Akku
Re: Akku
minkä merkkinen tarvikeakku sopisi 95 2.0t vektoriin-03. en viitsi ostaa orkkista, kun meinaan vaihtaa 95 ensi kesänä. vanha orkkis pyörähti juuri ja juuri tänään iltana, oli seissyt 9 h. kiitos.
9-5 2.0 t aut. vector -02
Re: Akku
Jos oikeesti haluaa todella hyvän akun, joka on lähes elinikäinen, niin kannattaa siirtyä Optiman Yellowtop tai Redtop akkuihin. En sano, ettei olisi parempiakin!
Hinta on päätähuimaava (200-330€) ja ampeerituntejakaan (Ah) ei hirveästi ole, mutta parempaa akkua en itse ole kokeillut.
Itsellä Yellowtop 55Ah jolla auto hyrähti käyntiin helposti jopa 10v perusjännitteellä mittarista katsottuna(parkkipaikkapoppikoneluukutuksen jälkeen).
Muistaakseni näin netissä jonkun mainoksen jossa oli peltoauto kipattu katolleen ja akun navat konepeltiä vasten, Auto paloi ja akun kansikin osittain, mutta pienen latauksen jälkeen jännite oli ja pysyi muistaakseni 12.6v.
Hinta on päätähuimaava (200-330€) ja ampeerituntejakaan (Ah) ei hirveästi ole, mutta parempaa akkua en itse ole kokeillut.
Itsellä Yellowtop 55Ah jolla auto hyrähti käyntiin helposti jopa 10v perusjännitteellä mittarista katsottuna(parkkipaikkapoppikoneluukutuksen jälkeen).

Muistaakseni näin netissä jonkun mainoksen jossa oli peltoauto kipattu katolleen ja akun navat konepeltiä vasten, Auto paloi ja akun kansikin osittain, mutta pienen latauksen jälkeen jännite oli ja pysyi muistaakseni 12.6v.
Re: Akku
No nyt se hyyty mullakin lämpimään talliin.
Täytyy lähteä ostamaan uutta akkua. Paikallaan oleva akku on ilmeisesti alkuperäinen ja siinä päällä nurkassa vois olla päivämäärä 28.12.01 eli hyvin on kestänyt.
Kysymys tuli mieleen että mihin se huohotusletku menee ja onko uudessa akussa välttämättä oltava vastaava nippa?

Kysymys tuli mieleen että mihin se huohotusletku menee ja onko uudessa akussa välttämättä oltava vastaava nippa?
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Akku
Alkuperäinen akku vaihdettiin alkuperäiseen 110:n huollossa. Käyttöönotosta oli kulunut 4v ja 1kk, joten n. puolen v:n päästä tulee taas 4 vuotta....
Tuuletusletku menee suoraan pihalle!
Tuuletusletku menee suoraan pihalle!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Akku
Taitaa vaatia ainakin ton 70 Ah akun et jaksaa pyörittää starttia jotenkin -20 asteessa kun auto on seissyt useamman tunnin? Tänä aamuna tuntu että akusta ei löydy virtaa yhtään,oli sen verran nihkeää startin pyöritys.Hyrähti kuitenki käyntiin toisella startilla . Ja olihan tuo lohkiskin päällä 4h. Uus 60 A akku paikallaan ja on huono. Halvalla ei saa hyvää..
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Akku
Uusikin voi olla sökö. Kyllä ehjällä 60 amppeerin akulla lähtee ilman lohkoa, jos muuten paikat ok.ecotec kirjoitti: Uus 60 A akku paikallaan ja on huono. Halvalla ei saa hyvää..

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Akku
Meidän TurboPilot on ostettu 2007 ja on sen vuoden mallia.9-5T kirjoitti:Mikäs vuosi turbopilotteja myytiinkään.Ristom kirjoitti:Oliskohan meitin TurboPilottiin laitettu käytetty startti tehtaalla..9-5T kirjoitti:Startin laakerit on kulutustavaraa ja aiheuttavat rauhallisen starttauksen.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Akku
Sama. Hidas starttaus ominaisuutena uudesta asti. Nyt on vaihdettuna uusi isompi akkukin ja starttaus edelleen tosi rauhallista touhua.george kirjoitti:Meidän TurboPilot on ostettu 2007 ja on sen vuoden mallia.9-5T kirjoitti:Mikäs vuosi turbopilotteja myytiinkään.
terv,
george
Re: Akku
Noh vähän hankala verrata ku en ole omistanut enkä ajanut SAABia aikasemmin että miten net normaalisti starttaa. Onko se vain niin että se on ominaista tuo suht "hidas" starttaus. Lämpimänä niinkin hörähtää äkimpää käyntiin. Pääasia että käy ja kukkuu hienosti.
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Akku
Tuo hidas pyöriminen on ominaista saabin startille. Tonnari pyöritti vielä muistaakseni vielä laiskemmin. Jos vertaa esim. korollaan, niin ero on melkoinen.ecotec kirjoitti:Noh vähän hankala verrata ku en ole omistanut enkä ajanut SAABia aikasemmin että miten net normaalisti starttaa. Onko se vain niin että se on ominaista tuo suht "hidas" starttaus. Lämpimänä niinkin hörähtää äkimpää käyntiin. Pääasia että käy ja kukkuu hienosti.
Wissin mukaan -07 mallissa on eri välityssuhde, kuin esim. -99 mallissa.

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Akku
Joo, kaikki kuluu, jopa saabistitkin....Mut tontussa oli uusi startti, eikä siinä ihme eroa ollu vanhaan9-5T kirjoitti:Oikeita Saabisteja kun kuluminenkin väännetään ominaisuudeksi

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333