900 turbo projekti

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Turbo16 kirjoitti:Kyllä se on mun mielestä sellainen juttu että Aeroon ei saaa koskea mutta kyllä ässään ja turboihin saa koskea mielin määrin siis tekniikka puolella mutta älkää sitten kaikki ensimmäisiä turbo satkuja tuhotko, muuten loppuu tästäkin maasta joku ylpeiden aihe :twisted:
Toivottavasti tuo oli vitsi.

Mielestäni kunniaan kaikenlainen rakentelu. Kohta täällä ei kukaan osaa tehdä käsillään mitään viimeisteltyä ja kaunista. Kyllä noita museoihin säilyy koskemattominakin.
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Turbo16 kirjoitti:Kyllä se on mun mielestä sellainen juttu että Aeroon ei saaa koskea mutta kyllä ässään ja turboihin saa koskea mielin määrin siis tekniikka puolella mutta älkää sitten kaikki ensimmäisiä turbo satkuja tuhotko, muuten loppuu tästäkin maasta joku ylpeiden aihe :twisted:
Minun mielestäni sinun olisi syytä ensin tutustua tämänkin projektin lähtökohtiin. Moni olisi ajanut tuon auton jo paaliin korin kunnon takia. Turha siis alkaa saivartelemaan turbojen tai aerojen alkuperäisyydestä, jos lähtökohta on jo niin heikko, ettei monikaan haluaisi/pystyisi/osaisi tehdä autolle mitään. Tässä vielä linkki poimittuna tuolta viestiketjun alusta. http://www.angelfire.com/extreme4/saapastus/saab.html
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Turbo16
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Olenhan tuon lukenut läpi pari kertaakin, mutta minun mielestäni ei pitäisi tuhota noita -83 ja -84 ... mutta siis onnea kuitenkin yritykselle jos jaksaa vaan ahertaa.. noin kun ajatellaan että pelastetaan kaikki niin huomataan yhtäkkiä että hupsista eipä olekkaan enään yhtään alkuperäistä jäljellä..
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
tevisu
"Hölösuu"

Turbo16 kirjoitti:Olenhan tuon lukenut läpi pari kertaakin, mutta minun mielestäni ei pitäisi tuhota noita -83 ja -84 ... mutta siis onnea kuitenkin yritykselle jos jaksaa vaan ahertaa.. noin kun ajatellaan että pelastetaan kaikki niin huomataan yhtäkkiä että hupsista eipä olekkaan enään yhtään alkuperäistä jäljellä..
On niitä ainakin ruotsissa museoitu...eli ei syytä huoleen. Kuulostaa melkein jo yhtä hölmöltä kun liito-oravan suojelu...siperia pullollaan noitakin otuksia...
Turbo16
"Hölösuu"

Helppo sen sun on varmaan sanoa kun on -01 auto ja mulla on -90 auto ja mietin näitä vanhempia autoja... mutta esim. lucaf teki sen jutun kun jotain vuosimallia esim. häviää viikossa 1 kpl 99 niin eikös se pistä pikkasen huolettamaan? siis en puhu nyt että turbo3d tekisi väärin vaan ettei nyt kaikki sitten sorru tälle linjalle, eikä tuo varmaan yli meni tai sit menee :wink:
tevisu
"Hölösuu"

Turbo16 kirjoitti:Helppo sen sun on varmaan sanoa kun on -01 auto ja mulla on -90 auto ja mietin näitä vanhempia autoja... mutta esim. lucaf teki sen jutun kun jotain vuosimallia esim. häviää viikossa 1 kpl 99 niin eikös se pistä pikkasen huolettamaan? siis en puhu nyt että turbo3d tekisi väärin vaan ettei nyt kaikki sitten sorru tälle linjalle, eikä tuo varmaan yli meni tai sit menee :wink:
Niin, ja isäukollani alkuperäinen, loistavassa kunnossa oleva 90 vm -87...luotettavampi peli kuin omani.
Onhan näitä alkuperäisiä autoja pilvin pimein ja mielestäni pahempaa kuin huoli jonkin automallin "häviämisestä" on tämä liian yleinen kaiken rakentelun halveksiminen. Toivottavasti noita taitavia kavereita ei kuitenkaan lannisteta, sillä joku niistä saattaa joskus korjata esimerkiksi sinun tai minun Saab-vanhuksen tavalla johon kumpikaan meistä ei pystyisi...
Toivottavasti ymmärrät mitä ajan takaa. Tarkoitus ei ole ainakaan haastaa riitaa... :wink:
Turbo16
"Hölösuu"

Juu ei ollut minunkaan.. Onnea kumminki turbo3d yritykselle...
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Haluan vielä toki huomauttaa, että eihän tuohon ole mitään korimuutoksia tehty, ja nämä modatut aeron palat tehdään niin että alkuperäisistä otetaan muotti ja sitten ne lasikuituiset vain siloitellaan ts, kromilistojen kohdat tasoitetaan ja etupuskurista tehdään yhtenäinen, eli se ei mene kolmeen osaan, kuten originaali. Ja samoin spoileri tehdään yhtenäiseksi. Eli siitä tulee ns aerolook, johon on laitettu erikoinen väri. Ja onhan saabillakin alkuperäisiä 3-kerrosvärejä, tosin ei noin "räikeitä".

Ja siitä olen itsekkin samaa mieltä että jos itselleni aeron saan niin sille ei sitten tehdä minkäänlaisia muutoksia, korkeintaan tekniikkaan ja melkein sekin niin että jos sinne jotain suurempaa tehdään niin vaihdetaan kokonaan toinen tekniikka ja alkuperäiset laitateen silkkiliinan alle säilöön!

Ehkä mä joskus siten saan hommattua sen oman mustan og900 aeron kaikilla varuisteilla, ja tietty mustalla nahkasisustalla. Nyt on tyydyttävä tuohon "aerolookkiin"

edit: niin ja olihan tuo jo kaukana alkuperäisestä kun se minulle tuli.
Ja onpa tuolla kotisivujen alareunassa pari lisäkuvaa, kun on luukkujen rakoset maalatut.
http://www.angelfire.com/extreme4/saapastus/saab.html
900turbo3d
"Hölösuu"

No joo, ei siitä nyt kyllä ihan viimesen päälle hienoa tule... on vähän huolimattomuutta ollut pohjia tehdessä eikä todennäköisesti enään ennätä korjaamaan kaikkia...Mutta itseä pitää lohduttaa sillä että tää on mun ensimmäinen ns. projekti, ja olisihan se ollut ihme jos heti ekalla kerralla kaikki olis menny nappiin :cry:

No koppa tulee kuitenkin ensiviikolla väriin ja auto siirretään maalaustiloihin huomenna. Puskurit on vielä tekemätti ja kun alkaa taas tuo opiskelu, niin on rahat melko finaalissa, joten auto otetaan liikenteeseen vasta ensi kesäksi. Onpa aikaa tehdä noita helma- ja puskurimuotteja koko pitkä talvi. Jos niistä sitten edes saisi virheettömät. Ja onpahan sitten aina mahdollisuus laittaa nuo aeron kilkkeet, jos/kun uusia satkuja tulee hankittua. :roll:

Saas nähdä mille satku sitten näyttää "erikoisvärissä". Pistän tänne sitten kuvia kun saan kopan takaisin omille vesille, jos vaikka sovittelisi vähän noita vakiopuskureitakin kiinni niin näkisi mille se näyttää mustilla puskureilla.
tuomas
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Miksei sitä rakentelu-intoa voi kohdistaa entisöintiin? Ei minusta alkuperäisen tavoittelu tarkoita sitä etteikö joutuisi yhtään rakentamaan.

Tyhmä yleistys minusta kyllä väittää, etteikö entisöinnissä joutuisi rakentamaan. Kaipa niilläkin taidoilla voidaan tulevaisuudessa autoja korjata, vai meinaatkos että 15 vuoden päästä mm. -01 autot korjataan lasikuitulevikkeillä?

ei sitten herneitä nenään.

-tuomas-
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
900turbo3d
"Hölösuu"

Minusta tuntuu että entisöinnissä on enemmän hommaa kun tässä "tuninkissa".

Voihan sitä toki, kun se sopiva auto tulee vastaan. (esim joku 99 erikoismalli, tai sitten 900 aero. Myöskin 900 finlandia mallia combi olisi kovin minun mieleen)

Nyt vaan halusin kokeilla että mitä siitä tulee kun satkuun alkaa laittamaan erikoisväriä ym, koska en ole vielä yhtään nähnyt. Ja sain ehkä sitten onneksi halvalla valmiiksi turmellun huonohkon satkun, jota aloin räpläämään, tosin sillä varmaan ei silloin aloitettaessa olisi ollut juurikaan merkitystä millainen kori ja missä kunnossa kun ei ollut juurikaan mitään tietoa saabeista.

Eli tästä kun lukee rivien välistä niin heti kun semmonen auto sattuu kohdalle joka jo tehtaalta ulos laskettuna miellyttää MINUN silmää, niin se entisöinti tulee kysymykseen. Käyttöautot toki erikseen mutta siis tämmöiset ns. Projektit.

Minä kun en näe siinä mitään järkeä, että tekee itselleen jotain sellaista mistä ei pidä.

Mikään ei mielestäni estä entisöimästä vielä tuotakaan autoa. Ainoa puute on tuo originaali airflow korisarja ja muut pystykeulan kilkkeet, joita minulla ei ole. Yleensä kun nuo vanhemmat autot tahtovat aina vaatia uuden maalipinnan jos tehdään virheetöntä niin sama kai se minkävärinen pohja on.

No joo tulipas taas tarinoitua. Minua vaan ihmetyttää että tämä tuhottu sana rinnastetaan aina kun autoon tehdään erinäisiä Muutoksia.

PS.En minä tietääkseni tuota autoa korjaa noilla levikkeillä...kyllä siihen ihan peltiä vaadittiin.
Jamppa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

kun jotkut ei tunnu haluavan että tuommosta autolle tehdään mitä tässä turbo 3d on tekemässä, niin olisiko sitten parempi että auto vaan kylmästi paalattaisiin ennemin kuin että siitä vielä yrittää auton rakentaa. ulkoasusta huolimatta :?:

ja varmaankin sen saa vielä taysin alkuperäiseksi jos sattuu kiinnostusta myöhemmin olemaan.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
900aero-84
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

:oops: :oops: :oops: :oops: :lol: itellä 900aero vm.1984 (ja niin lukee myös rekisteri otteessa)

No oman aeron ulko muoto ei ole muuttunut millään lailla paitsi etää kaks ritilää ollaan maalattu punasiks ja vanteet on vaihettu. Voin laittaa kuvankin jos saan sen jonkun kautta laitettua.

Kone puolella onkin sitten jo jotain muuta kuin alkuperäistä...

Mutta tavoitteena on saada moottorista mahdollisimman suuri teho lukema nyt parin vuoden sisällä ja sitten kun tulee museo ikä eteen laitan koko koneen uusilla osilla originaaliksi.

Oli muuten mun auto aika yhtä ruosteinen kun tuo "900turbo3d" auto ja turbokin oli haljennut ihan samasta kohasta mutta vähän pidemmän matkaa.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Turbo16
"Hölösuu"

Noh siis kyllä jokainen saa tehdä autolleen tietenki mitä haluaa, mutta siis toin vaan oman mielipiteeni, ja mikäs siinä kun jokainen kumminkin pitää huolta omasta "aarteestaan" :twisted:
moksu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja moksu »

kyllä tunnutte jaksavan !
Onnee vaan projektille :D
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vastaa Viestiin