Takajousiasiaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sko2laski
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 14:08
Paikkakunta: Degerby

Takajousiasiaa

Viesti Kirjoittaja sko2laski »

Nyt olisi kiinnostusta kokemuksista, 85:sen ysinolla kenottaa hieman
takapäätään, mitä jousia on laiteltu että takapäänkin saisi oikeaan korkeuteen?
kokeilin jo Bilteman "vakiojousia" mutta tilanne on sama, entä nämä niin sanotut
vahvistetut jouset, onko havaittu hyötyä?
Kiitoksia jo etukäteen mielipiteistä.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Takajousiasiaa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Näyttääkö siltä vain vai makaako oikeasti? Minkäslaiset iskarit sulla siellä on? Combin jousilla tulee varmasti aika hassu asento, mut eikös jotkut ole laittanu ylimääräset kumiliuskat päätyihin?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Takajousiasiaa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

muutaman vanhan satkun ja tupliksen oon nähny joissa keula todella korkea...renkaan ja kaaren väliin mahtuisi mäyris kyljelleen eli 15-20cm rakoa...

eli onko keula taivaissa jolloin perä näyttää roikkuvan.. juu 10mm kumilevyllä saa taakse uutta ryhtiä....mie ajattelin omaani laittaa vaikka takapää on jo kertaalleen kasattu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
sko2laski
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 14:08
Paikkakunta: Degerby

Re: Takajousiasiaa

Viesti Kirjoittaja sko2laski »

Mielestäni etupää on aikalailla vakiokorkuinen, 185/65/15 rengastuksella
rako renkaan ja lokasuojan välissä n.50mm. mutta takana väli on vain n.10-20mm.
mainitsit että satkun jouset voisi käydä... tuleekohan olemaan kiihdytystraktorin näköinen :D
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Takajousiasiaa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eipä ne niissä jousien korkeuksissa isoja eroja ole. Ite korotin taannoin 900i:n perää hakemalla paikallisesta kumia eri muodoissa myyvästä liikkeestä hukkapaloja 10mm paksusta levystä. Siitä leikkelin alkuperäistä jousen ja alatukivarren väliin tulevaa kumikakkaraa mallina käyttäen korokepalat.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin