Kohta pitäisi saada ST1:selta bioetanolia. Joten, Biopowerit voi sitten tulla myös Suomeen.moose kirjoitti:Tuota litkua ei Suomesta saa, joten Biopower versiot eivät siis koske suomea.
Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Uusi Saab 9-5
Joo itsekkin muistelin juuri tuota, mutta en kuitenkaan kyseistä konetta löytänyt Suomen Opelin hinnastosta. Saksan Insignia mallistosta kone kuitenkin löytyy http://www.opel.de/shop/cars/insignia/p ... ontent.act. Vääntöäkin löytyy kohtuulliset 230Nm laajalla kierrosalueella (2200-5500).Petter kirjoitti:Ainakin Insignian 1.6T:ssä on 132 kW/ 180 hv, ettei se nyt ihan nuhapumppu kyllä ole.
Mitenkään ihmeellisesti tuota konetta ei ole Insignian yhteydessä hehkutettu. Sopisikohan paremmin Saabin brandiin pienen mutta tehokkaan turbo-koneen esiintuominen?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Uusi Saab 9-5
Nii-in, mutku se on 1,6 litranen GM:n konsernikone niin se on pakosti mopo ja susi. Paljon parempi ois joku huohotusvammanen patalaiska 2,0t Saabin "oma" 150hv voimanpesäPetter kirjoitti:Ainakin Insignian 1.6T:ssä on 132 kW/ 180 hv, ettei se nyt ihan nuhapumppu kyllä ole.

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Uusi Saab 9-5
Eikös Saabilla ole muutenkin vähän tapana ylenkatsoa noita vallitsevia trendejä? Ja sitten kun ovat jo vanhentuneita ja muutoinkin pois muodista, niin sitten Saab puskee markkinoille tällaista uutta ja ihmeellistä.
Yllättävää? Tuskin.
Huvittavaa? Kyllä ja ei. Eihän sitä mielellään näkisi tämän brändin rypemistä ja samojen virheiden toistamista, mutta minkäs teet.
Ja ettei menisi ihan offtopiciksi, niin aika hienoltahan tuo uusi 9-5 näyttää ainakin ulkoisesti. Ehkä sitten tulevaisuudessa sellaistakin voisi harkita. Jos ikinä varaa löytyy.
Yllättävää? Tuskin.
Huvittavaa? Kyllä ja ei. Eihän sitä mielellään näkisi tämän brändin rypemistä ja samojen virheiden toistamista, mutta minkäs teet.
Ja ettei menisi ihan offtopiciksi, niin aika hienoltahan tuo uusi 9-5 näyttää ainakin ulkoisesti. Ehkä sitten tulevaisuudessa sellaistakin voisi harkita. Jos ikinä varaa löytyy.

Re: Uusi Saab 9-5
Saa nähdä pääseekö Saab uusilla moottoreilla lähellekään näitä lukuja:
• C 250 CDI BlueEfficiency Prime Edition: 150 kW / 204 hv:n teho, 500 Nm vääntö.
• Yhdistetty kulutus ainoastaan 5,2 l/100 km, hiilidioksidipäästöt 138 g/km.
• Kiihtyvyys nollasta sataan 7,0 sekuntia, huippunopeus 250 km/h.
http://www.taloustaito.fi/Page/c1193a85 ... 98a048a6d6
• C 250 CDI BlueEfficiency Prime Edition: 150 kW / 204 hv:n teho, 500 Nm vääntö.
• Yhdistetty kulutus ainoastaan 5,2 l/100 km, hiilidioksidipäästöt 138 g/km.
• Kiihtyvyys nollasta sataan 7,0 sekuntia, huippunopeus 250 km/h.
http://www.taloustaito.fi/Page/c1193a85 ... 98a048a6d6
Viimeksi muokannut HMK, Ma Helmi 09, 2009 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Uusi Saab 9-5
Löytyy tiedot noista Insignian moottoreista myös Suomen Opel -sivuilta, kun menee kohdasta "rakenna oma Opel Insigniasi"moose kirjoitti:Joo itsekkin muistelin juuri tuota, mutta en kuitenkaan kyseistä konetta löytänyt Suomen Opelin hinnastosta. Saksan Insignia mallistosta kone kuitenkin löytyy http://www.opel.de/shop/cars/insignia/p ... ontent.act. Vääntöäkin löytyy kohtuulliset 230Nm laajalla kierrosalueella (2200-5500).Petter kirjoitti:Ainakin Insignian 1.6T:ssä on 132 kW/ 180 hv, ettei se nyt ihan nuhapumppu kyllä ole.
Mitenkään ihmeellisesti tuota konetta ei ole Insignian yhteydessä hehkutettu. Sopisikohan paremmin Saabin brandiin pienen mutta tehokkaan turbo-koneen esiintuominen?
Tuossa 2,0T:ssäkin hyvät väännöt, max 350 Nm, sama kuin 2,8t:ssä.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: Uusi Saab 9-5
Tuo "Rakenna oma Opel Insigniasi" taitaa olla kansainvälinen kamppisivu (http://minisite.spprod.com/opel/insigni ... index.html), joten kaikki sen tiedot eivät koske varmaankaan Suomea. Myöskään TM:n mukaan 1.6T Insignia ei ole Suomen valikoimissa http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=029&model=017Petter kirjoitti:Löytyy tiedot noista Insignian moottoreista myös Suomen Opel -sivuilta, kun menee kohdasta "rakenna oma Opel Insigniasi".
Mutta eipäs Opelin maahantuontiohjelmalla taida olla kauheasti väliä Saabin kannalta

Re: Uusi Saab 9-5
Aika mielenkiintoisen lauseen rakensit. TM:stä puhe ja viittaus Tuulilasin artikkeliin.moose kirjoitti:Myöskään TM:n mukaan 1.6T Insignia ei ole Suomen valikoimissa http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=029&model=017

Re: Uusi Saab 9-5
Tekevälle sattuuAzanovix kirjoitti:Aika mielenkiintoisen lauseen rakensit. TM:stä puhe ja viittaus Tuulilasin artikkeliin.

Re: Uusi Saab 9-5
No täytyy toivoa, että saabilla aloitusmoottori olisi mielummin 1,6T kuin 1.8i. tuota 1,8i haukuttiin TM talvitestissäkin. Olen ollut Vectran kyydissä, jossa oli tuo 1,8i ja tosi hengetön moottori kyllä.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Uusi Saab 9-5
Miksi?9-5T kirjoitti:2.0 turbo on minimi vaikka ahtimia olisi 10kpl, pikkuautoihin voi änkeä noita pikkukoneita.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Uusi Saab 9-5
Viime viikolla kun kävin kyyläämässa Insigniaa. Väitti myyjä minulle että 1,6t tulee vielä tänä vuonna myyntiin.moose kirjoitti:Tuo "Rakenna oma Opel Insigniasi" taitaa olla kansainvälinen kamppisivu (http://minisite.spprod.com/opel/insigni ... index.html), joten kaikki sen tiedot eivät koske varmaankaan Suomea. Myöskään TM:n mukaan 1.6T Insignia ei ole Suomen valikoimissa http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=029&model=017Petter kirjoitti:Löytyy tiedot noista Insignian moottoreista myös Suomen Opel -sivuilta, kun menee kohdasta "rakenna oma Opel Insigniasi".
Mutta eipäs Opelin maahantuontiohjelmalla taida olla kauheasti väliä Saabin kannalta
Ei sen puoleen en ole kovin kiinostunut 1.6t koneisesta, mutta 2,0t kyllä vähän kiinnostaisi

On se pooppeli aika kivan näköinen sisältä

Voihan sitä vähän käydä kyttäilemässä vaikkei ostaiskaan.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Uusi Saab 9-5
Eiköhän se 9-5 tuu olemaan kivempi..kalle37 kirjoitti:Ei sen puoleen en ole kovin kiinostunut 1.6t koneisesta, mutta 2,0t kyllä vähän kiinnostaisi![]()
On se pooppeli aika kivan näköinen sisältä![]()
Voihan sitä vähän käydä kyttäilemässä vaikkei ostaiskaan.

Re: Uusi Saab 9-5
Eiss.... Tuon 2.8T motin kaupunkikulutus(ns. oikea kulutus perusajossa) melkein 18L ! Ei voi olla totta!
Turbo²
Re: Uusi Saab 9-5
Automaatissa!TTiD kirjoitti:Eiss.... Tuon 2.8T motin kaupunkikulutus(ns. oikea kulutus perusajossa) melkein 18L ! Ei voi olla totta!
2,8TV6 280hv (9-3:sessa) man. 15,5/7,4/10,4; autom. 17,2/7,4/11,0
2,8TV6 XWD 280hv (9-3:sessa) man. 16.5 /7.8/11
(Lähde: Saab.fi)
Mutta, harva ajaa vain ja ainoastaan ruuhkaisessa keskustassa (uskoisin ainakin), joten luulen että tuo "yhdistetty kulutus" olisi suunnilleen auton kulutus normaaliajossa.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04