Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun
Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun
Kai joku tähän osaa vastata, kyssäri tuolla toisen topikin syövereissä ei ottanut tulta...
Millainen laite vaaditaan Airbag-järjestelmän koodien lukemiseksi? Onnistuuko perus OBD-testerillä vai vaaditaanko TECH?
Millainen laite vaaditaan Airbag-järjestelmän koodien lukemiseksi? Onnistuuko perus OBD-testerillä vai vaaditaanko TECH?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun
Kiitän! Siis MetroAutoon suuntaan ma...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun
Airbag valo aktivoituu mm. jos akun jännite käy liian alhaalla.Millainen laite vaaditaan Airbag-järjestelmän koodien lukemiseksi?
Eli jos on esim. vanha akku.
Uusiakku ja kun olet startannut n. 30 kertaa, niin valon pitäisi häippästä automaattisesti.
Ilmeisesti nuihin muihinkin valojen syttymisiin kannattaisi suhtautua varauksella ja odottaa tuo n. 30 käynnistyksen jälkeinen uudelleen sekkaus.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun
Kiitos vinkistä. Akku on alkuperäinen, siis vasta 6-vuotias
Tosiaan starttauksen yhteydessä tuo kyllä syttyi, yksi harvoista kerroista kun auto ei ollut roikassa. On kyllä huonosti suunniteltu jos akun joutuu tällaisen syyn takia vaihtamaan, ihan hyvin tuo vielä tuntuu toimivan.

Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun
Selvä tapaus ... akku vaihtoon.Akku on alkuperäinen, siis vasta 6-vuotias
Ota isompi 74 Ah:n akku.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun
Vai vanhenee Saabin orkkisakku noin nopeasti...
No nyt toistaiseksi seuraan tilannetta, sammui nimittäin tuo valo. Joko kyse oli siitä yhdestä startista tai sitten johtoliitosten räpläys auttoi.
E: Akku lähtee vaihtoon jos valo vielä joskus startatessa syttyy.
No nyt toistaiseksi seuraan tilannetta, sammui nimittäin tuo valo. Joko kyse oli siitä yhdestä startista tai sitten johtoliitosten räpläys auttoi.
E: Akku lähtee vaihtoon jos valo vielä joskus startatessa syttyy.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun
Eli ilmeisesti käynnistelit autoa tuon n. 30 kertaa ja valo alkoi toimia normaalisti.No nyt toistaiseksi seuraan tilannetta, sammui nimittäin tuo valo. Joko kyse oli siitä yhdestä startista tai sitten johtoliitosten räpläys auttoi.
Tämä sama ongelma on muissakin automerkeissä, eli kun akku alkaa vanheta, niin valoja palaa kuin joulukuusessa.
Ei akun toiminta ikä kovin paljoa tuota 6:tta vuotta enempää ole (ehkä max. 8v. mutta jännite käy startatessa liian alhaalla ja merkkivalo ongelmia alkaa ilmaantua).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun
Luultavasti.Eli ilmeisesti käynnistelit autoa tuon n. 30 kertaa ja valo alkoi toimia normaalisti.
Joo näinhän se taitaa nykyautoissa olla. Noissa vanhemmissa vermeissä, joissa ei ole näin paljon elektroniikkaa, akku kyllä kesti matka-ajossa yli 8v helposti kun pysyi aina täynnä. Akun heikkenemisen näki vasta kun auto jätti starttaamattaTämä sama ongelma on muissakin automerkeissä, eli kun akku alkaa vanheta, niin valoja palaa kuin joulukuusessa.
Ei akun toiminta ikä kovin paljoa tuota 6:tta vuotta enempää ole (ehkä max. 8v. mutta jännite käy startatessa liian alhaalla ja merkkivalo ongelmia alkaa ilmaantua).

Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun
Ei vaadita,olen saanut kaikista saabeista(joita olen koittanut) luettua airbagin(kin) koodit ihan tuolla boshin laitteella.Mimmi kirjoitti:TECH vaaditaan.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun
Omassa Saabissani paloi tuo SRS-valo. Vikakoodi "Väliaikainen, väärä ohjelmointi". Jep.. boksi kun on autosta, jossa oli vain 1 turvatyyny ja cabessa on 2, niin tosta se vinkui. Ohjelmoitiin boksiin, että turvatyynyjä on 2, jolloin vikavalokin saatii hävitettyä. Ja laitteena oli toki TECH2.