Moottori oli lämmin (ajosta n. 5min) kun käynnistin, hyrähti käymään sekunninpäästä sammui eikä enään käynnisty. Startti pyörittää hienosti, sulakkeet ehjät, mikä vikana? DI-kasetti, bensapumppu, joku anturi? Onko vian määrittämiseen vinkkejä kun ei viitsisi turhaan vaihdella osia!
Mistä osia? Saako motoneteistä tai muista "monitoimiliikkeistä" halvemmalla kuin marmoritiskiltä! Entä Ruottista onko halvempia, kun sattuisi ensiviikolla olemaan autonhaku reissu edessä?
Auto myynnissä foorumilla joten hyviä tarjouksiakin voi heittää
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
vanha litania: DI-kasetti, kampiakselin asentoanturi, bensapumppu tuossa järjestyksessä. Olihan forumilla juurikin jokin käytetty kasetti myynnissä ja mustiakin käytetään T5 koneissa ...
Yritä lainata jostain kasettia hetkeksi niin selviää.
Sahata saa vaikka muailman tappiin vaan ei käynnisty
Onkohan foorumilla myytävänä oleva TONNARIN BOKSI sopiva autooni?
Ilm: "DI/APC-boksi ”punainen”, Contr. unit 8660334, 137007407, 1989-06-22 + Stage 1 -575"
Mitä käytetystä kehtaa maksaa?
Oliko NG mallissa vielä bensapumppu tankissa niin että täytyy tankki ottaa pois tai rällätä takapenkin alle luukku?
YES I NOW hakemalla voisi löytyä vastauksia mutta kun tuo hakukone on niin olematon ja mun compuutteri hitaampi kun mummo metrisessä hangessa!!!
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
Eikö kenelläkään ole vastauksia minun kysymys tulvaani?
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
DI-kasettia et saa muualta kuin marmorilta. Hintaa on parisensataa euroa.
Bensapumppuja löytyy mistä tahansa varaosaliikkeestä, hinta esim. motonetissä noin 80€. Pumppuun pääset käsiksi esim. pudottamalla sen tankin alas tai sitten esim. peltisaksilla leikkaamalla penkin alta reiän pumpulle. Tästä aiheesta olen itsekin ohjeistanut moneen kertaan, joten ohjeet kyllä löytyy. YV:llä sitten muuten, jos ei meinaa osua silmään.
Kampiakselin asentoanturin vian tunnistuksesta en osaa juuri sanoa. Aihetta kuitenkin on sitäkin käsitelty useampaankin kertaan. Näppäile vaikka etsi-kenttään "kampiakseli*" ilman lainausmerkkejä ja valitse vielä oikea osasto siitä alapuolelta.
DI-kasetin vian saat parhaiten selville siten, että otat sen pois. Haistele, tuleeko mistään palaneen sähkön hajua. Jos tulee selvästi, on osa hyvin todennäköisesti viallinen. Parhaiten saat kuitenkin varmuuden lainaamalla joltain toimivaa kasettia. Itse voisin lainata, mutta Poriin / Ulvilaan on täältä Vantaalta turhan pitkä matka. Voit myös hakea uuden marmorilta ja kokeilla sillä. Jos ei toimi silläkään, niin torille myyntiin. Tulet ottamaan muutaman euron takkiin, mutta saitpahan nopean vastauksen.
Bensapumppuvikaa voi selvitellä esim. siten, että otat kaverin mukaan auton kimppuun. Toinen menee starttailemaan ja toinen nappaa jonkin esim. halon jostain ja käy kopauttamassa pari napakkaa iskua bensatankin pohjaan. Pitäisi hörähtää käyntiin. HUOM! Tuo ei sitten ole korjauskeino, vaan pumppu on silti vaihdettava, koska muuten tuosta tulee pysyvä käynnistyskeino seuraavat parikymmentä kertaa, jonka jälkeen pumppu antautuu lopullisesti.
Ja kuten sanottu, jälkimmäisestä vaihtoehdosta, eli kampiakselin asentoanturista en osaa sanoa juuri mitään.
Ruotsista osia saa varmasti. Todennäköisesti myös halvemmalla. Selviää marssimalla paikallisen marmoritiskin äärelle ja kysymällä hintaa. Lähinnä siis tuon DI-kasetin tapauksessa. Pumpun kanssa ei maksane vaivaa...
Käytetyn hinta riippuu paljon ajetuista kilometreistä. Melkein pakasta vedetystä voi joutua maksamaan enemmänkin, paljon ajetusta ei välttämättä kannata, koska kestosta ei voi enää oikein tietää.
eikös sen bensapumpun pidä käydä jonku sekunnin verran ku kytkee virrat päälle?
kuuluukos pumpun ääni virtoja kytkettäessä?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
No onhan tankissa bensaa ja sen verran ettei viitsisi tankkia irrottaa ettei tule rinnalle ja muokka minusta pannaria
Tarvii ottaa se di-kasetti ja nuuhkia hieman, mutta MISSÄ se on?
Itse vääntäessä virrat päälle en kuule mitään bensapumppuun vittaavaa surinaa mutta kuuluuko sen kuuluakkaan sisään? Tarvii varmaan pyytää jotain vääntämään virtoja ja itse ryömiä alle korvat höröllä!
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.
konepyorailija kirjoitti:No onhan tankissa bensaa ja sen verran ettei viitsisi tankkia irrottaa ettei tule rinnalle ja muokka minusta pannaria
Tarvii ottaa se di-kasetti ja nuuhkia hieman, mutta MISSÄ se on?
Itse vääntäessä virrat päälle en kuule mitään bensapumppuun vittaavaa surinaa mutta kuuluuko sen kuuluakkaan sisään? Tarvii varmaan pyytää jotain vääntämään virtoja ja itse ryömiä alle korvat höröllä!
Kyllä se hieman huonommallakin kuulolla kuuluu sisään asti jos osaa oikeaa ääntä kuunnella. DI-kasetti löytynee kun avaat konepellin..
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Jaa se di-kasetti on tuo koko paska venakopan päällä, vaikea löytää...
Missäs bensapumpun rele on? Varmaan yhtä hyvässä piilossa kun di-kassu vai kuinka???
NYT AJETAAN:Polo -98, Mondeo farkku -01 "TAHTOO OG AERON"
EX AUTOJA:900 S TURBO -96, 900i 8v -85, 900i 16v -89, 900se -95
Sekä noin 100 muun merkin edustajaa.