Kuljetusammattilaiset vauhdissa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009012 ... 3_uu.shtml
No nyt alkaa olla oikea meininki! Pentele kun niitä jalankulkijoita on nykyisin jo kevyenliikenteenväylilläkin haittaamassa kunnon ihmisten autoilua. Ehdotan tälle kaverille "Punaista sulkaa" (vaimikäseoli se -80 luvulla herrasmieskuljettajille jaettu kampanjatarra), esimerkillistä isomman oikeuden käyttöä.
No nyt alkaa olla oikea meininki! Pentele kun niitä jalankulkijoita on nykyisin jo kevyenliikenteenväylilläkin haittaamassa kunnon ihmisten autoilua. Ehdotan tälle kaverille "Punaista sulkaa" (vaimikäseoli se -80 luvulla herrasmieskuljettajille jaettu kampanjatarra), esimerkillistä isomman oikeuden käyttöä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009012 ... 5_uu.shtml
Olisikohan tuo keino saada hillittyä raskaankaluston vaaratilanteita?
Olisikohan tuo keino saada hillittyä raskaankaluston vaaratilanteita?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Omalta kohdaltani voin todeta että yritän välttää kaikin keinoin asiakkaan/kaupan/kuljetusfirman joissa olen kuljetustehtävissä, tavaran rikkoutumista, kolarin, ojaan ajon, tai kastumisen varalta. Kahteen ensimmäiseen voi vaikuttaa ennakoivalla ajolla johonkin pisteeseen saakka ja kuorman käsittelyllä.dimebak kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009012 ... 5_uu.shtml
Olisikohan tuo keino saada hillittyä raskaankaluston vaaratilanteita?
Ojaan ajo voi olla jonkun toisen "pelastamiseksi", on myös sitä ennakoivaa ajoa. Renkaat on etupäässä talvella talvirenkaat ja takana sekalaiseen ajoon sopivat ympärivuotiseen käyttöön tarkoitetut.
Mitään sakkopykäliä en kannata, teot puhuvat puolestaan, ja ne ajaa jotka kuljettavat asiallisesti ja ottavat työnsä vakavasti. Tarkoitan autoja joissa on oranssireunaiset rekisterikilvet. Yksityiset on omalukunsa. (Ammattipätevyys koulutus pakollinen sielläkin) Onneksi.
Tämä nykytrendi tahtoo olla sellainen että suurinta mekkalaa pitävät ja vähiten mistään välittävät pilaavat todellisten ja tarkkojen ihmisten työnsaannin ja ovat monien työnantajien mielestä näitä "hyviä tyyppejä".
Sille jopa maksetaan paremmin kuin tunnolliselle ja tarkalle. Hän kun vaan tekee työnsä oikein sen kummemmin olematta esillä.
Ei kanna sakkoja, koneet kestää, polttoainetta kuluu huomattavasti vähemmän, renkaat paremmassa kunnossa, tai laite ei muutenkaan muistuta kaatopaikkaa.
Tunnollinen hoitaa itse mutta "hyvä tyyppi" teettää toisilla. No meni offtopiksi,sri.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Niinpä niin, hyvä tyyppi ei valita kokoajan kuormien koosta, jatkuvasta kiireestä jne. Hän ei myöskään tule huonommalla kelillä niin paljon myöhässä kuin tunnollisemmat kuskit. "eikä sitä kuormaa noinkauaa tartte hieroo, kyllä se noilla pysyy..." Ja ajaa kyllä pitkää päivää, mitäs niistä lepoajoista...
Samalla vastuullisempaa kuskia pidetään nurisijana, eikä hän tee tulosta niin hyvin.
Samalla vastuullisempaa kuskia pidetään nurisijana, eikä hän tee tulosta niin hyvin.
S. Niittumaa
99 T8
99 T8
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Eiköhän ne raskaan kaluston vaaratilanteet vähene sillä, että henkilöautot poistetaan Suomen maantieltä. Kun katsoo tilastoja, niin 85% onnettomuustapauksista, joissa raskas kalusto törmää henkilöauton kanssa, on kuitenkin loppujen lopuksi sen henkilöauton aiheuttamia.
Jos raskaaseen kalustoon asennetaan rajoittimet vähän päälle 80 km/h, niin ehdotan samaa henkilöautoihin 105 km/h:n kohdalle.
Jos raskaaseen kalustoon asennetaan rajoittimet vähän päälle 80 km/h, niin ehdotan samaa henkilöautoihin 105 km/h:n kohdalle.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Mistä tilastosta on kyse ?Nisse kirjoitti:Kun katsoo tilastoja, niin 85% onnettomuustapauksista, joissa raskas kalusto törmää henkilöauton kanssa, on kuitenkin loppujen lopuksi sen henkilöauton aiheuttamia.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Olisiko ollut SKAL:in teettämä tutkimus onnettomuuksista, joissa oli mukana raskasta kalustoa. Huomattava osa oli "henkilöauto ajautui tuntemattomasta syystä vastaantulijoiden kaistalle ja törmäsi rekkaan" eli käytännössä henkilöautoilijoiden tekemiä itsemurhia.wesku kirjoitti:Mistä tilastosta on kyse ?
Sitten toinen huomattava ryhmä oli näitä, kun se henkilöauto ei muuten vain pysy lapasessa ja törmäys rekan tai kuorma-auton kylkeen, keulaan tai perään.
15-20% taisi olla näitä raskaan kaluston aiheuttamia onnettomuuksia. Mukaanhan ei laskettu rekka-rekka -kolareita tai raskaan kaluston ojaanajoja, yms. Vain ne missä mukana oli sekä henkilö- että kuorma-auto/rekka.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Minä muistelin että ois ollu alle kympin nuo rosentit mitkä on isomman auton aiheuttamia
jossain rahtarit lehessä tuon tutkimuksen tulokset oli, ulkomuististahan tän nyt vedän...

S. Niittumaa
99 T8
99 T8
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Ööööö ... siiis eikö tuo ole aika paljon? Mainostavat kuitenkin itseään liikenteen ammattilaisina.Nisse kirjoitti:15-20% taisi olla näitä raskaan kaluston aiheuttamia onnettomuuksia.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Tässä ketjussa "liikenteen ammattilainen" on törttöilevä rekkakuski 

Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Törttöilevä rekkakuski on tiellä ehkä 100tkm vuodessa, keskiverto matolaatikkokuski ehkä 10-20tkm. On siinä suurempi riski ja todennäköisyys joutua erilaisiin tilanteisiin. Mutta kuten sanottu, tämän ketjun tarkoitus on todistaa liikenteen ammattilaiset törpöiksi.
Ja onhan jokainen rekkaonnettomuus lehdessä uutisena. Sekin kertoo siitä miten törppöjä ne on. Ihan niinkun Kimi Räikkösen on pakko olla juoppo jos se liukastuu kaljapölyssä veneensä kannella, koska siitä oli juttu lehdessä.
Ja onhan jokainen rekkaonnettomuus lehdessä uutisena. Sekin kertoo siitä miten törppöjä ne on. Ihan niinkun Kimi Räikkösen on pakko olla juoppo jos se liukastuu kaljapölyssä veneensä kannella, koska siitä oli juttu lehdessä.

9000CS 2,3
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Ei kai se ajamisen määrä tee siitä rekkakuskista törppöä. Ehkä se joidenkin kuljettajien asenne kuten edelläkin on mainittu. Veikkaan, että suurimmalla osalla heistä on parempi tilannetaju liikenteessä kuin muilla, olivat he muka kuinka törppöjä tahansa.Saappi Kuski kirjoitti:Törttöilevä rekkakuski on tiellä ehkä 100tkm vuodessa, keskiverto matolaatikkokuski ehkä 10-20tkm. On siinä suurempi riski ja todennäköisyys joutua erilaisiin tilanteisiin. Mutta kuten sanottu, tämän ketjun tarkoitus on todistaa liikenteen ammattilaiset törpöiksi.
Ja onhan jokainen rekkaonnettomuus lehdessä uutisena. Sekin kertoo siitä miten törppöjä ne on. Ihan niinkun Kimi Räikkösen on pakko olla juoppo jos se liukastuu kaljapölyssä veneensä kannella, koska siitä oli juttu lehdessä.
Ja loppujen lopuksi, kun otetaan se fakta, että 10-15% Suomen tavaraliikenteestä liikkuu muulla kuin rekkarahtina, niin kuinka moni on edes piiruakaan kiitollinen siitä edes kaupassa käydessään. Kelissä kuin kelissä, kesät talvet esim. elintarvikkeet tulee kauppoihin rekka- ja kuorma-autoilla. Ja jos tilaat jotain kotiin kuljetettuna, kehtaatko sanoa sitä tavaraa tuovaa kuskia törpöksi. Veikkaan, että lätty lätisee ja sen sun tilaama tavara on poljettu paskaksi oven eteen.
Autonkuljettajan ammatti on varmasti yksi vähiten arvostettuja ammatteja Suomessa mutta ilman heitä ei tavara liiku.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
No minähän olen ihan samaa mieltä. Tämä sarkasmi on vaan niin vaikea laji eikä aina osaa käyttää noita hymiöitädimebak kirjoitti: Ei kai se ajamisen määrä tee siitä rekkakuskista törppöä. Ehkä se joidenkin kuljettajien asenne kuten edelläkin on mainittu. Veikkaan, että suurimmalla osalla heistä on parempi tilannetaju liikenteessä kuin muilla, olivat he muka kuinka törppöjä tahansa.
Ja loppujen lopuksi, kun otetaan se fakta, että 10-15% Suomen tavaraliikenteestä liikkuu muulla kuin rekkarahtina, niin kuinka moni on edes piiruakaan kiitollinen siitä edes kaupassa käydessään. Kelissä kuin kelissä, kesät talvet esim. elintarvikkeet tulee kauppoihin rekka- ja kuorma-autoilla. Ja jos tilaat jotain kotiin kuljetettuna, kehtaatko sanoa sitä tavaraa tuovaa kuskia törpöksi. Veikkaan, että lätty lätisee ja sen sun tilaama tavara on poljettu paskaksi oven eteen.
Autonkuljettajan ammatti on varmasti yksi vähiten arvostettuja ammatteja Suomessa mutta ilman heitä ei tavara liiku.

Mutta se kuuluu työn luonteeseen ja joka hommassa on omat puolensa.
9000CS 2,3
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Liian monella ammattilaisella näyttää asenne menevän valitettavasti niinpäin että kevyemmät eivät saa olla hitaampia. Erityisesti paremmin kiihtyvät autot ja moottoripyörät joilla pääsee toisinaan edelle mutta eivät kuitenkaan kulje rajoitusta nopeammin ovat varsin ärsyttäviäSaappi Kuski kirjoitti:Eihän sitä saisi olla edes hitaampi vaikka on 50 kertaa painavampi kuin toinen.
