Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun

Viesti Kirjoittaja SS »

Kai joku tähän osaa vastata, kyssäri tuolla toisen topikin syövereissä ei ottanut tulta...

Millainen laite vaaditaan Airbag-järjestelmän koodien lukemiseksi? Onnistuuko perus OBD-testerillä vai vaaditaanko TECH?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun

Viesti Kirjoittaja SS »

Kiitän! Siis MetroAutoon suuntaan ma...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Millainen laite vaaditaan Airbag-järjestelmän koodien lukemiseksi?
Airbag valo aktivoituu mm. jos akun jännite käy liian alhaalla.
Eli jos on esim. vanha akku.

Uusiakku ja kun olet startannut n. 30 kertaa, niin valon pitäisi häippästä automaattisesti.
Ilmeisesti nuihin muihinkin valojen syttymisiin kannattaisi suhtautua varauksella ja odottaa tuo n. 30 käynnistyksen jälkeinen uudelleen sekkaus.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun

Viesti Kirjoittaja SS »

Kiitos vinkistä. Akku on alkuperäinen, siis vasta 6-vuotias ;) Tosiaan starttauksen yhteydessä tuo kyllä syttyi, yksi harvoista kerroista kun auto ei ollut roikassa. On kyllä huonosti suunniteltu jos akun joutuu tällaisen syyn takia vaihtamaan, ihan hyvin tuo vielä tuntuu toimivan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Akku on alkuperäinen, siis vasta 6-vuotias
Selvä tapaus ... akku vaihtoon.
Ota isompi 74 Ah:n akku.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun

Viesti Kirjoittaja SS »

Vai vanhenee Saabin orkkisakku noin nopeasti...

No nyt toistaiseksi seuraan tilannetta, sammui nimittäin tuo valo. Joko kyse oli siitä yhdestä startista tai sitten johtoliitosten räpläys auttoi.

E: Akku lähtee vaihtoon jos valo vielä joskus startatessa syttyy.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun

Viesti Kirjoittaja saabeli »

No nyt toistaiseksi seuraan tilannetta, sammui nimittäin tuo valo. Joko kyse oli siitä yhdestä startista tai sitten johtoliitosten räpläys auttoi.
Eli ilmeisesti käynnistelit autoa tuon n. 30 kertaa ja valo alkoi toimia normaalisti.
Tämä sama ongelma on muissakin automerkeissä, eli kun akku alkaa vanheta, niin valoja palaa kuin joulukuusessa.
Ei akun toiminta ikä kovin paljoa tuota 6:tta vuotta enempää ole (ehkä max. 8v. mutta jännite käy startatessa liian alhaalla ja merkkivalo ongelmia alkaa ilmaantua).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun

Viesti Kirjoittaja SS »

Eli ilmeisesti käynnistelit autoa tuon n. 30 kertaa ja valo alkoi toimia normaalisti.
Luultavasti.
Tämä sama ongelma on muissakin automerkeissä, eli kun akku alkaa vanheta, niin valoja palaa kuin joulukuusessa.
Ei akun toiminta ikä kovin paljoa tuota 6:tta vuotta enempää ole (ehkä max. 8v. mutta jännite käy startatessa liian alhaalla ja merkkivalo ongelmia alkaa ilmaantua).
Joo näinhän se taitaa nykyautoissa olla. Noissa vanhemmissa vermeissä, joissa ei ole näin paljon elektroniikkaa, akku kyllä kesti matka-ajossa yli 8v helposti kun pysyi aina täynnä. Akun heikkenemisen näki vasta kun auto jätti starttaamatta :(
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mimmi kirjoitti:TECH vaaditaan.
Ei vaadita,olen saanut kaikista saabeista(joita olen koittanut) luettua airbagin(kin) koodit ihan tuolla boshin laitteella.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Millainen laite Airbag-vikakoodien lukuun

Viesti Kirjoittaja karg »

Omassa Saabissani paloi tuo SRS-valo. Vikakoodi "Väliaikainen, väärä ohjelmointi". Jep.. boksi kun on autosta, jossa oli vain 1 turvatyyny ja cabessa on 2, niin tosta se vinkui. Ohjelmoitiin boksiin, että turvatyynyjä on 2, jolloin vikavalokin saatii hävitettyä. Ja laitteena oli toki TECH2.
Vastaa Viestiin