kimmotaho kirjoitti:Ratkaisin huohotusongelmat laittamalla venttiilikopalta letkun suoraan ulos "vanhanaikaisesti". Siihen loppui savuuttaminen n. 1000 ajo km. jalkeen sen jälkeen olen ajanut n. 10000 km. Öljyntäyttöputki on puhdistunut, kulutus pienentynyt. Saab 2,3 185 hv. -01 aj. 196000km??
Tuo on varmasti toimiva systeemi. Vanhat voortitkin huohotti öljyntäyttäkorkin kautta.Mutta ei ehkä ekologisin vaihtoehto
Autoni on siis vm 2007. Sen huohotinjärjestelmä vastaa kuvaa "Model year 2004" sillä erolla, että letkussa C on venttiili DI-kasetin oikean pään kohdalla, kuten Eskin antama sivu kertoo: "Model year 2005 seems to have the same crankcase ventilation system as model year 2004, except that a check valve with a restriction has been added to hose C."
9-5T kirjoitti:04-> systeemi rasittaa imusarjan päällä olevaa huohotinpöntöltä tulevaa takaiskuventtiiliä jonka hajottua voi tiivisteet ruveta hikoilemaan.
Eli tarkoitatko, että 2004-2008-malleissa on _uusi_ huohotinongelma?
Mikäs muuten on se kolmen ruuvin vaihtokampanja? Tekivät sellaisen vuosihuollossa 2007:ään.
9-5T kirjoitti:Ei huohotin ongelmaa mutta noita 30e putkia takaiskulla menee n.200000km välein. Ei tule/muistu mieleen 3 ruuvin kampanjaa, sanoivatko tarkempaa?
Jonkin "öljyvuodon ehkäisemiseksi" vaihdettiin kolme ruuvia, aiheeseen liittyi vissiin mutinaa ainakin alipainepumpusta.
Päätylevyn kolmen ruuvin vaihtokampanja 15734 (M2007->). Kertoivat Laakkosella, että ruuveissa on joku materiaalivika ja alkavat löystyä, josta seuraa öljyvuotoa. Omassa M2007:ssa (37K) ruuvit olivat kuitenkin tiukalla, mutta kone on aivan öljystä märkä alta öljypohjan ja vaihdelootan alueelta. Halusivat kuitenkin varmistua vuotopaikasta väriaineella... Itse testasin huohottimen takaiskun ja totesin ehjäksi.