Niinpä. Autot ja tiestö ovat koko ajan kehittyneet, mutta nopeusrajoitukset vain laskeneet. Mikä logiikka?Juusokas kirjoitti:Höh, voishan noita nopeusrajoituksia jonninverran noudattaa jos olisivat edes järkevät.
Sakoista
Re: Sakoista
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Sakoista
Oiskohan vika siinä kun liian halvalla "parannetaan" olemassaolevia teitä.
Karkeasti tähän tyyliin: vedetään uusi päällyste vanhan päälle tekemättä kunnon pohjatöitä (tasataan muttei panosteta raskaan liikenteen aiheuttamiin uriin, parin vuoden päästä on ne samat urat uudella tiellä).
Kyllä se Tielaitos tietää ettei ole turvallista nostaa tuollaisten teiden nopeusrajoituksia.
Karkeasti tähän tyyliin: vedetään uusi päällyste vanhan päälle tekemättä kunnon pohjatöitä (tasataan muttei panosteta raskaan liikenteen aiheuttamiin uriin, parin vuoden päästä on ne samat urat uudella tiellä).
Kyllä se Tielaitos tietää ettei ole turvallista nostaa tuollaisten teiden nopeusrajoituksia.
Re: Sakoista
Onhan Suomessa kyllä kansainvälisesti vertaillen aivan surkeassa kunnossa oleva tiestö. Mutta on se tietysti halvempaa laskea rajoituksia, kuin pitää teitä hyvässä kunnossa. Suomessa vielä kun nämä autoilusta (esim. auto- ja polttoaineveron merkeissä) valtiolle kerättävät rahat ovat niin pienenpienet, niin ymmärtäähän sen...liteFun kirjoitti:Oiskohan vika siinä kun liian halvalla "parannetaan" olemassaolevia teitä.
Karkeasti tähän tyyliin: vedetään uusi päällyste vanhan päälle tekemättä kunnon pohjatöitä (tasataan muttei panosteta raskaan liikenteen aiheuttamiin uriin, parin vuoden päästä on ne samat urat uudella tiellä).
Kyllä se Tielaitos tietää ettei ole turvallista nostaa tuollaisten teiden nopeusrajoituksia.
Mutta enpä silti ole kohdannut täälläkään esim. moottoritietä, jossa ei helposti ja turvallisesti voisi kesäaikaan ajella 150km/h ja enemmänkin. Ja 80km/h rajoitukset tyhjillä ja suorilla korpiteillä ovat myös todella perustellut ja oikein mitoitetut?
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Sakoista
Toi tiestön kehittyminen on vähän niin ja näin. Mun mielestä lähinnä yksittäisiä pikkupätkiä, jotka on parantunu. Ja suurin osa parannuksista on tuota mistä liteFun kirjoitti, eli äkkiä sipaistaan vain päällyste, joka on parin vuoden päästä aivan urillaTurbolag kirjoitti: Niinpä. Autot ja tiestö ovat koko ajan kehittyneet, mutta nopeusrajoitukset vain laskeneet. Mikä logiikka?


Tuo sen sijaan on ikävän totta, että rajoitukset on monin paikoin laskenu. Taisi olla Konginkankaan onnettomuuden jälkeen kun upeana liikenneturvallisuuden parantamiskeinona laskettiin rajoituksia, jotta hallitus pääsi sanomaan tehneensä jotain. Sama kuin nyt Kauhajoen ammuskelun jälkeen kiristetään aselakia. Yritetään vain näyttää siltä kuin ongelmalle tehtäisiin jotain sen sijaan, että oikeasti vaikutettaisiin tapahtuneen syihin.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Sakoista
Joo, tottahan se on, että Suomessa on sinänsä huonot tiet. Mutta jos verrataan vaikka 50 vuoden takaiseen, niin onhan täälläkin sentään kehitystä tapahtunut.JuHem kirjoitti: Toi tiestön kehittyminen on vähän niin ja näin.

#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Re: Sakoista
täällä jännätään että tuleeko 100 € pikkavippi valtiolle. 80 alueella 85-87 nyt kun tuli noi tiukennukset..aika nipoa touhua alkaa olemaan, jos tollasesta rapsahtaa jo sakko eikös ne jotain 7 km/h ylityksestä uhannut että sakko tulee
liikenteenn vaarantamista sekin että kokoajan pitää vilkuilla mittaria. ohitustilanteissa pitää kyllä tietää kamerat.

jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Re: Sakoista
6-10 km/h ylityksestä tulee kirjallinen huomautus.Gouldenwind kirjoitti:täällä jännätään että tuleeko 100 € pikkavippi valtiolle. 80 alueella 85-87 nyt kun tuli noi tiukennukset..aika nipoa touhua alkaa olemaan, jos tollasesta rapsahtaa jo sakko eikös ne jotain 7 km/h ylityksestä uhannut että sakko tuleeliikenteenn vaarantamista sekin että kokoajan pitää vilkuilla mittaria. ohitustilanteissa pitää kyllä tietää kamerat.
Re: Sakoista
Kiihdyttelemisestä puheenollen ihan kiva ettei kiihtyvyysrajoitusta ole vielä keksitty. Nykyään saa vielä ihan laillisesti kiihdytellä reippaasti ja jäämällä ajamaan rajoituksen mukaista nopeutta. Näyttää olevan hyvin ärsyttävää toimintaa eräiden mielestäaxp102 kirjoitti:juu kaheksaankymppiin kiihdyttämiseen toi sunkin virisofta on varmaan suunniteltu.

Re: Sakoista
Melu ja yleinen "liikenteen vaarantaminenhan" tuota kai lähinnä rajoittavat, mutta kyllä monella matolaatikolla saa ns. täysiä kiihdyttää.wesku kirjoitti: Kiihdyttelemisestä puheenollen ihan kiva ettei kiihtyvyysrajoitusta ole vielä keksitty. Nykyään saa vielä ihan laillisesti kiihdytellä reippaasti ja jäämällä ajamaan rajoituksen mukaista nopeutta. Näyttää olevan hyvin ärsyttävää toimintaa eräiden mielestä
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson