TOPIC: muuta keskustelua
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Aika mielenkiintoinen oli eilen tuo JIM:illä tullu dokumentti vuodesta 2012 ja silloin tapahtuvasta maailmanlopusta
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Kauanko kestää ajaa Helsinki-Pihtipudas-Hanko-Helsinki?
Karttaa katsoes alkoi v&%*+taa kun ajattelin sen olevan joku 6-7h ajomatkaa. Ehtiiköhän edes illaksi vetää lärvit.
Karttaa katsoes alkoi v&%*+taa kun ajattelin sen olevan joku 6-7h ajomatkaa. Ehtiiköhän edes illaksi vetää lärvit.
Re: TOPIC: muuta keskustelua
1067kmet kirjoitti:Kauanko kestää ajaa Helsinki-Pihtipudas-Hanko-Helsinki?
Karttaa katsoes alkoi v&%*+taa kun ajattelin sen olevan joku 6-7h ajomatkaa. Ehtiiköhän edes illaksi vetää lärvit.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TOPIC: muuta keskustelua
siili69 kirjoitti:Olipa ajankohtainen viesti... nimittäin vajaan tunnin päästä käyn noutamassa kolme lattialämmityskaapelia + muut tarvikkeet ja katselin myös Devin mallistoa, mutta myyjä kertoi niiden termostaateissa olevan tyyppivikana "räpsyntä". Itse päädyin sitten Enston tassu-sarjaan, jota heillä yllättäen oli myös myynnissä.ng900aero kirjoitti:Onko forumilaisissa sähkäreitä? Okt:n lattialämmityksen Devireg550-termareista toimii 1/6:sta, muut "räpsyvät", eli ilmeisesti laukaisevat sisäänrakennetun ylilämpösuojan (tms), onko tuollaisissa ollut moista vikaa, ja pystyykö niitä korjauttamaan?
Pyytävät lämpöä (syttyy vastusymboli näytölle) mutta lattiat pysyvät kylminä.
Termarit olleet samoilla säädöillä käytössä reilut 4 vuotta, nyt syksyn/talven mittaan alkoivat yksi kerrallaan prakaamaan![]()
Olisikohan syytä vaihtaa ei-elektroniset termarit tilalle?
Mitään vikakoodeja eivät anna, eikä uudelleenohjelmointi auta mitään myöskään.
Kirottuja nuo kaikki elektroniset vempeleet
Jos muistan, voin kysäistä liikkeestä noiden korjausmahdollisuudesta. Mutta näköjään on todellakin syytä varmistua siitä, että termostaatin saa tarvittaessa vaihdettua helposti jälkikäteen.
kannattaa huomata, että lattialämmitystä asentaessa käyttää termostaatin anturin suojaputken asennuksessa vaikka 16 mm lerppaa sähköputkea. joidenkin termareiden mukana tulevan n. 8 mm paksun putken käyttäminen rajaa termostaattimerrkejä rajusti. monissa termareissa tuo itse anturi ei mahdu millään siihen ohukaisempaan putkeen.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Kukas forumilainen myikään minulle 99:in lämmityslaitteen peitekannen, ja puhallinmoottorin + moottorin nopeuskytkimen, en löydä yhteystietojasi mistään? Laita vaikka privaviestiä, kiitos.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TOPIC: muuta keskustelua
saab87 kirjoitti:Mikä ihmisiä noissa japanilaisissa niin viehättää? "ne on nii luotettavia, ne on nii luotettavia." onko ne? Miulle on jääny kyl iha eri mielikuva. Onkos niissä sit mitään muuta kun se "luotettavuus"? Eipä siinä, en oo törmänny viel yhteenkään jonka penkkejä miu romuselkä kestäis pidemmän matkan. Ja on ne kyl miu makuun liian veteliä vehkeitä ajaa.Makuasioista ei voi kiistellä.

No mulla kun nyt toi -88 323 GTi niin löytyy originalina kuppipenkit ja hyvät säädöt niissä vielä päälle. Mun selkä ja ei siedä oikein mitään mut samantasoiset penkit on ollut vain og:ssä ja GT mondeossa.
Myös hyvä masassa on ettei ole ohjaustehostinta joten aika jämäkkä ajaa maantielläkin ja alusta kovempi jo alkuperäisenä. Luotettavuus on taas se heikoin osa-alue koko kiesissä kun taas saabit oli idiootti (eli minä

Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Luin äsken Diesel osiota missä pohdittiin satkun muuttamista pakuksi.
Siitä muistui mieleen tapaus kun Huvilakadun talonmiehen poika oli ostanut itselleen vanhan mersuambulanssin. Samanlainen kun -80 luvun taksit mutta farmari ja korotettu katto.
Rekisteriotteesta kävi selväksi että se oli asuntoauto ja vakuutus noin 400e vuodes ilman bonuksia. Lämmittimenä/keittovälineenä oli retkikeitin, istumapaikkoja muistaakseni 7 ja sänkynä paarit.
Jokainen tajuaa että tuo pitäisi olla mahdotonta mutta rekisteröinti asuntoautoksi oli tapahtunut muistaakseni 2003-2004.
Ambulanssi oli ollut käytös vielä 2000 luvulla koska Suomenlinnasta oli pitäny kuljettaa tunnelia pitkin jotaki dialyysipotilasta hoitoon mantereelle ja ne tunnelit on kai aika matalia. Talonmiestä en ole nähnyt muutamaan vuoteen enkä sen elokuvatarkastaja poikaa.
No, silloin kun viimmeksi tapasin halusin vain äkkiä poistua paikalta koska jatkuva leffojenkatselu tekee mielestäni ihmisestä omituisen mutta miten tuo asuntoautoksi muuttaminen voi olla mahdollista?
Siitä muistui mieleen tapaus kun Huvilakadun talonmiehen poika oli ostanut itselleen vanhan mersuambulanssin. Samanlainen kun -80 luvun taksit mutta farmari ja korotettu katto.
Rekisteriotteesta kävi selväksi että se oli asuntoauto ja vakuutus noin 400e vuodes ilman bonuksia. Lämmittimenä/keittovälineenä oli retkikeitin, istumapaikkoja muistaakseni 7 ja sänkynä paarit.
Jokainen tajuaa että tuo pitäisi olla mahdotonta mutta rekisteröinti asuntoautoksi oli tapahtunut muistaakseni 2003-2004.
Ambulanssi oli ollut käytös vielä 2000 luvulla koska Suomenlinnasta oli pitäny kuljettaa tunnelia pitkin jotaki dialyysipotilasta hoitoon mantereelle ja ne tunnelit on kai aika matalia. Talonmiestä en ole nähnyt muutamaan vuoteen enkä sen elokuvatarkastaja poikaa.
No, silloin kun viimmeksi tapasin halusin vain äkkiä poistua paikalta koska jatkuva leffojenkatselu tekee mielestäni ihmisestä omituisen mutta miten tuo asuntoautoksi muuttaminen voi olla mahdollista?
Re: TOPIC: muuta keskustelua
VEROLLINEN MATKAILUAUTOet kirjoitti:Luin äsken Diesel osiota missä pohdittiin satkun muuttamista pakuksi.
Siitä muistui mieleen tapaus kun Huvilakadun talonmiehen poika oli ostanut itselleen vanhan mersuambulanssin. Samanlainen kun -80 luvun taksit mutta farmari ja korotettu katto.
Rekisteriotteesta kävi selväksi että se oli asuntoauto ja vakuutus noin 400e vuodes ilman bonuksia. Lämmittimenä/keittovälineenä oli retkikeitin, istumapaikkoja muistaakseni 7 ja sänkynä paarit.
Jokainen tajuaa että tuo pitäisi olla mahdotonta mutta rekisteröinti asuntoautoksi oli tapahtunut muistaakseni 2003-2004.
Ambulanssi oli ollut käytös vielä 2000 luvulla koska Suomenlinnasta oli pitäny kuljettaa tunnelia pitkin jotaki dialyysipotilasta hoitoon mantereelle ja ne tunnelit on kai aika matalia. Talonmiestä en ole nähnyt muutamaan vuoteen enkä sen elokuvatarkastaja poikaa.
No, silloin kun viimmeksi tapasin halusin vain äkkiä poistua paikalta koska jatkuva leffojenkatselu tekee mielestäni ihmisestä omituisen mutta miten tuo asuntoautoksi muuttaminen voi olla mahdollista?
1. Matkailuauto on erityiskäyttöön tarkoitettu M1-luokan ajoneuvo, jossa on vähintään seuraavilla
varusteilla varustetut majoitustilat:
a) istuimia ja pöytä;
b) makuupaikkoja, jotka voidaan muuntaa istuimista;
c) keittomahdollisuus; ja
d) säilytystiloja.
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Kiitos Risto kun vaivauduit vastaamaan typerään mietiskelyyn. Noilla kriteereillä mun tonnarikin pitäis saada rekisteröityä asuntoautoksi.
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Alkaa vaan olla kiire, sillä uudessa laissa, joka astuu voimaan 1.4., vaaditaan muistaakseni lisäksi wc, tosin onhan tuohonkin olemassa tyylikäs ratkaisu.et kirjoitti:Kiitos Risto kun vaivauduit vastaamaan typerään mietiskelyyn. Noilla kriteereillä mun tonnarikin pitäis saada rekisteröityä asuntoautoksi.
Re: TOPIC: muuta keskustelua
On ne lötkösulat vaan paljon paremmat kuin tavalliset
Ei siis mikään paha satsaus vaikka maksoi 35€.
p.s. Pahoittelen, nämä em. sulat ovat kiinni eräässä nimeltä mainitsemattomassa kulkuneuvossa.

p.s. Pahoittelen, nämä em. sulat ovat kiinni eräässä nimeltä mainitsemattomassa kulkuneuvossa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Jep, GM-kamaa ovat. Sinällään hyvä "tuuri", kun korjaamolta oli tavalliset loppu joten päätin kokeilla noita. Ovat muuten Valeon tekemät, pidikkeessä lukee muovissa Valeo ja pidikkeen sivussa on valkoinen GM-logo.Mimmi kirjoitti:Laitoitko orkkikset?
GM kun myy lötköjä (jotka ovat oikeasti paremmat kuin "tavalliset").
Nimimerkillä: Lötköt arki- ja tavalliset pyhäautossa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Muistaako kukaan mistä sai Nokian N sarjalaisen Flickr asetukset kännykkään?
Jouduin päivittämään N77 puhelimen syksyllä koska Digita oli muuttanut lähetyssignaalia ja sen jälkeen Flickrin asetukset oli poistunu. Nyt olis tarvinnu lähettää kuvia nettiin mutta en enää muista missä muodos puhelimen käyttäjätunnus oli ja mikä salasana.
Flickrin käyttö netis onnistuu mutta puhelimeen piti laittaa eri tunnukset lähettäessä kuvia sinne suoraan kännykästä (saiko edes salasana olla sama?).
Pari tuntia etsin netistä ohjetta mutta en löytänyt. Onkohan Nokia tahallaan poistanut ne kun yrittää jotain pirun ovea markkinoida. Viimme keväänä netis oli hyvät ohjeet ja tais tulla automaattisesti puhelimeen. Perkele kun piti käydä hämeentiellä päivittämäs eikä tajunnu kirjoittaa paperille tietoja.
Jouduin päivittämään N77 puhelimen syksyllä koska Digita oli muuttanut lähetyssignaalia ja sen jälkeen Flickrin asetukset oli poistunu. Nyt olis tarvinnu lähettää kuvia nettiin mutta en enää muista missä muodos puhelimen käyttäjätunnus oli ja mikä salasana.
Flickrin käyttö netis onnistuu mutta puhelimeen piti laittaa eri tunnukset lähettäessä kuvia sinne suoraan kännykästä (saiko edes salasana olla sama?).
Pari tuntia etsin netistä ohjetta mutta en löytänyt. Onkohan Nokia tahallaan poistanut ne kun yrittää jotain pirun ovea markkinoida. Viimme keväänä netis oli hyvät ohjeet ja tais tulla automaattisesti puhelimeen. Perkele kun piti käydä hämeentiellä päivittämäs eikä tajunnu kirjoittaa paperille tietoja.
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Mihin tarvitset tota Flickriä? Jos sulla kerran on 3G-yhteys niin eikös ne kuvat saa ladattua aika nopeasti suoraan sun kännykästäsi haluamallesi palvelimelle?et kirjoitti:Muistaako kukaan mistä sai Nokian N sarjalaisen Flickr asetukset kännykkään?
Jouduin päivittämään N77 puhelimen syksyllä koska Digita oli muuttanut lähetyssignaalia ja sen jälkeen Flickrin asetukset oli poistunu. Nyt olis tarvinnu lähettää kuvia nettiin mutta en enää muista missä muodos puhelimen käyttäjätunnus oli ja mikä salasana.
Flickrin käyttö netis onnistuu mutta puhelimeen piti laittaa eri tunnukset lähettäessä kuvia sinne suoraan kännykästä (saiko edes salasana olla sama?).
Pari tuntia etsin netistä ohjetta mutta en löytänyt. Onkohan Nokia tahallaan poistanut ne kun yrittää jotain pirun ovea markkinoida. Viimme keväänä netis oli hyvät ohjeet ja tais tulla automaattisesti puhelimeen. Perkele kun piti käydä hämeentiellä päivittämäs eikä tajunnu kirjoittaa paperille tietoja.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Helmi 11, 2009 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Kyllä huomaa että sä et tajua kun pirun vanhoista saapeista.
Flickr on todella kätevä. Otat valokuvan, annat sille nimen ja painat parikertaa nappia niin se on netis. Ei tarvi mitään palvelimia tai tietokoneita, vain kännykkä ja datapaketin kuukausihinta.
Sitten kun esim Itävallas tarvitaan sekunnis kuva tietokoneella mä kerron vain kuvan nimen ja käsken mennä flickr.com sivuilta katsomaan. Tekis mieli kertoa kuvan nimi missä sä istut kännis Salves niin kaikki näkis...
Flickr on todella kätevä. Otat valokuvan, annat sille nimen ja painat parikertaa nappia niin se on netis. Ei tarvi mitään palvelimia tai tietokoneita, vain kännykkä ja datapaketin kuukausihinta.
Sitten kun esim Itävallas tarvitaan sekunnis kuva tietokoneella mä kerron vain kuvan nimen ja käsken mennä flickr.com sivuilta katsomaan. Tekis mieli kertoa kuvan nimi missä sä istut kännis Salves niin kaikki näkis...