Nyt olisi kiinnostusta kokemuksista, 85:sen ysinolla kenottaa hieman
takapäätään, mitä jousia on laiteltu että takapäänkin saisi oikeaan korkeuteen?
kokeilin jo Bilteman "vakiojousia" mutta tilanne on sama, entä nämä niin sanotut
vahvistetut jouset, onko havaittu hyötyä?
Kiitoksia jo etukäteen mielipiteistä.
Takajousiasiaa
Re: Takajousiasiaa
Näyttääkö siltä vain vai makaako oikeasti? Minkäslaiset iskarit sulla siellä on? Combin jousilla tulee varmasti aika hassu asento, mut eikös jotkut ole laittanu ylimääräset kumiliuskat päätyihin?
VW transporter 2.5tdi vm.99
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Takajousiasiaa
muutaman vanhan satkun ja tupliksen oon nähny joissa keula todella korkea...renkaan ja kaaren väliin mahtuisi mäyris kyljelleen eli 15-20cm rakoa...
eli onko keula taivaissa jolloin perä näyttää roikkuvan.. juu 10mm kumilevyllä saa taakse uutta ryhtiä....mie ajattelin omaani laittaa vaikka takapää on jo kertaalleen kasattu
eli onko keula taivaissa jolloin perä näyttää roikkuvan.. juu 10mm kumilevyllä saa taakse uutta ryhtiä....mie ajattelin omaani laittaa vaikka takapää on jo kertaalleen kasattu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Takajousiasiaa
Mielestäni etupää on aikalailla vakiokorkuinen, 185/65/15 rengastuksella
rako renkaan ja lokasuojan välissä n.50mm. mutta takana väli on vain n.10-20mm.
mainitsit että satkun jouset voisi käydä... tuleekohan olemaan kiihdytystraktorin näköinen
rako renkaan ja lokasuojan välissä n.50mm. mutta takana väli on vain n.10-20mm.
mainitsit että satkun jouset voisi käydä... tuleekohan olemaan kiihdytystraktorin näköinen

Re: Takajousiasiaa
Eipä ne niissä jousien korkeuksissa isoja eroja ole. Ite korotin taannoin 900i:n perää hakemalla paikallisesta kumia eri muodoissa myyvästä liikkeestä hukkapaloja 10mm paksusta levystä. Siitä leikkelin alkuperäistä jousen ja alatukivarren väliin tulevaa kumikakkaraa mallina käyttäen korokepalat.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01