Milläs tuosta sais varmistettuu et onko paikallaan stage1?
Mistä saan tarkan moottorin tyypin?
Ja kymysyksiä ois vaikka kuinka paljon, mutta eiköhän tuossa huomenna valosan aikaan viisastu huomattavasti!!

jakemon kirjoitti:Elikkä sainpas tänään pitkään haluamani 9000 2.3 aeron vm-95, ...
Myyjän mukaan autossa stage1, mut muista virityksistä ei ainakaan varmaa faktaa!!
...
Milläs tuosta sais varmistettuu et onko paikallaan stage1?
Ruuvi ja "kaupallinen" stage1 ei sovi samaan kuvaan. Eli joko kyseessä on Takapihan Ranettamon Stage1 tai sitten ostettu virisofta ei olekaan toiminut odotetulla tavalla ja ahtopaineita säätävä magneettiventtiili on ohitettu bleed-venttiilillä (="ruuvi").jakemon kirjoitti:Näkyy olevan konehuoneen puolella ruuvikin jos haluaa paineita nostaa vielä kovemmaks
Höpö höpö! Puhut vastoin parempaa tietoa ruuvista...Ei se ruuvi mitään riko. Sen käyttäminen "väärin" rikkoo mahdollisesti koneen.hasha kirjoitti: Sen ruuvin heittäisin kyllä niin piiiitkälle ku pystyy, saattaa olla että se "stage1" on tehty pelkästään tuolla ruuvilla eikä tuo tee ollenkaan hyvää motille.
Tuohon saa helposti ja halvalla oikean softavirityksen.
Onko väärinkäyttöä se, että sulla lentää vaikka vedossa bensanpaineensäätimestä alipaineletku irti tai suutin menee tukkoon, mutta trionic ei voi laskea ahtopaineita vähentääkseen nakutusta?V-M kirjoitti:Höpö höpö! Puhut vastoin parempaa tietoa ruuvista...Ei se ruuvi mitään riko. Sen käyttäminen "väärin" rikkoo mahdollisesti koneen.
Ymmärrän kyllä että ruuvia käytetään muissa kivikautisissa ahtojärjestelmissä mutta mitä virkaa sillä on Trionic-saabissa? Minun mielestä ei ole kovin viisasta ranettaa ahdot kuntoon tuolla tavalla. Tietysti onhan se halpaa ostaa ruuvi verrattuna uuteen T5 mankkuun. Siihenkin löytyy toinenkin halpa ratkaisu kuten T7 mankkumodaus (n. 50€ ja vähän viitseliäisyyttä) ja varmasti pysyy kovemmatkin ahdot turvallisesti.V-M kirjoitti:Höpö höpö! Puhut vastoin parempaa tietoa ruuvista...Ei se ruuvi mitään riko. Sen käyttäminen "väärin" rikkoo mahdollisesti koneen.hasha kirjoitti: Sen ruuvin heittäisin kyllä niin piiiitkälle ku pystyy, saattaa olla että se "stage1" on tehty pelkästään tuolla ruuvilla eikä tuo tee ollenkaan hyvää motille.
Tuohon saa helposti ja halvalla oikean softavirityksen.
Totta tuo jälkimmäinen lause.
V-M
Toki toimii, mutta moottorinohjauselektroniikka ei voi tehdä mitään (=laskea ahtoja) havaitun nakutuksen estämiseksi.jakemon kirjoitti:Tänään kattelin sitä mankkuventtiili/bleedi hässäkkää, eli nyt on koko venttiili pois käytöstä ja letkut menee vaan bleediin!! Jos mankkuvena on pois käytöstä niin toimiiko sillon nakutuksen tunnistin??
Letkulähdöissä mankkuvenalla pitäisi olla kirjaimet C, W ja R ao. linkin kuvan mukaisesti:jakemon kirjoitti: Voikos sitä venttiilin toimintaa varmistaa miten ennen kun laitan sen käyttöön ja mitenköhän päin ne letkut siihen tulee!!
Yksinkertainen modaus, jolla saadaan Trionic 5 ohjaamaan Trionic 7:n magneettiventtiiliä. Hyöty on siinä, että T7 magneettiventtiili maksaa marmoritiskiltäkin n. 50€ kun taas T5 vena maksaa n. 250-300€. Kaikenlisäksi noi T5 mankkuvenat on aika susia, eli hajoilee huomattavasti useammin kuin T7 venat.jakemon kirjoitti: Mikäs sit on tuo t7 mankkumodaus??
Sekös ei tee mitään muuta kuin laskee ahtoja jos nakuttaa? Outoa? Minun mielestä se kyllä hoitelee myös ennakkoja... mutta mitäpä mä noista hienoista ja nykyaikasista ymmärtäisin...V.J.S kirjoitti: Toki toimii, mutta moottorinohjauselektroniikka ei voi tehdä mitään (=laskea ahtoja) havaitun nakutuksen estämiseksi.
Not et näköjään mitään (V-M kirjoitti:Sekös ei tee mitään muuta kuin laskee ahtoja jos nakuttaa? Outoa? Minun mielestä se kyllä hoitelee myös ennakkoja... mutta mitäpä mä noista hienoista ja nykyaikasista ymmärtäisin...V-MV.J.S kirjoitti: Toki toimii, mutta moottorinohjauselektroniikka ei voi tehdä mitään (=laskea ahtoja) havaitun nakutuksen estämiseksi.