-92 2,3:en vikakoodinluku
-92 2,3:en vikakoodinluku
Mistäköhän mahtaa löytyä otsikon tonnarin vikakoodipistoke? Ja milläköhän värkillä mahdollisen abs-vian saisi todettua (Tech2, vai...)?
Ja onko jollakulla kokemuksia korjaamoista, missä tämä luku onnistuisi Turussa / Turun lähistöllä?
Ja onko jollakulla kokemuksia korjaamoista, missä tämä luku onnistuisi Turussa / Turun lähistöllä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: -92 2,3:en vikakoodinluku
Konehuoneesta kuskin puolen lokarin etureunasta aika läheltä "akvaariota".
-92 tonnarin koodien lukemiseen taisi tarvita ISATin, en tiedä ymmärtääkö Tech2 noita ennen Trionic-aikaa olevia tonnareita.
-92 tonnarin koodien lukemiseen taisi tarvita ISATin, en tiedä ymmärtääkö Tech2 noita ennen Trionic-aikaa olevia tonnareita.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: -92 2,3:en vikakoodinluku
Yritin tänään luetuttaa koodit, mutta huonolla menestyksellä.
Kaveri sanoi, että lukuprosessi tapahtuu "vilkkuvan valosarjan" mukaan.
Mutta mutta... oikeaa lukupaikkaa emme löytäneet. Akvaariokotelon vieressä on mustalla hatulla peitettyjä napoja, joista yksi on pyöreä ja kahdessa muovirunkoisessa liittimessä oli vastakappaleet. Muut liittimet ovat tyhjiä.
Mistä navoista ja millä johtohässäkällä nämä vilkkumiset saa mitattua? Kuulemma virta kuuluu ensin olla pois, yhdistää navat ja kääntää virta päälle. Sitten lasketaan vilkkumiset.
Seuraavaksi, mistäköhän saa selville vian, kun laskettu määrä vilkkumisia on todettu?
Kaveri sanoi, että lukuprosessi tapahtuu "vilkkuvan valosarjan" mukaan.

Mistä navoista ja millä johtohässäkällä nämä vilkkumiset saa mitattua? Kuulemma virta kuuluu ensin olla pois, yhdistää navat ja kääntää virta päälle. Sitten lasketaan vilkkumiset.
Seuraavaksi, mistäköhän saa selville vian, kun laskettu määrä vilkkumisia on todettu?
Re: -92 2,3:en vikakoodinluku
Apukuskin penkin alla etupuolella on liitin ISAT:lle. En tiedä saako TECH:illä luettua samasta liittimestä sopivalla Adabterilla.Jouni H kirjoitti:Yritin tänään luetuttaa koodit, mutta huonolla menestyksellä.
Kaveri sanoi, että lukuprosessi tapahtuu "vilkkuvan valosarjan" mukaan.Mutta mutta... oikeaa lukupaikkaa emme löytäneet. Akvaariokotelon vieressä on mustalla hatulla peitettyjä napoja, joista yksi on pyöreä ja kahdessa muovirunkoisessa liittimessä oli vastakappaleet. Muut liittimet ovat tyhjiä.
Mistä navoista ja millä johtohässäkällä nämä vilkkumiset saa mitattua? Kuulemma virta kuuluu ensin olla pois, yhdistää navat ja kääntää virta päälle. Sitten lasketaan vilkkumiset.
Seuraavaksi, mistäköhän saa selville vian, kun laskettu määrä vilkkumisia on todettu?
Vilkkumisilla luetut vikakoodit ovat mielestäni moottorin ohjauksen vikakoodeja, ei muita.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: -92 2,3:en vikakoodinluku
Otsikon autossa CE-vilkku antaa DI/APC:n vikakoodit oletuksena, LH:n koodit saa maadoittamalla testinastaa..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: -92 2,3:en vikakoodinluku
Onkos enemmänkin tietoa noista vikakoodeista, minkälaisilla systeemeilla saa luettua mistäkin tonnarista, saako koodit ulos kotikonstein ilman testeriä muistakin malleista, millaisilla testereillä haetaan koodit mistäkin, missä sijaitsee pistokkeet, mitkä nastat yhdistetään miten yms. Sellainen "Kuinka lukea vikakoodit 9000 sarjan saabeista" teksti on nyt hakusessa.
Re: -92 2,3:en vikakoodinluku
LH2.4.2:
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... 4codes.htm
Trionic:
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... shcode.pdf
LH2.2-ruiskusta ei saa vilkuttelemalla mitään vikakoodeja, mutta m89-> DI/APC:stä ne tulevat itsestään kun kääntää sytytysvirran päälle.
Jos ei nyt ole jo, niin www.townsendimports.com bookmarkseihin, siellä on paljon tietoa.. Helpompi itse etsiä sieltä, kuin odottaa foorumilla vastausta kun on kiire.
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... 4codes.htm
Trionic:
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... shcode.pdf
LH2.2-ruiskusta ei saa vilkuttelemalla mitään vikakoodeja, mutta m89-> DI/APC:stä ne tulevat itsestään kun kääntää sytytysvirran päälle.
Jos ei nyt ole jo, niin www.townsendimports.com bookmarkseihin, siellä on paljon tietoa.. Helpompi itse etsiä sieltä, kuin odottaa foorumilla vastausta kun on kiire.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: -92 2,3:en vikakoodinluku
Kävin Turun Magneetissa luetuttamassa koodit ja TECH2:lla onnistui. Jokin adapteri pojilla oli välissä, mutta vikakoodina oli ABS:n pääreleen toimintahäiriö (väliaikainen). Ostin samassa uuden releen (15€), mutta vika ei poistunut.
Hehheh, nyt meni taas sormi suuhun...
Hehheh, nyt meni taas sormi suuhun...

Re: -92 2,3:en vikakoodinluku
Mittaa diodit releiden altaJouni H kirjoitti:Kävin Turun Magneetissa luetuttamassa koodit ja TECH2:lla onnistui. Jokin adapteri pojilla oli välissä, mutta vikakoodina oli ABS:n pääreleen toimintahäiriö (väliaikainen). Ostin samassa uuden releen (15€), mutta vika ei poistunut.
Hehheh, nyt meni taas sormi suuhun...

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: -92 2,3:en vikakoodinluku
Joo, diodipuolelle vika näyttää menevän. P..
leellinen piikki tuli ja sen jälkeen tilanne normaaliutui. Ja valo hävivi. <<mikäköhän diodin tyyppi on?

Re: -92 2,3:en vikakoodinluku
Volvolandiasta löytyy tuollainen:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=11039.0
Boschin LH 2.4 tuossa tonnarissakin oli... Päteekö tuo tonnariin ja onko Saabissa sisäänrakennettu lukulaite kuten Volvossa?
Tuo englanninkielinen sivu on jollain tapaa epäselvä... Vilkkuuko Saabissa LH 2.4 tosiaan viiden sarjoissa?
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=11039.0
Boschin LH 2.4 tuossa tonnarissakin oli... Päteekö tuo tonnariin ja onko Saabissa sisäänrakennettu lukulaite kuten Volvossa?
Tuo englanninkielinen sivu on jollain tapaa epäselvä... Vilkkuuko Saabissa LH 2.4 tosiaan viiden sarjoissa?