Akku

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
haka
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: La Heinä 17, 2004 21:41
Paikkakunta: pori

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja haka »

minkä merkkinen tarvikeakku sopisi 95 2.0t vektoriin-03. en viitsi ostaa orkkista, kun meinaan vaihtaa 95 ensi kesänä. vanha orkkis pyörähti juuri ja juuri tänään iltana, oli seissyt 9 h. kiitos.
9-5 2.0 t aut. vector -02
haka
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: La Heinä 17, 2004 21:41
Paikkakunta: pori

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja haka »

kiitos mimmi.
9-5 2.0 t aut. vector -02
CallidaC
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Huhti 14, 2008 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja CallidaC »

Jos oikeesti haluaa todella hyvän akun, joka on lähes elinikäinen, niin kannattaa siirtyä Optiman Yellowtop tai Redtop akkuihin. En sano, ettei olisi parempiakin!
Hinta on päätähuimaava (200-330€) ja ampeerituntejakaan (Ah) ei hirveästi ole, mutta parempaa akkua en itse ole kokeillut.
Itsellä Yellowtop 55Ah jolla auto hyrähti käyntiin helposti jopa 10v perusjännitteellä mittarista katsottuna(parkkipaikkapoppikoneluukutuksen jälkeen). :wink:
Muistaakseni näin netissä jonkun mainoksen jossa oli peltoauto kipattu katolleen ja akun navat konepeltiä vasten, Auto paloi ja akun kansikin osittain, mutta pienen latauksen jälkeen jännite oli ja pysyi muistaakseni 12.6v.
Saab 9-5 2.3t -98 Maptun http://minunauto.com/auto/3189
Cadillac Coupe De Ville -62
#3870
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

No nyt se hyyty mullakin lämpimään talliin. :roll: Täytyy lähteä ostamaan uutta akkua. Paikallaan oleva akku on ilmeisesti alkuperäinen ja siinä päällä nurkassa vois olla päivämäärä 28.12.01 eli hyvin on kestänyt.

Kysymys tuli mieleen että mihin se huohotusletku menee ja onko uudessa akussa välttämättä oltava vastaava nippa?
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Alkuperäinen akku vaihdettiin alkuperäiseen 110:n huollossa. Käyttöönotosta oli kulunut 4v ja 1kk, joten n. puolen v:n päästä tulee taas 4 vuotta....

Tuuletusletku menee suoraan pihalle!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja ecotec »

Taitaa vaatia ainakin ton 70 Ah akun et jaksaa pyörittää starttia jotenkin -20 asteessa kun auto on seissyt useamman tunnin? Tänä aamuna tuntu että akusta ei löydy virtaa yhtään,oli sen verran nihkeää startin pyöritys.Hyrähti kuitenki käyntiin toisella startilla . Ja olihan tuo lohkiskin päällä 4h. Uus 60 A akku paikallaan ja on huono. Halvalla ei saa hyvää..
9-5 2.3T -05 stage 3
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja suapas »

ecotec kirjoitti: Uus 60 A akku paikallaan ja on huono. Halvalla ei saa hyvää..
Uusikin voi olla sökö. Kyllä ehjällä 60 amppeerin akulla lähtee ilman lohkoa, jos muuten paikat ok. :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja Ristom »

9-5T kirjoitti:Startin laakerit on kulutustavaraa ja aiheuttavat rauhallisen starttauksen.
Oliskohan meitin TurboPilottiin laitettu käytetty startti tehtaalla..
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja george »

9-5T kirjoitti:
Ristom kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Startin laakerit on kulutustavaraa ja aiheuttavat rauhallisen starttauksen.
Oliskohan meitin TurboPilottiin laitettu käytetty startti tehtaalla..
Mikäs vuosi turbopilotteja myytiinkään.
Meidän TurboPilot on ostettu 2007 ja on sen vuoden mallia.

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja Ristom »

george kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Mikäs vuosi turbopilotteja myytiinkään.
Meidän TurboPilot on ostettu 2007 ja on sen vuoden mallia.

terv,
george
Sama. Hidas starttaus ominaisuutena uudesta asti. Nyt on vaihdettuna uusi isompi akkukin ja starttaus edelleen tosi rauhallista touhua.
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja ecotec »

Noh vähän hankala verrata ku en ole omistanut enkä ajanut SAABia aikasemmin että miten net normaalisti starttaa. Onko se vain niin että se on ominaista tuo suht "hidas" starttaus. Lämpimänä niinkin hörähtää äkimpää käyntiin. Pääasia että käy ja kukkuu hienosti.
9-5 2.3T -05 stage 3
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja suapas »

ecotec kirjoitti:Noh vähän hankala verrata ku en ole omistanut enkä ajanut SAABia aikasemmin että miten net normaalisti starttaa. Onko se vain niin että se on ominaista tuo suht "hidas" starttaus. Lämpimänä niinkin hörähtää äkimpää käyntiin. Pääasia että käy ja kukkuu hienosti.
Tuo hidas pyöriminen on ominaista saabin startille. Tonnari pyöritti vielä muistaakseni vielä laiskemmin. Jos vertaa esim. korollaan, niin ero on melkoinen.
Wissin mukaan -07 mallissa on eri välityssuhde, kuin esim. -99 mallissa. :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja suapas »

9-5T kirjoitti:Oikeita Saabisteja kun kuluminenkin väännetään ominaisuudeksi :)
Joo, kaikki kuluu, jopa saabistitkin....Mut tontussa oli uusi startti, eikä siinä ihme eroa ollu vanhaan :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Vastaa Viestiin