Ensimmäinen saab: 9000 aero

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jakemon
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Ensimmäin saab: 9000 aero

Viesti Kirjoittaja jakemon »

No niin... Nykäsin sen bleedin jordaaniaan ja kävin testailemassa letkut mankkuvenaan kytkettynä!!

Ilman johtoa peruspaineet oli siinä kilon tuntumassa ja johto kiinni ne oli 3. vaihteella lämä tiskissä kiihdyttäessä kanssa kilon kohalla! 4. vaihteella kiihdyttäessä kaasu pohjassa alussa taas kilossa, mutta kun hölläs 4:sella ja uus kiihytys ni pomppi siinä 1.5 paikkeilla!! Jospa huomenna pienentäs tuota peruspainetta sinne 0.7-0.8bar
Kahta en vaihda: Karhun kolmosta ja vauhista pakkia!
______________________________________________
Saab 9000 Aero 2.3 -95
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ensimmäin saab: 9000 aero

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Taitaa olla aika mahottomuus saada vakiohukkiksella peruspaineet 1bar?
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ensimmäin saab: 9000 aero

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jontse kirjoitti:Taitaa olla aika mahottomuus saada vakiohukkiksella peruspaineet 1bar?
juuei onnistu, eli joko siellä on joku thyyning-hukkis, lisäjousiviritelmä tai hukkis ruostunu jumiin. Kuulostaa kyllä suhteellisen riskaabelilta, että peruspaineet on 1,0bar :|
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jakemon
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Ensimmäin saab: 9000 aero

Viesti Kirjoittaja jakemon »

AHAA!! Eiköhän tossa viikonlopun aikana selviä aika paljon noista paineista! Ei oikein tuosta päältä päin näkyny hukkiksen tankoa, et minkälaista viritystä siellä on.

Ite tuli tehtyä entiseen escorttiin just noita jousi virityksiä et sai paineet "kohilleen"!! :lol:

Vielä tuosta magneetti venasta... Nyt kun paineet on mitä kerroin, niin voidaanko olettaa että se on ehjä vai kakkana, vai varmistunko vasta kun peruspaineet alempana???
Kahta en vaihda: Karhun kolmosta ja vauhista pakkia!
______________________________________________
Saab 9000 Aero 2.3 -95
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ensimmäin saab: 9000 aero

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

jakemon kirjoitti:AHAA!! Eiköhän tossa viikonlopun aikana selviä aika paljon noista paineista! Ei oikein tuosta päältä päin näkyny hukkiksen tankoa, et minkälaista viritystä siellä on.

Ite tuli tehtyä entiseen escorttiin just noita jousi virityksiä et sai paineet "kohilleen"!! :lol:

Vielä tuosta magneetti venasta... Nyt kun paineet on mitä kerroin, niin voidaanko olettaa että se on ehjä vai kakkana, vai varmistunko vasta kun peruspaineet alempana???
Koitahan vielä niin että vedät suoraan ehjän letkun kompuralta hukkikselle..
jakemon
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Ensimmäin saab: 9000 aero

Viesti Kirjoittaja jakemon »

JouniCSE kirjoitti:
Koitahan vielä niin että vedät suoraan ehjän letkun kompuralta hukkikselle..

Milläs tavalla siinä pitäs paineitten käyttäytyä??

Jääkös sitten mankku venalta nuo kompressoripesän ja hukkiksen letkut pois
Kahta en vaihda: Karhun kolmosta ja vauhista pakkia!
______________________________________________
Saab 9000 Aero 2.3 -95
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ensimmäin saab: 9000 aero

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

jakemon kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:
Koitahan vielä niin että vedät suoraan ehjän letkun kompuralta hukkikselle..

Milläs tavalla siinä pitäs paineitten käyttäytyä??

Jääkös sitten mankku venalta nuo kompressoripesän ja hukkiksen letkut pois
Peruspaineet. Mankku siis kokonaan pois pelistä. Jos nyt paineet jää sinne 0.4 pintaan niin se mankkuvena on paska.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Ensimmäin saab: 9000 aero

Viesti Kirjoittaja V-M »

V.J.S kirjoitti: Not et näköjään mitään ( :wink: ), kun et edes sitä tiennyt, että se hieno ja nykyaikainen himmeli osaa myös rikastaa seosta rankalla kädellä nakutusta havaitessaan ennakon säädön lisäksi. Vasta kolmantena vaihtoehtona on ahtojen lasku aina peruspaineille asti, joka siis on ainut "varotoimenpide" mikä ei onnistu bleedillä ohitetulla mankkuvenalla, eli siinä mielessä aiempi kommenttini "ei pysty tekemään mitään" oli suorastaan puhdasta palturia :)
No et sitten sen vertaakaan... ku sanoit että se ei tee mitään. Ku laskee ahtoja...
Mä kyl tiesin mutta aattelin että sulla olis parempaa tietoa asiasta...

Eli ihan vaan populismia...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
jakemon
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Ensimmäin saab: 9000 aero

Viesti Kirjoittaja jakemon »

JouniCSE kirjoitti: Peruspaineet. Mankku siis kokonaan pois pelistä. Jos nyt paineet jää sinne 0.4 pintaan niin se mankkuvena on paska.
No niin!! Laitoin äskettäin suoraan letkun kompuralta hukkikselle... Ja paineethan jäi sinne 0.5 kohille!!!

Jos jollain ehjä mankkuvena niin saa tarjota, ja laitan myös ostetaan/myydään osioon ni ei tarttee kenenkään huomauttaa asiasta!!! :wink:
Kahta en vaihda: Karhun kolmosta ja vauhista pakkia!
______________________________________________
Saab 9000 Aero 2.3 -95
Vastaa Viestiin