9000 vm.98 2.0i Käynnistys ongelma!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ptavi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Helmi 15, 2009 21:43
Paikkakunta: Savonlinna

9000 vm.98 2.0i Käynnistys ongelma!

Viesti Kirjoittaja ptavi »

Moi en ole hirveästi saabiin perehtynyt, joten voisiko joku viisaampi kokeneempi auttaa?? Kyseinen auto starttaa, mutta ei käynnisty! akkua on ladattu ja virtaa on kyllä.. Temppuileeko ajon esto vai mistä johtuu lie.. bensaa saa ja pumppu pitää ääntä kun virrat laittaa päälle ja suodatinta kun kokeilin kädellä bensa virtasi minusta läpi sekä starttauksen jälkeen nostaa paineet ja lopettaa joten vika ei pitäisi olla takaisku venttiilissäkään.. tulpat olivat hieman vanhat lievästi ruskeat ja kärkiväli kulunut joten ne vaihdettiin uusiin, ei apua.. haisivat bensalle mutta eivät olleet ihan märät minusta.. DI boksia katselin ja liittimiä putsailin mutta en osaa sanoa olisiko vika siinä uusi maksaa varmasti paljon? ja sitä ei kehtaisi arvailujen perästä vaihdella.. check engine valopalaa hieman ennen käynnistystä ja sitten sammuu normaalisti.. jossain viestissä oli että suuttimien pesu auttaisi voisiko vika olla niissä? onko jotain vihjeitä mitä kannattaisi tehdä?? auto on vasta ostettu liikkeestä pitää varmaan sinne kuskailla takaisin jos ei ongelmaa löydy..
Tekemällä oppii, turaamalla viisastuu ;)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 vm.98 2.0i Käynnistys ongelma!

Viesti Kirjoittaja Jope »

Vilkkuuko hälyttimen ledi kun yrität käynnistää? Onko mitään eloa kierroslukumittarissa?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9000 vm.98 2.0i Käynnistys ongelma!

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Bensapumppu on helppo testata avaamalla bensaliitintä bensatukin päästä. Jos kilometrit ovat luokkaa 200-300tkm, niin bensapumppu on hyvä vaihtoehto. DI- kasetti hajoaa myös joskus kerralla.

Jos bensa pumppu toimii (painetta jakotukilla) ja bensaa ei siitä huolimatta tule suuttimista, niin kampiakselin asentotunnistin on hyvä vaihtoehto (moottorin ohjaus tarvitsee pyörimistiedon, ennen polttoaineen syöttöä).

PS. Kannattaa päivitää profiiliin paikkakunta, koska ainakin minulta löytyy tarvittavia Trionic 5 sähköosia kokeiltavaksi Keski-Suomessa (Kampiakselin asentotunnistin, DI-kasetti ja MAP).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
ptavi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Helmi 15, 2009 21:43
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 9000 vm.98 2.0i Käynnistys ongelma!

Viesti Kirjoittaja ptavi »

Se oli se Di kasetti! ostin uuden n.230€ niin rupes rokkaa.. huoltomies neuvoi, etä on melko varma niin kokeilin ja toimii taas.. hyvä että tulpat tuli vaihdettua käyntikin parani ja kulutus varmaan tipuu hieman, vanhat olivat v.2003.. :)
Tekemällä oppii, turaamalla viisastuu ;)
ptavi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Helmi 15, 2009 21:43
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 9000 vm.98 2.0i Käynnistys ongelma!

Viesti Kirjoittaja ptavi »

Niin kiitos vaan kaikille neuvoista!
Tekemällä oppii, turaamalla viisastuu ;)
Vastaa Viestiin