900Turbo ei käy
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 69
- Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 12:30
- Paikkakunta: Ulvila / Pori
900Turbo ei käy
Moottori oli lämmin (ajosta n. 5min) kun käynnistin, hyrähti käymään sekunninpäästä sammui eikä enään käynnisty. Startti pyörittää hienosti, sulakkeet ehjät, mikä vikana? DI-kasetti, bensapumppu, joku anturi? Onko vian määrittämiseen vinkkejä kun ei viitsisi turhaan vaihdella osia!
Mistä osia? Saako motoneteistä tai muista "monitoimiliikkeistä" halvemmalla kuin marmoritiskiltä! Entä Ruottista onko halvempia, kun sattuisi ensiviikolla olemaan autonhaku reissu edessä?
Auto myynnissä foorumilla joten hyviä tarjouksiakin voi heittää
Mistä osia? Saako motoneteistä tai muista "monitoimiliikkeistä" halvemmalla kuin marmoritiskiltä! Entä Ruottista onko halvempia, kun sattuisi ensiviikolla olemaan autonhaku reissu edessä?
Auto myynnissä foorumilla joten hyviä tarjouksiakin voi heittää
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
Re: 900Turbo ei käy
vanha litania: DI-kasetti, kampiakselin asentoanturi, bensapumppu tuossa järjestyksessä. Olihan forumilla juurikin jokin käytetty kasetti myynnissä ja mustiakin käytetään T5 koneissa ...
Yritä lainata jostain kasettia hetkeksi niin selviää.
Yritä lainata jostain kasettia hetkeksi niin selviää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: 900Turbo ei käy
nokka-akselin anturi tekee itellä samaa, turbossa se tosin on erilainen ku vaparis. Mut oire on sama, kun sahaa hetken ni lähtee lopulta kyl käyntiin.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 69
- Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 12:30
- Paikkakunta: Ulvila / Pori
Re: 900Turbo ei käy
Sahata saa vaikka muailman tappiin vaan ei käynnisty
Onkohan foorumilla myytävänä oleva TONNARIN BOKSI sopiva autooni?
Ilm: "DI/APC-boksi ”punainen”, Contr. unit 8660334, 137007407, 1989-06-22 + Stage 1 -575"
Mitä käytetystä kehtaa maksaa?
Oliko NG mallissa vielä bensapumppu tankissa niin että täytyy tankki ottaa pois tai rällätä takapenkin alle luukku?
YES I NOW hakemalla voisi löytyä vastauksia mutta kun tuo hakukone on niin olematon ja mun compuutteri hitaampi kun mummo metrisessä hangessa!!!
Onkohan foorumilla myytävänä oleva TONNARIN BOKSI sopiva autooni?
Ilm: "DI/APC-boksi ”punainen”, Contr. unit 8660334, 137007407, 1989-06-22 + Stage 1 -575"
Mitä käytetystä kehtaa maksaa?
Oliko NG mallissa vielä bensapumppu tankissa niin että täytyy tankki ottaa pois tai rällätä takapenkin alle luukku?
YES I NOW hakemalla voisi löytyä vastauksia mutta kun tuo hakukone on niin olematon ja mun compuutteri hitaampi kun mummo metrisessä hangessa!!!
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: 900Turbo ei käy
89-mallisesta tonnarista tuskin mikään osa sopii ng:hen?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 69
- Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 12:30
- Paikkakunta: Ulvila / Pori
Re: 900Turbo ei käy
Eikö kenelläkään ole vastauksia minun kysymys tulvaani?
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
Re: 900Turbo ei käy
DI-kasettia et saa muualta kuin marmorilta. Hintaa on parisensataa euroa.
Bensapumppuja löytyy mistä tahansa varaosaliikkeestä, hinta esim. motonetissä noin 80€. Pumppuun pääset käsiksi esim. pudottamalla sen tankin alas tai sitten esim. peltisaksilla leikkaamalla penkin alta reiän pumpulle. Tästä aiheesta olen itsekin ohjeistanut moneen kertaan, joten ohjeet kyllä löytyy. YV:llä sitten muuten, jos ei meinaa osua silmään.
Kampiakselin asentoanturin vian tunnistuksesta en osaa juuri sanoa. Aihetta kuitenkin on sitäkin käsitelty useampaankin kertaan. Näppäile vaikka etsi-kenttään "kampiakseli*" ilman lainausmerkkejä ja valitse vielä oikea osasto siitä alapuolelta.
DI-kasetin vian saat parhaiten selville siten, että otat sen pois. Haistele, tuleeko mistään palaneen sähkön hajua. Jos tulee selvästi, on osa hyvin todennäköisesti viallinen. Parhaiten saat kuitenkin varmuuden lainaamalla joltain toimivaa kasettia. Itse voisin lainata, mutta Poriin / Ulvilaan on täältä Vantaalta turhan pitkä matka. Voit myös hakea uuden marmorilta ja kokeilla sillä. Jos ei toimi silläkään, niin torille myyntiin. Tulet ottamaan muutaman euron takkiin, mutta saitpahan nopean vastauksen.
Bensapumppuvikaa voi selvitellä esim. siten, että otat kaverin mukaan auton kimppuun. Toinen menee starttailemaan ja toinen nappaa jonkin esim. halon jostain ja käy kopauttamassa pari napakkaa iskua bensatankin pohjaan. Pitäisi hörähtää käyntiin. HUOM! Tuo ei sitten ole korjauskeino, vaan pumppu on silti vaihdettava, koska muuten tuosta tulee pysyvä käynnistyskeino seuraavat parikymmentä kertaa, jonka jälkeen pumppu antautuu lopullisesti.
Ja kuten sanottu, jälkimmäisestä vaihtoehdosta, eli kampiakselin asentoanturista en osaa sanoa juuri mitään.
Ruotsista osia saa varmasti. Todennäköisesti myös halvemmalla. Selviää marssimalla paikallisen marmoritiskin äärelle ja kysymällä hintaa. Lähinnä siis tuon DI-kasetin tapauksessa. Pumpun kanssa ei maksane vaivaa...
Käytetyn hinta riippuu paljon ajetuista kilometreistä. Melkein pakasta vedetystä voi joutua maksamaan enemmänkin, paljon ajetusta ei välttämättä kannata, koska kestosta ei voi enää oikein tietää.
Bensapumppuja löytyy mistä tahansa varaosaliikkeestä, hinta esim. motonetissä noin 80€. Pumppuun pääset käsiksi esim. pudottamalla sen tankin alas tai sitten esim. peltisaksilla leikkaamalla penkin alta reiän pumpulle. Tästä aiheesta olen itsekin ohjeistanut moneen kertaan, joten ohjeet kyllä löytyy. YV:llä sitten muuten, jos ei meinaa osua silmään.
Kampiakselin asentoanturin vian tunnistuksesta en osaa juuri sanoa. Aihetta kuitenkin on sitäkin käsitelty useampaankin kertaan. Näppäile vaikka etsi-kenttään "kampiakseli*" ilman lainausmerkkejä ja valitse vielä oikea osasto siitä alapuolelta.
DI-kasetin vian saat parhaiten selville siten, että otat sen pois. Haistele, tuleeko mistään palaneen sähkön hajua. Jos tulee selvästi, on osa hyvin todennäköisesti viallinen. Parhaiten saat kuitenkin varmuuden lainaamalla joltain toimivaa kasettia. Itse voisin lainata, mutta Poriin / Ulvilaan on täältä Vantaalta turhan pitkä matka. Voit myös hakea uuden marmorilta ja kokeilla sillä. Jos ei toimi silläkään, niin torille myyntiin. Tulet ottamaan muutaman euron takkiin, mutta saitpahan nopean vastauksen.
Bensapumppuvikaa voi selvitellä esim. siten, että otat kaverin mukaan auton kimppuun. Toinen menee starttailemaan ja toinen nappaa jonkin esim. halon jostain ja käy kopauttamassa pari napakkaa iskua bensatankin pohjaan. Pitäisi hörähtää käyntiin. HUOM! Tuo ei sitten ole korjauskeino, vaan pumppu on silti vaihdettava, koska muuten tuosta tulee pysyvä käynnistyskeino seuraavat parikymmentä kertaa, jonka jälkeen pumppu antautuu lopullisesti.
Ja kuten sanottu, jälkimmäisestä vaihtoehdosta, eli kampiakselin asentoanturista en osaa sanoa juuri mitään.
Ruotsista osia saa varmasti. Todennäköisesti myös halvemmalla. Selviää marssimalla paikallisen marmoritiskin äärelle ja kysymällä hintaa. Lähinnä siis tuon DI-kasetin tapauksessa. Pumpun kanssa ei maksane vaivaa...
Käytetyn hinta riippuu paljon ajetuista kilometreistä. Melkein pakasta vedetystä voi joutua maksamaan enemmänkin, paljon ajetusta ei välttämättä kannata, koska kestosta ei voi enää oikein tietää.
Re: 900Turbo ei käy
Tai sitte otat sytkäkasetin irti maadotat tulpat ja katsot silmällä tuleeko kipinää.
Sillä tavalla saa ainakin suljettua bensapumppuvian pois pelistä.
Sillä tavalla saa ainakin suljettua bensapumppuvian pois pelistä.
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1098
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: 900Turbo ei käy
eikös sen bensapumpun pidä käydä jonku sekunnin verran ku kytkee virrat päälle?
kuuluukos pumpun ääni virtoja kytkettäessä?
kuuluukos pumpun ääni virtoja kytkettäessä?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: 900Turbo ei käy
Ota tukista letkut irti ja katso tuleeko bensaa? Vielä parempi jos saat painemittarin siihen kiinni.
Itsellä kävi kerran niin että ämpärissä oli yksi pumpun letku haljennut, bensaa kyllä tuli, muttei tarpeeksi kovalla paineella.
Itsellä kävi kerran niin että ämpärissä oli yksi pumpun letku haljennut, bensaa kyllä tuli, muttei tarpeeksi kovalla paineella.
Re: 900Turbo ei käy
Jos ei ole "vaihto-osia" lähettyvillä, aloittaisin minäkin tuon bensapumpun testaamisella ensimmäisenä.
Onhan tankissa kuitenkin bensaa?
Tuo hyrähtäminen ja sammuminen "sekunnin" päästä kuulostaisi bensan loppumiselta jakotukista.
Onhan tankissa kuitenkin bensaa?
Tuo hyrähtäminen ja sammuminen "sekunnin" päästä kuulostaisi bensan loppumiselta jakotukista.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 69
- Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 12:30
- Paikkakunta: Ulvila / Pori
Re: 900Turbo ei käy
No onhan tankissa bensaa ja sen verran ettei viitsisi tankkia irrottaa ettei tule rinnalle ja muokka minusta pannaria
Tarvii ottaa se di-kasetti ja nuuhkia hieman, mutta MISSÄ se on?
Itse vääntäessä virrat päälle en kuule mitään bensapumppuun vittaavaa surinaa mutta kuuluuko sen kuuluakkaan sisään? Tarvii varmaan pyytää jotain vääntämään virtoja ja itse ryömiä alle korvat höröllä!
Tarvii ottaa se di-kasetti ja nuuhkia hieman, mutta MISSÄ se on?
Itse vääntäessä virrat päälle en kuule mitään bensapumppuun vittaavaa surinaa mutta kuuluuko sen kuuluakkaan sisään? Tarvii varmaan pyytää jotain vääntämään virtoja ja itse ryömiä alle korvat höröllä!
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
Re: 900Turbo ei käy
Kyllä se hieman huonommallakin kuulolla kuuluu sisään asti jos osaa oikeaa ääntä kuunnella. DI-kasetti löytynee kun avaat konepellin..konepyorailija kirjoitti:No onhan tankissa bensaa ja sen verran ettei viitsisi tankkia irrottaa ettei tule rinnalle ja muokka minusta pannaria
Tarvii ottaa se di-kasetti ja nuuhkia hieman, mutta MISSÄ se on?
Itse vääntäessä virrat päälle en kuule mitään bensapumppuun vittaavaa surinaa mutta kuuluuko sen kuuluakkaan sisään? Tarvii varmaan pyytää jotain vääntämään virtoja ja itse ryömiä alle korvat höröllä!
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1098
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: 900Turbo ei käy
kannattaa myös tarkistaa bensapumpun rele
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 69
- Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 12:30
- Paikkakunta: Ulvila / Pori
Re: 900Turbo ei käy
Jaa se di-kasetti on tuo koko paska venakopan päällä, vaikea löytää...
Missäs bensapumpun rele on? Varmaan yhtä hyvässä piilossa kun di-kassu vai kuinka???
Missäs bensapumpun rele on? Varmaan yhtä hyvässä piilossa kun di-kassu vai kuinka???
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.