TOPIC: muuta keskustelua

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Aika mielenkiintoinen oli eilen tuo JIM:illä tullu dokumentti vuodesta 2012 ja silloin tapahtuvasta maailmanlopusta
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja et »

Kauanko kestää ajaa Helsinki-Pihtipudas-Hanko-Helsinki?
Karttaa katsoes alkoi v&%*+taa kun ajattelin sen olevan joku 6-7h ajomatkaa. Ehtiiköhän edes illaksi vetää lärvit.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

et kirjoitti:Kauanko kestää ajaa Helsinki-Pihtipudas-Hanko-Helsinki?
Karttaa katsoes alkoi v&%*+taa kun ajattelin sen olevan joku 6-7h ajomatkaa. Ehtiiköhän edes illaksi vetää lärvit.
1067km
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja axp102 »

siili69 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Onko forumilaisissa sähkäreitä? Okt:n lattialämmityksen Devireg550-termareista toimii 1/6:sta, muut "räpsyvät", eli ilmeisesti laukaisevat sisäänrakennetun ylilämpösuojan (tms), onko tuollaisissa ollut moista vikaa, ja pystyykö niitä korjauttamaan?
Pyytävät lämpöä (syttyy vastusymboli näytölle) mutta lattiat pysyvät kylminä.
Termarit olleet samoilla säädöillä käytössä reilut 4 vuotta, nyt syksyn/talven mittaan alkoivat yksi kerrallaan prakaamaan :evil:
Olisikohan syytä vaihtaa ei-elektroniset termarit tilalle?
Mitään vikakoodeja eivät anna, eikä uudelleenohjelmointi auta mitään myöskään.
Kirottuja nuo kaikki elektroniset vempeleet :x
Olipa ajankohtainen viesti... nimittäin vajaan tunnin päästä käyn noutamassa kolme lattialämmityskaapelia + muut tarvikkeet ja katselin myös Devin mallistoa, mutta myyjä kertoi niiden termostaateissa olevan tyyppivikana "räpsyntä". Itse päädyin sitten Enston tassu-sarjaan, jota heillä yllättäen oli myös myynnissä.

Jos muistan, voin kysäistä liikkeestä noiden korjausmahdollisuudesta. Mutta näköjään on todellakin syytä varmistua siitä, että termostaatin saa tarvittaessa vaihdettua helposti jälkikäteen.

kannattaa huomata, että lattialämmitystä asentaessa käyttää termostaatin anturin suojaputken asennuksessa vaikka 16 mm lerppaa sähköputkea. joidenkin termareiden mukana tulevan n. 8 mm paksun putken käyttäminen rajaa termostaattimerrkejä rajusti. monissa termareissa tuo itse anturi ei mahdu millään siihen ohukaisempaan putkeen.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kukas forumilainen myikään minulle 99:in lämmityslaitteen peitekannen, ja puhallinmoottorin + moottorin nopeuskytkimen, en löydä yhteystietojasi mistään? Laita vaikka privaviestiä, kiitos.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Kupari »

saab87 kirjoitti:Mikä ihmisiä noissa japanilaisissa niin viehättää? "ne on nii luotettavia, ne on nii luotettavia." onko ne? Miulle on jääny kyl iha eri mielikuva. Onkos niissä sit mitään muuta kun se "luotettavuus"? Eipä siinä, en oo törmänny viel yhteenkään jonka penkkejä miu romuselkä kestäis pidemmän matkan. Ja on ne kyl miu makuun liian veteliä vehkeitä ajaa. :lol: Makuasioista ei voi kiistellä.
:oops:
No mulla kun nyt toi -88 323 GTi niin löytyy originalina kuppipenkit ja hyvät säädöt niissä vielä päälle. Mun selkä ja ei siedä oikein mitään mut samantasoiset penkit on ollut vain og:ssä ja GT mondeossa.

Myös hyvä masassa on ettei ole ohjaustehostinta joten aika jämäkkä ajaa maantielläkin ja alusta kovempi jo alkuperäisenä. Luotettavuus on taas se heikoin osa-alue koko kiesissä kun taas saabit oli idiootti (eli minä :lol: ) varmoja.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja et »

Luin äsken Diesel osiota missä pohdittiin satkun muuttamista pakuksi.
Siitä muistui mieleen tapaus kun Huvilakadun talonmiehen poika oli ostanut itselleen vanhan mersuambulanssin. Samanlainen kun -80 luvun taksit mutta farmari ja korotettu katto.
Rekisteriotteesta kävi selväksi että se oli asuntoauto ja vakuutus noin 400e vuodes ilman bonuksia. Lämmittimenä/keittovälineenä oli retkikeitin, istumapaikkoja muistaakseni 7 ja sänkynä paarit.
Jokainen tajuaa että tuo pitäisi olla mahdotonta mutta rekisteröinti asuntoautoksi oli tapahtunut muistaakseni 2003-2004.
Ambulanssi oli ollut käytös vielä 2000 luvulla koska Suomenlinnasta oli pitäny kuljettaa tunnelia pitkin jotaki dialyysipotilasta hoitoon mantereelle ja ne tunnelit on kai aika matalia. Talonmiestä en ole nähnyt muutamaan vuoteen enkä sen elokuvatarkastaja poikaa.
No, silloin kun viimmeksi tapasin halusin vain äkkiä poistua paikalta koska jatkuva leffojenkatselu tekee mielestäni ihmisestä omituisen mutta miten tuo asuntoautoksi muuttaminen voi olla mahdollista?
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Risto »

et kirjoitti:Luin äsken Diesel osiota missä pohdittiin satkun muuttamista pakuksi.
Siitä muistui mieleen tapaus kun Huvilakadun talonmiehen poika oli ostanut itselleen vanhan mersuambulanssin. Samanlainen kun -80 luvun taksit mutta farmari ja korotettu katto.
Rekisteriotteesta kävi selväksi että se oli asuntoauto ja vakuutus noin 400e vuodes ilman bonuksia. Lämmittimenä/keittovälineenä oli retkikeitin, istumapaikkoja muistaakseni 7 ja sänkynä paarit.
Jokainen tajuaa että tuo pitäisi olla mahdotonta mutta rekisteröinti asuntoautoksi oli tapahtunut muistaakseni 2003-2004.
Ambulanssi oli ollut käytös vielä 2000 luvulla koska Suomenlinnasta oli pitäny kuljettaa tunnelia pitkin jotaki dialyysipotilasta hoitoon mantereelle ja ne tunnelit on kai aika matalia. Talonmiestä en ole nähnyt muutamaan vuoteen enkä sen elokuvatarkastaja poikaa.
No, silloin kun viimmeksi tapasin halusin vain äkkiä poistua paikalta koska jatkuva leffojenkatselu tekee mielestäni ihmisestä omituisen mutta miten tuo asuntoautoksi muuttaminen voi olla mahdollista?
VEROLLINEN MATKAILUAUTO
1. Matkailuauto on erityiskäyttöön tarkoitettu M1-luokan ajoneuvo, jossa on vähintään seuraavilla
varusteilla varustetut majoitustilat:
a) istuimia ja pöytä;
b) makuupaikkoja, jotka voidaan muuntaa istuimista;
c) keittomahdollisuus; ja
d) säilytystiloja.
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja et »

Kiitos Risto kun vaivauduit vastaamaan typerään mietiskelyyn. Noilla kriteereillä mun tonnarikin pitäis saada rekisteröityä asuntoautoksi.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Risto »

et kirjoitti:Kiitos Risto kun vaivauduit vastaamaan typerään mietiskelyyn. Noilla kriteereillä mun tonnarikin pitäis saada rekisteröityä asuntoautoksi.
Alkaa vaan olla kiire, sillä uudessa laissa, joka astuu voimaan 1.4., vaaditaan muistaakseni lisäksi wc, tosin onhan tuohonkin olemassa tyylikäs ratkaisu.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja dimebak »

On ne lötkösulat vaan paljon paremmat kuin tavalliset :D Ei siis mikään paha satsaus vaikka maksoi 35€.

p.s. Pahoittelen, nämä em. sulat ovat kiinni eräässä nimeltä mainitsemattomassa kulkuneuvossa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mimmi kirjoitti:Laitoitko orkkikset?
GM kun myy lötköjä (jotka ovat oikeasti paremmat kuin "tavalliset").

Nimimerkillä: Lötköt arki- ja tavalliset pyhäautossa.
Jep, GM-kamaa ovat. Sinällään hyvä "tuuri", kun korjaamolta oli tavalliset loppu joten päätin kokeilla noita. Ovat muuten Valeon tekemät, pidikkeessä lukee muovissa Valeo ja pidikkeen sivussa on valkoinen GM-logo.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja et »

Muistaako kukaan mistä sai Nokian N sarjalaisen Flickr asetukset kännykkään?
Jouduin päivittämään N77 puhelimen syksyllä koska Digita oli muuttanut lähetyssignaalia ja sen jälkeen Flickrin asetukset oli poistunu. Nyt olis tarvinnu lähettää kuvia nettiin mutta en enää muista missä muodos puhelimen käyttäjätunnus oli ja mikä salasana.
Flickrin käyttö netis onnistuu mutta puhelimeen piti laittaa eri tunnukset lähettäessä kuvia sinne suoraan kännykästä (saiko edes salasana olla sama?).
Pari tuntia etsin netistä ohjetta mutta en löytänyt. Onkohan Nokia tahallaan poistanut ne kun yrittää jotain pirun ovea markkinoida. Viimme keväänä netis oli hyvät ohjeet ja tais tulla automaattisesti puhelimeen. Perkele kun piti käydä hämeentiellä päivittämäs eikä tajunnu kirjoittaa paperille tietoja.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

et kirjoitti:Muistaako kukaan mistä sai Nokian N sarjalaisen Flickr asetukset kännykkään?
Jouduin päivittämään N77 puhelimen syksyllä koska Digita oli muuttanut lähetyssignaalia ja sen jälkeen Flickrin asetukset oli poistunu. Nyt olis tarvinnu lähettää kuvia nettiin mutta en enää muista missä muodos puhelimen käyttäjätunnus oli ja mikä salasana.
Flickrin käyttö netis onnistuu mutta puhelimeen piti laittaa eri tunnukset lähettäessä kuvia sinne suoraan kännykästä (saiko edes salasana olla sama?).
Pari tuntia etsin netistä ohjetta mutta en löytänyt. Onkohan Nokia tahallaan poistanut ne kun yrittää jotain pirun ovea markkinoida. Viimme keväänä netis oli hyvät ohjeet ja tais tulla automaattisesti puhelimeen. Perkele kun piti käydä hämeentiellä päivittämäs eikä tajunnu kirjoittaa paperille tietoja.
Mihin tarvitset tota Flickriä? Jos sulla kerran on 3G-yhteys niin eikös ne kuvat saa ladattua aika nopeasti suoraan sun kännykästäsi haluamallesi palvelimelle?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Helmi 11, 2009 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja et »

Kyllä huomaa että sä et tajua kun pirun vanhoista saapeista.
Flickr on todella kätevä. Otat valokuvan, annat sille nimen ja painat parikertaa nappia niin se on netis. Ei tarvi mitään palvelimia tai tietokoneita, vain kännykkä ja datapaketin kuukausihinta.
Sitten kun esim Itävallas tarvitaan sekunnis kuva tietokoneella mä kerron vain kuvan nimen ja käsken mennä flickr.com sivuilta katsomaan. Tekis mieli kertoa kuvan nimi missä sä istut kännis Salves niin kaikki näkis...
Vastaa Viestiin