Joille on hiukan hankaluuksia hahmottaa kuvasta katalysaattoria niin selventämään voi todeta että n.40cm pätkät tavallista 3" pakoputkea on hitsattuna katalysaattorin molempiin päihin ja ko. race-kat on se n.4"halkaisijaltaan oleva "klöntti" siinä keskellä. Linkissä kuva millaiselta se näytti ennen asennusta.
http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_uni_kat.shtml
Ja noista toi "utan muffar" versio.
Ei edes ihmetyttäis jos SP:n vastauksena tulisi AC:n vihjausta jatkaen -"tiedämme että olette tyytymätön katalysaattorin valmistajaan ja tarjoammekin nyt rikkoutuneen tilalle todella laadukasta toisenvalmistajan tuotetta kun suoritat tilillemme, jo aiemman suorituksesi lisäksi nimelliset 2500SEK. MHV Peter"
9-5tw kirjoitti:**ttu mitä nipoja noi katsastusmiehet.. kyllä toi olis läpi pitäny päästää
Ekalla katsastuskäynnillä ku luulin kaikin olevan kunnossa ni inssi vietti päästömittarilla vartin ja kun olin suorittanut ilmanputsarin vaihdon ja tehnyt muita korjausyrityksiä ni menin testauttamaan päästöjä toiselle kats.asemalle ja siellä inssi testasi varmaan 20min. Mitähän ne sanois jos nyt näkisivät millasta katalysaattoria ne yritti saada konetta lämmittämällä toimimaan
Tosta tukkoisuudesta...
Maaliskuusta heinäkuun loppupuolelle ahdot nousi joka ikinen kerta aivan punaisen alueen loppuun tai vähän "asteikon" ylikin kun kun painoi lämän mattoon. Heinäkuun lopulla erään ylämäkeen nousevan ohituskaistan alussa painoin vähä reilummin kaasua, mutta auto ei lähtenytkään kiipeämään mäkeä tutulla tavalla. Lämä pohjaan ja vauhti alkoi kyllä kiihtyä, mutta ei totutulla terävyydellä. Katsoin ahtomittariin ja neula huojui keltaisen ja punaisen rajamaastossa

Tuon tapahtuman jälkeen eteneminen ei ole palannut kevään tasolle.
Kun paineet alkoivat ainavain useammin jäädä punaisen alkupäähän niin aloin metsästää syytä moiseen. Intercoolerin päätyjen kiinnitykset olivat pettäneet. Jos ne SP:llä oikeasti hitsasi sinne putkeen sen katin jota mulle esiteltiin niin luulisi sen sisusten irti lähtiessään tulpanneen putkistoon aikamoisen vastapaineen. Bypass venttiilistä huolimatta luulen sen kuomittaneen myös IC:tä.
Toinen ihmetyksen aihe oli kun tässä kuussa dynoajossa ekalla vedolla kierrokset nousivat normaalisti ja yhtäkkiä putosivat 3500->3000rmp kun kaasu oli pohjassa

Juuri kun olin lopettamassa vetoa kierrokset alkoivat taas nousta. Eipä kyllä havaittu mitään ropinaa hallin takaseinästä jos joku "tulppa" silloin irtosi:D Sen jälkeen testaus sujui kuten kuuluikin. Tosin ahdot eivät kertaakaan nousseet edes lähelle keväisiä tasoja. Dynotestissä autossa oli taas kiinni toi fotossa esiintyvä putki...
Mun henk.koht epäilys on että toi katylysaattori sai asennettaessa hitsauksesta yliannostuksen kuumuutta ja on siksi hajonnut. Putkiston asentaminen vei aika paljon aikaa ja heti Suomeen ajettuani sain paikata kolme vuotoa putkesta joka oli uusi turbolta takarööriin

Ei vakuuttanut asennustyön laatu