Tietysti suositellaan sen verran tinkimään siitä rentoutumisesta että olisi edes sen ajoajan selvinpäin.

Sama juttu, vasemmalla kaistalla on nuolivihreät ja suoraan meneville palaa punaiset. Eikö perkele joku ekoautoilija ala rullailemaan aina jo hyvissäajoin, että varmasti kääntyvien kaistalle ei muut pääse ja rullailija jatkaa matkaa hissukseen. Joo tiedän, on taas minäminä ajattelua, mutta perkele, jos jokainen säästetty senttilitra sillä autolla on pääasia niin perkele kulkekaa joukkoliikenteellä. Liikenteen pitää olla sujuvaa, eikä mitään pisaralla pisimmälle perseilyä.kalle37 kirjoitti:
Meikäläinen taas kiroaa lähes joka aamu noita valoihin lipuia.
Työmatkallani on valo ohjattu risteys josta minun pitää kääntyä vasemalle.
Ärsyttää kun suoraan ajajat lipuu ja kyttää vihreitä.
Vasenkaista jää umpeen enkä pääse eteenpäin vaikka mulle palaa vihreät valot.
No minä olen vähän tällainen perseilijä ajotyyliltäni. En siinä niinkään ajattele bensansäästöä vaan ihan omaa mukavuuttani. Minusta auton penkillä pitää olla yhtä mukavaa istua kuin sohvalla telkkaria katsoessa. Jos sohvalla joku alkaa repiä minua niskoista niin että pää heiluu eestaas ja niskanikamat paukkuu niin ei se mukavalta tunnu. Ammattiliikenteessä sen tyylin olen oppinut. Jossain vaiheessa vaan huomasi että lopputulos on aivan sama ajaako repivästi vai tasaisen rauhallisesti, ainoa ero on vaan siinä että em. tyylillä pitkän ajon jälkeen on väsyneempi.Tasainen kyyti miellyttää kun on sellainen nautiskelijatyyppi luonteeltaan.Jusau kirjoitti:Sama juttu, vasemmalla kaistalla on nuolivihreät ja suoraan meneville palaa punaiset. Eikö perkele joku ekoautoilija ala rullailemaan aina jo hyvissäajoin, että varmasti kääntyvien kaistalle ei muut pääse ja rullailija jatkaa matkaa hissukseen. Joo tiedän, on taas minäminä ajattelua, mutta perkele, jos jokainen säästetty senttilitra sillä autolla on pääasia niin perkele kulkekaa joukkoliikenteellä. Liikenteen pitää olla sujuvaa, eikä mitään pisaralla pisimmälle perseilyä.kalle37 kirjoitti:
Meikäläinen taas kiroaa lähes joka aamu noita valoihin lipuia.
Työmatkallani on valo ohjattu risteys josta minun pitää kääntyä vasemalle.
Ärsyttää kun suoraan ajajat lipuu ja kyttää vihreitä.
Vasenkaista jää umpeen enkä pääse eteenpäin vaikka mulle palaa vihreät valot.
Ei silloin ollut mitään rajoittimia kun minä ajoin. F12 volvo kulki helposti 130 ja ylikin. Ei vaan ollut niin kiirettä minnekään kun ei siitä olisi ollut minulle mitään hyötyä.Musti kirjoitti:Kun tahkoaa muutaman satatuhatta kilsaa rajoitinta vasten, tapahtuu (itse keksimäni termi) 'rekkakuskin lobotomia'Saappi Kuski kirjoitti:.... Ammattiliikenteessä sen tyylin olen oppinut. Jossain vaiheessa vaan huomasi että lopputulos on aivan sama ajaako repivästi vai tasaisen rauhallisesti, ainoa ero on vaan siinä että em. tyylillä pitkän ajon jälkeen on väsyneempi.... Sitten kun näin on käynyt, pätee se kaikkiin nelipyöräisiin. Tunnen toisenkin tapauksen
Mutta eikö se suolaaminen oo ihan hyvä kun sinulla jo kesärenkaatkin on.mursu kirjoitti: Tuntuu jotenkin käsittämättömältä touhulta kun omassa autossa on jo kesärenkaat ja prätkä kaivettu ulos tallista.
Tänään Hangossa: Päivällä +5 astetta ja tienpinnat kuivat. Kahdeksan maissa illalla -2 ja suolaamattomat tienpinnat jäässä.mursu kirjoitti:Tie oli siis aivan rutikuiva, 48h ennusteen mukaan luvassa on pelkkää plussaa ja sademäärät nollassa?
Tuntuu jotenkin käsittämättömältä touhulta kun omassa autossa on jo kesärenkaat ja prätkä kaivettu ulos tallista.