kytkimessä mättää.
kytkimessä mättää.
vaimoni 900 kauppakassin kytkin on alkanut ( kuolemaan). kun kytkintä pitää pohjassa jonkin aikaa, niin kytkin lakkaa pitämästä. eli veto tulee päälle. ilkeä vika. mistä alkaisin etsimään vikaa.
9-5 2.0 t aut. vector -02
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: kytkimessä mättää.
Työ tai poljin sylinteristä.
Re: kytkimessä mättää.
Pääsylinterin tiivisteistä on helpompi aloittaa tutkimukset, pystyy operoimaan kuskin jalkatilasta. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 03#p510503
Työsylinteriä irrottaessa pitää irrottaa koko kytkinasetelma.
Työsylinteriä irrottaessa pitää irrottaa koko kytkinasetelma.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: kytkimessä mättää.
Kokeilepa kytkinpolkimen sylinteriä jalkatilasta käsin. Usein on kostea. Kaikista Saabeista olen joutunut joskus korjaamaan pääsylinterin. Aloita sinäkin sieltä. Mukavaksi yllätykseksi vika on ollut usein pääsylinterissä, johon saat korjaussarjan varaosaliikkeestä tai motonetistä.
Re: kytkimessä mättää.
Mulla on hiukan huonoja kokemuksia tosta motonetin pääsylinterin tiivisteistä. Kahteen autoon olen sellaiset vaihtanut ja molemmat hajosivat uudelleen noin puolen vuoden käytön jälkeen...
900 2.1i 16V -93
9-3 SC 1.8T -06
9-3 SC 1.8T -06
Re: kytkimessä mättää.
Voi ollakin näin. Itse olen hakenut varaosaliikkeestä vaikka viestissäni mainitsinkin myös Motonetin. Kesto riippuu tietenkin myös siitä, onko sylinterin seinät pysyneet sileänä. Eihän rosoista seinämää vasten kestä mitkään tiivisteet.
Re: kytkimessä mättää.
Nii...ja kannattaa myös pitää mielessä sellainen seikka, että jos se kytkimen poljinsylinterin työntötanko on väljä, ni se tiivisteiden korjaussarja ei sit auta siihen ongelmaan...
-9³ SC 1.8t A5 BioPower Stage1 vm-07-
-900i 16V vm-91-
-900i 16V vm-91-
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: kytkimessä mättää.
uusi maksaa niin vähän jopa marmoritiskillä etten ees harkinnu vanhan korjausta....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: kytkimessä mättää.
Omassa satkussa kävi tämmöinen: kun painoin kytkintä, ei poljin liikkunut ensin ollenkaan. Sitten se humpsahti pohjaan, kuin olisi tyhjää polkenut. Mikähän tuossa petti? Varmaankin pitkällä ajamattomuudella jotain syytä.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Re: kytkimessä mättää.
Mulle kävi noin viime syksynä. Syyksi paljastui työsylinterin tiivisteiden pettäminen.Sukellusvene kirjoitti:Omassa satkussa kävi tämmöinen: kun painoin kytkintä, ei poljin liikkunut ensin ollenkaan. Sitten se humpsahti pohjaan, kuin olisi tyhjää polkenut. Mikähän tuossa petti? Varmaankin pitkällä ajamattomuudella jotain syytä.
Oli MUSTAA jarrunestettä kytkin kotelo täynnä..
Laitettiin uusi työsylkky tilalle.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: kytkimessä mättää.
Eli kytkin menee purkuun?Doomrider kirjoitti:Mulle kävi noin viime syksynä. Syyksi paljastui työsylinterin tiivisteiden pettäminen.Sukellusvene kirjoitti:Omassa satkussa kävi tämmöinen: kun painoin kytkintä, ei poljin liikkunut ensin ollenkaan. Sitten se humpsahti pohjaan, kuin olisi tyhjää polkenut. Mikähän tuossa petti? Varmaankin pitkällä ajamattomuudella jotain syytä.
Oli MUSTAA jarrunestettä kytkin kotelo täynnä..
Laitettiin uusi työsylkky tilalle.
Onkos vaikea homma?
Mitäs sylinteri maksaa?
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Re: kytkimessä mättää.
Asetelman joutuu ottamaan pois jotta pääsee käsiksi siihen työsylinteriin. Vaikeinta on varmaan saada asetelma vedettyä pois kun ei pysty kytkinpolkimella auttamaan sitä kasaan. Rautakanki oli kova sana tähän..
Kytkimen ilmaus ja muu voi joskus osoittautua vaikeaksi(tai mitä nyt on lukenut täältä foorumilta). Meillä nyt onnistui ilman mitään ongelmia.
Työsylkky maksaa siinä 50€ pintaan motonetissä, mutta siihen voi myös vaihtaa pelkät tiivisteet jotka kustantaa noin 5€.
Janne
Kytkimen ilmaus ja muu voi joskus osoittautua vaikeaksi(tai mitä nyt on lukenut täältä foorumilta). Meillä nyt onnistui ilman mitään ongelmia.
Työsylkky maksaa siinä 50€ pintaan motonetissä, mutta siihen voi myös vaihtaa pelkät tiivisteet jotka kustantaa noin 5€.
Janne
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: kytkimessä mättää.
Tosiaan tuo ilmaus oli aika hidasta, kun tuli pääsylinteriin tiivisteiden vaihdon yhteydessä ilmattua. Onnistui lopulta. Täytynee saada tuo jonnekkin lämpimään, missä saa tuon remontin tehdyksi. Purettua varmaan selvinnee, mitä menee uusiin...
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: kytkimessä mättää.
suosittelen kytkin osien vaihtoa kokonaisuutena
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659