oFFi^ ja 900c purkupäiväkirja melkeimpä..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900:sen taka-akselin irrotus

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jeah... lukkopihdeillä onnistuu...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
oFFi^
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 19:32
Paikkakunta: Rautjärvi/Ruokolahti
Viesti:

Re: 900:sen taka-akselin irrotus

Viesti Kirjoittaja oFFi^ »

Tuli kivoja yllätyksiä saabissa vastaan, mutta tähän päädyttiin.. 8) Kävi naapurista yks kiva mieskin osia kyselemässä, harmikun kattoverhoilu on huonos jamassa ja tässä on Finlandia 200 -kattoluukku.

Kuva
Eessä nuo valotkin oli kiinni niillä "thorps" avaimiin käypäsillä pulteilla & muttereitta, sovellettiin vähän, kun sai muuten nuo valot irti ehjinä.. jatkellaa joskus taas
Seat Ibiza MK1 1.5GLX -87 (projekti)
Suzuki PV -88 (käyttis)
oFFi^
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 19:32
Paikkakunta: Rautjärvi/Ruokolahti
Viesti:

Re: 900:sen taka-akselin irrotus

Viesti Kirjoittaja oFFi^ »

Jatketaas.. Miten monimutkasesti etujarrulevyt on kiinni? Itse taisin löytää 3 pulttia, mitkä jopa pitää niitä paikallaan, niin onkohan se mahdollista?
Seat Ibiza MK1 1.5GLX -87 (projekti)
Suzuki PV -88 (käyttis)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900:sen taka-akselin irrotus

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

etujarrulevyt ovat kahdella..... kohdistustappi ja torx kantainen ón toinen.

jarrusatula irti 2 pulttia ja sit levy
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 900:sen taka-akselin irrotus

Viesti Kirjoittaja SB90 »

oFFi^ kirjoitti:Jatketaas.. Miten monimutkasesti etujarrulevyt on kiinni? Itse taisin löytää 3 pulttia, mitkä jopa pitää niitä paikallaan, niin onkohan se mahdollista?
Meinaatko että tarvitset levyt heti käyttöön? Itse purin omasta autosta josta tuli varaosa auto, navat kokonaisena, näin koneen nostaminenkin halutessa pois on "helpompaa."
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 900:sen taka-akselin irrotus

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mutta aikamoista säätämistä on noiden pihtiesi kanssa. Samalla vaihtuisi nesteetkin, kun tekee ilmauksen. Kuitenkin ne jarrut joutuu ilmaa.
ITse avaisin liitokset normaalisti. Voi tietysti pihdit laittaa sulkemaan ne letkut. Mutta mihin sitä kolmatta pihtiä tarvisi, ei mitää järkeä siinä kikkailussa. Turhaa työtä vaan
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900:sen taka-akselin irrotus

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei tuolla ole mitään merkitystä minkäverran sinne menee ilmaa. Takajarrut ilmautuu ihan hyvin jarrupoljinta polkemalla perinteisellä tyylilläkin, jos ei ole mahdollista käyttää ilmauslaitteita. Yhtäpitkän matkan sitä ilmakuplaa joutuu työntämään edellään siitä liitokselta ilmanippaan, onpahan se liitoksen ja satulan väli ilmaa taikka nestettä täynnä. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
oFFi^
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 19:32
Paikkakunta: Rautjärvi/Ruokolahti
Viesti:

Re: 900:sen taka-akselin irrotus

Viesti Kirjoittaja oFFi^ »

Ei mee heti käyttöön nuo jarrulevyt, mutta nuo on uusittu tuohon saabbiin ennenkuin tuli purkuun ja romuksi.
Tuota pitäis jaksaa purkaa, mutta ei oikein enään nappaa hirveästi tuo touhu, mutta pakko toi ois saada osiks ja saada paaliin loppujämä.

Mitenhän sais tuon takakontin auki, kun siintä on lukko hajonnut, eikä lähde avaamalla auki? Ei viitsi takalasia käydä särkemään tietenkään.

Huomenna purkamaan hälyttimiä/handsfree helvettiä autosta..
Seat Ibiza MK1 1.5GLX -87 (projekti)
Suzuki PV -88 (käyttis)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900:sen taka-akselin irrotus

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

takapenkki nurin ja sit luukkuun.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: oFFi^ ja 900c purkupäiväkirja melkeimpä..

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Combissa takaluukun saa auki, kun kömpii tosiaan konttiin takapenkin kautta ja painaa ruuvimeisselillä sitä lukon hakasta. Taskulamppu mukaan, niin homma on helpompaa ;)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
oFFi^
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 19:32
Paikkakunta: Rautjärvi/Ruokolahti
Viesti:

Re: oFFi^ ja 900c purkupäiväkirja melkeimpä..

Viesti Kirjoittaja oFFi^ »

Kiitokset neuvoista tosiaan kaikille ja toivottavasti ei oo mitään haittaa.

Tulin tuossa ottaneeks tänään komeessa auringonpaisteessa kattotelineen irti ja kattoverhoilun, nyt pitäis irrotella hälyttimen johtoja, onneks otin isältä nuo torx-avaimet lainaan, sujuu paljon helpommin tuo purkutyö. 8)

Tuossa on muuten hyväkuntoset ovipahvit ja ikkunaveivit, tms. irto-osaa mitä sisällä on. Saa nähdä, jos pistän pikkumyyntitoimenpiteen liikkeelle, jos sais vähän rahaa tästä.

Ens viikonloppuun (torstaista lähtien pajalle) voisi tuon kontin avata ja ottaa lukon irti, ettei mee uudestaan lukkoon.

Ja tästä on hyvä jatkaa.
Seat Ibiza MK1 1.5GLX -87 (projekti)
Suzuki PV -88 (käyttis)
oFFi^
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 19:32
Paikkakunta: Rautjärvi/Ruokolahti
Viesti:

Re: oFFi^ ja 900c purkupäiväkirja melkeimpä..

Viesti Kirjoittaja oFFi^ »

Kertokaas, paljon tommosesta Finlandia 200 -kattoikkunasta hilppeineen uskaltaa pyytää? Entäpä hyväkuntoisista ovista? Ruostetta ovien alalaidoissa ei paljoa etuovissa ainankaan ole.. ja mitähän muuta tuosta sais irti.

Onko kellään puutteita omassa 900 Saabissaan? Voin katsoa jos tuosta purkutuomiossa olevasta löytyis.
Seat Ibiza MK1 1.5GLX -87 (projekti)
Suzuki PV -88 (käyttis)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: oFFi^ ja 900c purkupäiväkirja melkeimpä..

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

vitosen oli finlandia lasiluukut viime kesänä kouvolan rompetorilla ostettiin kerralla neljä ku halvalla sai...


niin tää tais olla kaasari peli...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
oFFi^
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 19:32
Paikkakunta: Rautjärvi/Ruokolahti
Viesti:

Re: oFFi^ ja 900c purkupäiväkirja melkeimpä..

Viesti Kirjoittaja oFFi^ »

..joo, 2.0 kaasari. Kone on suurinpiirtein purettu mutta erinäisiä osia löytyis koneesta vielä.. ennenkun auto kipataan kyljelleen ja siitä katolleen.
Seat Ibiza MK1 1.5GLX -87 (projekti)
Suzuki PV -88 (käyttis)
oFFi^
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 19:32
Paikkakunta: Rautjärvi/Ruokolahti
Viesti:

Re: oFFi^ ja 900c purkupäiväkirja melkeimpä..

Viesti Kirjoittaja oFFi^ »

Kuva
Tämmöstä pääsiäisenä. Hälyttimet purettu, takaosa purettu (valot, vetokoukku, jne). Sisustasta kojelauta irrotettu, mittaristot irti ym.

Ja tänään kipattiin jo katolleen että saa kohta taka-akseliston irti.
Seat Ibiza MK1 1.5GLX -87 (projekti)
Suzuki PV -88 (käyttis)
Vastaa Viestiin