpötila huomioonottaen, siksi DCC on kiinnostunut ulkolämpötilasta, ja yhteensopivuus eri vuosimalleihin on rajoitetumpi (vm 85 - 89 erillisellä lämpöanturilla, vm 90-92 ACC:n kanssa yhteisellä anturilla, "väyläkommunikaatio").
SCC:ssä ja DCC:ssä on napit R ja INFO nopeusmittarin alla olevan ajotietokoneen "EDU"n ohjaamiseen. EDU:n toiminnot ei muutu miksikään vaihdettaessa viisarikellon tilalle SCC tai DCC.
Paitsi vm 85 - 89 DCC asennettaessa Edu lakkaa näyttämästä ulkolämpötilaa, ulkolämpötilanäyttö siirtyy DCC:lle.
Näistä on kirjoitettu jo moneen kertaan, tuskin on enää mitään lisättävää...
Viisarikellon tilalle voi vaihtaa lisäajotietokoneen, DCCn tai SCCn. DCC:tä ja SCC:tä on muutamaa eri versiota eri vuosimalleja varten. Helpoiten päivitys onnistuu laittamalla juuri kyseistä automallia varten suunnitellun version. Auton johtosarjaa muokkaamalla voi sovittaa uudemman SCC:n sopimaan vanhemmalle SCC:lle tarkoitettuun autoon, autossa olevat valmiit johdot kelpaavat sellaisenaan, pitää vaan etsiä kojetaulun uumenista johtosarjasta ajotietokoneen tarvitsema toinen liitin johtoineen (ei koske viimeisiä vuosimalleja, joissa SCC yhdellä liittimellä).
DCC sisältää toiminnot lisälämmittimen käynnistämiseen ajastetusti ulkolämpötila huomioonottaen, siksi DCC on kiinnostunut ulkolämpötilasta, ja yhteensopivuus eri vuosimalleihin on rajoitetumpi (vm 85 - 89 erillisellä lämpöanturilla, vm 90-92 ACC:n kanssa yhteisellä anturilla, "väyläkommunikaatio").
SCC:ssä ja DCC:ssä on napit R ja INFO nopeusmittarin alla olevan ajotietokoneen "EDU"n ohjaamiseen. EDU:n toiminnot ei muutu miksikään vaihdettaessa viisarikellon tilalle SCC tai DCC.
Paitsi vm 85 - 89 DCC asennettaessa Edu lakkaa näyttämästä ulkolämpötilaa, ulkolämpötilanäyttö siirtyy DCC:lle.
Näistä on kirjoitettu jo moneen kertaan, tuskin on enää mitään lisättävää...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00