Miksi saab900S-94 ei lähde aina käyntiin?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
rahtari-32
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 10:00

Miksi saab900S-94 ei lähde aina käyntiin?

Viesti Kirjoittaja rahtari-32 »

Ostin jokin aika takaperin saab900S vm-94. Nyt olen huomannut, ettei auto suostu lähtemään käyntiin, niin sanottuna "puolilämpimänä". Kylmänä sekä lämpimänä ei ole mitään ongelmia, mutta jos lähdet kylmänä ja ajat jonkin matkaa ja sammutat, niin sitten on ongelmia. Auto lähtee lopulta käyntiin, kun se tarpeeksi levähtää. Missähän voisi olla vika? Bensapumppu on kunnossa ja tulpat ja tulpanjohdot sekä virranjakajan kansi on vaihdettu. Mitä seuraavaksi?
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1107
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: Miksi saab900S-94 ei lähde aina käyntiin?

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

veikkaisin kampiakselin asento anturi
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
IamTheStig
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi saab900S-94 ei lähde aina käyntiin?

Viesti Kirjoittaja IamTheStig »

Näemmä aika monilla tota ongelmaa taas vaihteeks :)

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=81318
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Miksi saab900S-94 ei lähde aina käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

sabatti 96 kirjoitti:veikkaisin kampiakselin asento anturi
Minulla oli täsmälleen samanlainen ongelma tonnari Aerossa kerran. Kampiakselin asentoanturi oli syyllinen. Itse anturi ei vissiin ollut rikki, mutta anturin johto oli kiristetty moottorin ympäri niin tiukasti jostain syystä, että johdot olivat menneet vähän rikki yhdestä paikasta. Miksi se juuri puolilämpimänä ei lähtenyt käyntiin, en kuitenkaan tiedä, mutta anturin vaihto + että vedin se johto toisella tavalla, auttoi.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
rahtari-32
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 10:00

Re: Miksi saab900S-94 ei lähde aina käyntiin?

Viesti Kirjoittaja rahtari-32 »

Missäkähän kohti tämä anturi sijaitsee ja onko kova/kallis työ vaihtaa?
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Miksi saab900S-94 ei lähde aina käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

rahtari-32 kirjoitti:Missäkähän kohti tämä anturi sijaitsee ja onko kova/kallis työ vaihtaa?
Yhdellä ruuvilla kiinni (torx), ja romuttamosta 20-30€.

Kuva
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
IamTheStig
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi saab900S-94 ei lähde aina käyntiin?

Viesti Kirjoittaja IamTheStig »

Nikke_M kirjoitti:
rahtari-32 kirjoitti:Missäkähän kohti tämä anturi sijaitsee ja onko kova/kallis työ vaihtaa?
Yhdellä ruuvilla kiinni (torx), ja romuttamosta 20-30€.
Ja saman verran uus motonetistä.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Miksi saab900S-94 ei lähde aina käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Hook »

IamTheStig kirjoitti:
Ja saman verran uus motonetistä.
Tolla hinnalla ei saa kun tarvike-jaskaa..
Aito bosch hieman kalliimpi.

2.0 B204-moott 94--98 Bosch YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . 10-9108 149.90 ???
2.0 B204-moott 94--98 YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . . . . 10-9127 34.90 ???
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin