SP steg3 katsastuksessa:tulos hylätty

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

:lol: :D :D Rekisteriotteessa on leima! :D :D :D

Race-katalysaattori oli siis syypää. Mutta koska mun tapaus tuntuu olevan poikkeus niin ei noita kisa-katteja kannata vierastaa. Suosittelen kuitenkin että käy hyvissä ajoin mittaamassa arvot "Veijo Essolla" ennen katsastusaikaa, ei tule niin kiireinen projekti kuten mulla oli.

Voisi sanoa että katti on ulkoisesti naarmuton, kolhuton nyt ainakin. Nyt selvitetään mitä Speedparts sanoo, 6kk vanha osa, asennettu heidän verstaalla :!:

Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, he pahoittelevat etten ole tyytyväinen Pro Car Servicen työhön/osiin ja tarjoutuvat myymään mulle uuden katalysaattorin kaksinkertaiseen hintaan :D 8O :D
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Onnittelut leimasta! :lol: Ja kuten veikkailtiinkin heti alkujaan että racekatti vois olla mahollinen syypää.Eipähän tarttenu loppujen lopuksi kaukaa hakia syyllistä/vikaa.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

2,3T sport kirjoitti::lol: :D :D Rekisteriotteessa on leima! :D :D :D

Race-katalysaattori oli siis syypää. Mutta koska mun tapaus tuntuu olevan poikkeus niin ei noita kisa-katteja kannata vierastaa. Suosittelen kuitenkin että käy hyvissä ajoin mittaamassa arvot "Veijo Essolla" ennen katsastusaikaa, ei tule niin kiireinen projekti kuten mulla oli.

Voisi sanoa että katti on ulkoisesti naarmuton, kolhuton nyt ainakin. Nyt selvitetään mitä Speedparts sanoo, 6kk vanha osa, asennettu heidän verstaalla :!:
Tässä muutama kuva 2.3T sportin katista. Ihan hyvinhän se suora putki putsaa, vai mitä :lol:
Ps. jos kuvat ei näy niin ne näykyy myöhemmin. Elisalla jotain ongelmia verkossa.

Kuva
Kuva
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

ööh

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Oliko toi putki ihan tyhjä :?: siis pelkkä suora putki, jos oli niin valopäistä puuhaa :idea: ja kysymys kuuluu missä ne sisuskalut on?
Viimeksi muokannut potkuhousu, Ma Loka 27, 2003 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Todellakin, oikea kattien äiti :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
saabisti2
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

8O 8O Ja paljonkos tollasesta Race-Katista, ála suoraputki, joutuu pulittamaan taaloja ??? [ metrihinnallako ne tota myyvät ?, niinkuin putkiliikkeet yleensäkin ... heh heh hee... :D ]
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Keväällä mä pyörittelin lapasissani tota kattia ja tihrustelin kennoston läpi puoli tuntia ennen asennusta. Siellä tosiaan oli metallinen kennosto sisällä. 8O Kun Speedpartsin toiminta on viimeaikoina ollut vähä heikkoa ni, viime viikolla, noita kuvia ottaessani mietin että hitsaskohan ne ollenkaan samaa pönttöä putkistoon jota mulle esiteltiin... (asennus tehtiin siis SP:llä Uddevallassa)
No joo, oishan se jo ollut sen tason vedätys että tuskin toimintaansa jatkava yritys moiseen ryhtyisi.

PCS:n Peten kanssa tihrustettiin valonkin kanssa putkeen sisälle eikä katin sisäreunoilla näkynyt edes kennoston rippeitä 8O Ei paljo muita vaihtoehtoja tule mieleen kun että se on tullut murusina pihalle sieltä ja saattaa olla myös jonkinlainen annos kennostoa äänenvaimentajissakin...

Putki ja katalysaattorin kuori lähetettiin SP:lle ja saas nähdä huomaavatko he mitään vikaa tuotteessa joka on siis noin 7kk
käytetty :evil:

Onhan mulla ollut jonkun kerran polvi suorana vähän pitempiäkin aikoja, mutta kyseessä on silti RACE-KAT joten ei pitäis ottaa lämmöstä siipeensä...
9-5tW
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Vigge kirjoitti:
Tässä muutama kuva 2.3T sportin katista. Ihan hyvinhän se suora putki putsaa, vai mitä :lol:

**ttu mitä nipoja noi katsastusmiehet.. kyllä toi olis läpi pitäny päästää :twisted:
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ei ainakaan ahdista, ei todellakaan. :lol:

Mä haluan kyllä kuulla miten SP kommentoi asiaa. Eräältä kaverilta kun lähti romut sport kissasta niin koko putki oli ihan valkoinen sisältä ja auto meni todella tukkeeseen. Sport kissa on kuitenkin keraaminen ja tämä metallista, eli valkoista jauhetta ei pitäisi tulla. Itseäni hieman epäillyttää miten ihmeessä kenno voi tulla kokonaisuudessa pihalle :?: ilman että siitä jää rippeitä mihinkään. Katti on kuuma ja sen on tosi, mutta lämpötila laskee kyllä todella nopeasti kun mennään putkistoa taaksepäin. Eli jos kenno nyt lämmän vaikutuksesta on osittain "sulanut" niin kyllä sen pitäsi kovettua takaisin ja aiheuttaa tukoksen ennen kun se tulee rööristä ulos.

Jos tässä pitää lähteä veikkaamaan niin pistän kyllä rahani siihen ettei tolla "kissalla" koskaa karvoja ollutkaan.
500whp.net member
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Katoin ekaksi että mistä katista te puhutte kun näin nuo kuvat. :lol: Tuo ei paljon suodattele,eikä ainakaan ahista. :D
Mielenkiinnolla odotan s*eedpartsin kommentteja asiasta. 8O :arrow: "öö.. kenno on näköjään unohtunu laittaa sisälle,miten siinä nyt niin on päässy käymään" :lol:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

Milli kirjoitti: 8O :arrow: "öö.. kenno on näköjään unohtunu laittaa sisälle,miten siinä nyt niin on päässy käymään" :lol:
Ei ku hei se on tietty alihankkijan vika: "Tiedämme että olet tyytymätön putken valmistajaan." Eikös joku saanu tällasia vastauksia postilla, kun kommentoi SP:n touhuja :?: :x
BMW 320dA Coupe LCI
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Eräältä kaverilta kun lähti romut sport kissasta niin koko putki oli ihan valkoinen sisältä ja auto meni todella tukkeeseen.
Rupesin tossa miettimään, että voisko se mun auton tukkoisuus johtua sportkatista? Auto tosin meni läpi pakokaasutesteistä, joten ei luulis sen tukkoisuuden aiheuttajan olevan katissa. Ei se vika sitten loppuen lopuksi ollutkaan siinä "sinisessä dumppiventtiilissä" :evil:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Joille on hiukan hankaluuksia hahmottaa kuvasta katalysaattoria niin selventämään voi todeta että n.40cm pätkät tavallista 3" pakoputkea on hitsattuna katalysaattorin molempiin päihin ja ko. race-kat on se n.4"halkaisijaltaan oleva "klöntti" siinä keskellä. Linkissä kuva millaiselta se näytti ennen asennusta. http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_uni_kat.shtml
Ja noista toi "utan muffar" versio.

Ei edes ihmetyttäis jos SP:n vastauksena tulisi AC:n vihjausta jatkaen -"tiedämme että olette tyytymätön katalysaattorin valmistajaan ja tarjoammekin nyt rikkoutuneen tilalle todella laadukasta toisenvalmistajan tuotetta kun suoritat tilillemme, jo aiemman suorituksesi lisäksi nimelliset 2500SEK. MHV Peter" :evil:

9-5tw kirjoitti:**ttu mitä nipoja noi katsastusmiehet.. kyllä toi olis läpi pitäny päästää :twisted:
Ekalla katsastuskäynnillä ku luulin kaikin olevan kunnossa ni inssi vietti päästömittarilla vartin ja kun olin suorittanut ilmanputsarin vaihdon ja tehnyt muita korjausyrityksiä ni menin testauttamaan päästöjä toiselle kats.asemalle ja siellä inssi testasi varmaan 20min. Mitähän ne sanois jos nyt näkisivät millasta katalysaattoria ne yritti saada konetta lämmittämällä toimimaan :D :D

Tosta tukkoisuudesta...
Maaliskuusta heinäkuun loppupuolelle ahdot nousi joka ikinen kerta aivan punaisen alueen loppuun tai vähän "asteikon" ylikin kun kun painoi lämän mattoon. Heinäkuun lopulla erään ylämäkeen nousevan ohituskaistan alussa painoin vähä reilummin kaasua, mutta auto ei lähtenytkään kiipeämään mäkeä tutulla tavalla. Lämä pohjaan ja vauhti alkoi kyllä kiihtyä, mutta ei totutulla terävyydellä. Katsoin ahtomittariin ja neula huojui keltaisen ja punaisen rajamaastossa 8O Tuon tapahtuman jälkeen eteneminen ei ole palannut kevään tasolle.

Kun paineet alkoivat ainavain useammin jäädä punaisen alkupäähän niin aloin metsästää syytä moiseen. Intercoolerin päätyjen kiinnitykset olivat pettäneet. Jos ne SP:llä oikeasti hitsasi sinne putkeen sen katin jota mulle esiteltiin niin luulisi sen sisusten irti lähtiessään tulpanneen putkistoon aikamoisen vastapaineen. Bypass venttiilistä huolimatta luulen sen kuomittaneen myös IC:tä.

Toinen ihmetyksen aihe oli kun tässä kuussa dynoajossa ekalla vedolla kierrokset nousivat normaalisti ja yhtäkkiä putosivat 3500->3000rmp kun kaasu oli pohjassa 8O Juuri kun olin lopettamassa vetoa kierrokset alkoivat taas nousta. Eipä kyllä havaittu mitään ropinaa hallin takaseinästä jos joku "tulppa" silloin irtosi:D Sen jälkeen testaus sujui kuten kuuluikin. Tosin ahdot eivät kertaakaan nousseet edes lähelle keväisiä tasoja. Dynotestissä autossa oli taas kiinni toi fotossa esiintyvä putki...

Mun henk.koht epäilys on että toi katylysaattori sai asennettaessa hitsauksesta yliannostuksen kuumuutta ja on siksi hajonnut. Putkiston asentaminen vei aika paljon aikaa ja heti Suomeen ajettuani sain paikata kolme vuotoa putkesta joka oli uusi turbolta takarööriin :evil: Ei vakuuttanut asennustyön laatu :evil:
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Eräältä kaverilta kun lähti romut sport kissasta niin koko putki oli ihan valkoinen sisältä ja auto meni todella tukkeeseen.
Rupesin tossa miettimään, että voisko se mun auton tukkoisuus johtua sportkatista? Auto tosin meni läpi pakokaasutesteistä, joten ei luulis sen tukkoisuuden aiheuttajan olevan katissa. Ei se vika sitten loppuen lopuksi ollutkaan siinä "sinisessä dumppiventtiilissä" :evil:
No mutta mikäs sun kattis olis rikkonu jos ei ole osumaakaan saanut?
Mielummin sininen dumppi kuin katti. Mulla toimii sama katti kuin junan vessa. No, päästöjä mittaillaan taas parin kuukauden kuluessa katsastusta varten, mutta luottavaisin mielin testiin.

Tukkoisuutta ei niinkään mulla ole ollut aikoihin sitten paskasen ilmansuodattimen, mutta pieni nykiminen hävis viriboksin mukana kaapin pohjalle! Musta tuntuu että noi SP:n viriboksit käy laihalla, oli ihan sama homma steg-1:lläkin; esim ykkösvaihteella ajettaessa tasakaasulla paria kolmee kymppiä esiintyi pientä nykimistä. Saman pystyi toteamaan niin, että kierrättää paikallaan konetta esim 2000 kierrosta tai yli. Kone kävi niin että kuului epäsäännöllisiä pätkimisiä käynnissä, toisinaan röpötti enemmän oikeen sarjana toisinaan vain vähän. Selvähän se että se nykii ajettaessakin. Lienee tunnusomaisia piirteitä laihalle seokselle? Nyt vaihdoin viikonloppuna orkkisboksin kiinni ja testasin saman kierrätyskokeen niin ei pätki yhtään ja käy kuin kello eikä oo nykimisiä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:No mutta mikäs sun kattis olis rikkonu jos ei ole osumaakaan saanut?
Mielummin sininen dumppi kuin katti. Mulla toimii sama katti kuin junan vessa. No, päästöjä mittaillaan taas parin kuukauden kuluessa katsastusta varten, mutta luottavaisin mielin testiin.
Täytyy tsekata autosta muutama juttu. Ekaksi mun täytyy tsekata, toimiiko kampikammiotuuletuksen takaiskuventtiili.

Tässä juttua NG900:n WIS:istä:

"Kampikammiotuuletus

Moottorin kampikammio on täysin suljettu. Tuuletus muodostuu venttiilikopan yhteydessä olevasta liittimestä, josta menee kaksi letkua läppäkoteloon.

Letkut ja niiden liitännät on mitoitettu poistamaan moottorin kampikammiokaasut täydellisesti kaikissa käyntiolosuhteissa.

Kampikammiokaasut johdetaan venttiilikopassa olevan liittimen kautta pienen ja suuren letkun läpi läppäkoteloon, jossa kaasut sekoitetaan imuilmaan ja poltetaan sitten moottorissa. Kun moottoria käytetään pienellä ja keskisuurella kuormituksella, kampikammiokaasut johdetaan läppäkoteloon pienen letkun läpi. Tämä on yhdistetty läpän taakse.

Turbomoottorissa on pieneen letkuun asennettu takaiskuventtiili, joka estää ylipaineen pääsyn kampikammioon. Täyskuormituksella kampikammiokaasut johdetaan paksun letkun kautta. Tämä on liitetty läpän eteen. Turbomoottoreissa tämä on putki, joka on liitetty turboahtimen imuputkeen."

No mun auton ongelma on just tollainen, että se vaikuttaa tukkoiselta tyhjäkäynnissä ja pienillä kierroksilla (alle 3000 rpm).

Jos toi venttiilin tsekkaus ei auta, niin sitten täytyy seuraavaks tsekata tyhjäkäyntiventtiili ja yrittää putsata se. Uutta ei viittis ostaa, kun se maksaa PCS:n Rikun mukaan 400 euroa. Jos sekään ei ole syyn aiheuttajana, niin sitten täytyy selvittää läppäkotelon toiminta ja se, ettei polttoainesuodatin tai katalysaattori ole tukossa.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin