h ja b koneen pakosarjojen ero

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tallin seinässä roikku peltipakosarja. en muista kumpaan koneeseen se on. h vai b. mistä erottaa....tekis mieli laittaa tuplikseen se.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sama pakopuoli niissä kai on, turbojenkin pakosarjassa mielestäni ainoa ero on avonainen hukkaportin reikä b-koneisessa.

Ota pakosarjan tiiviste käteen ja sovita pakosarjan laippaan, sullahan on se sarja jo saatavilla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

niin onkin...kiitos....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja hatami »

Sama sarja käy molempiin koneisiin.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kiitos. jos suunnittelis tuplikseen pikkasen putkistoa.....aavistus mureampaa ääntä ja tahtoo siitä vaakapöntöstä eroon
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja Jope »

Turpon putkea vaan.

Tuli huomattua, että 900i16 kuullostaa ihan munattomalta kovemmilla kierroksilla verrattuna 9000i16:seen, pohdittiin asiaa ja pakoputken halkaisijassa ainakin on selvä ero.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

3" jt puolisarja ois hyllyssä hih....se menee liikaa ranetukses jos meinaa asentaa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja Jope »

Aika vähillä muutoksillahan nuo pakoputket yleensä saa soviteltua. Ei muuta kuin sanoista teoiksi. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kyllä. saiskohan siihen peltipakosarjaan irtolaippaa et vois lähdön tehdä jo sopivalla putkella.,...vai tekiskö 2x2" putkiston..hmm....pohtii..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

900 ja 99 pakosarjoissa on sitten se ero, että 99:ssä pakoputki pääsee alle edempää, kuin 900:ssa... Tässä kuva eräästä 99:in peltisarjasta. linkki
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oispa linkinkaltainen....tää taitaa olla ihan 900 malli. vai oliko 99/90 peltipakosarjoja
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

nalleolut kirjoitti:oispa linkinkaltainen....tää taitaa olla ihan 900 malli. vai oliko 99/90 peltipakosarjoja
Epäilys kääntyisi vakio 900:n peltisarjaan. Siinä liitoslaippa ja samalla korin alle menokohta on 2/3 sylinterien kohdalla. Se ei käy 99/90:iin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

dääm. koitan ottaa kuvan se tuol pirssin paksissa ois valmiina...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

joo en kehtaa ees kuvaa laittaa on 900 pakosarja...hmm... onneksi universaali putkisarjoja saatavana ja tuos laipat valmiina...hmm....lentävä laulaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: h ja b koneen pakosarjojen ero

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Njoo, 8-venttiilisessä on parikin kohtaa virtauksen suhteen pävi niin eipä siinä mitään tieteellisestilaskettua peltisarjaa tarvi laittaa. Riittää, kun kanavat ovat suunnilleen saman mittaiset ja mutkat loivia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin