Jaulis kirjoitti:Mikäs pyörä ja mitä vuosimallia?
Tuohon 100-160kmh väliin jos likempänä 5s, niin joutuu toteamaan etä valitettavasti ollaan jo eellä . Olis tosiaan kiva kokeilla testivetoja oikeasti tehokasta pyörää vastaan, toki suljetulla alueella. Ei siinä mitään jos takkiin tulee, lähinnä kiinnostas miten pahasti .
Jep. Pyörä on peruscorolla, eli putkiviri gixxeri K8. Välit on hieman tiheämmät kuin vakiossa, huiput n.270km/h. Menee kyllä siihen ihan iloisesti sitten.
Ei ihan tarkkaa lukua ole tuosta 100-160km/h vauhdista isoimmalla vaihteella tuolla, mutta en epäile etteikö pienempää saisi jo pudottaa tuollaista jo tehokkaaksi luokiteltua sabaa vastaan. Sittenhän mennään jo hieman rivakammin jos tuon suorittaa esim. 2 vaihteella.
Tuossapa se tuleekin se yllätysmomentti kun on saabikkaassakin jo kulkua. Pitää olla oikeaa vaihdetta sisällä jo mopossakin, varsinkin pienempi kuutioisissa. Ilmeisesti riittää huiputkin sulla tuossa saabissa ihan kivasti.
Tuolla omalla vespalla ei vielä tarvi perus urheiluautoa vastaan oikeastaan pienempää juuri pudotella. Kunnon petoja vastaan ei ole ikinä tullut mahdollisuutta kokeilla. Jonku 911/M5 taitaa olla ne virkeimmät, mutta hieman yksipuolista on vielä sellaisten kanssa kun pikku rypistyksiä pääsee vaan ottaan.
Kieltämättä olisi hienoa päästä testaileen suorituskykyä mp vs.tehokas saab kaikilta kanteilta, vapaasti jonnekkin ns. suljetulle alueelle. Jotenkin pelkät lentokenttä/varttimaili ajot on aika tylsiä siihen. Ne on vaan rypistyksiä täysiä ja se siitä. Ei kerro juuri mitään vielä. Eri vaihteilla eri vauhdeista tehdyt vedot olisivat paljon mielenkiintoisempia ja myös arvaamattomia eroja voisi ilmaantua suuntaan jos toiseenkin.
Ps. Harmi että oma saabikas on niin lapanen, että on aika turha testailla/vertailla ominpäin mitään...
Pss. Mielestäni auto vs. mopo keskustelut on turhia silloin kun intetään vaan omaa väkisellä paremmaksi. Oikealla asenteella se taas on ihan hauskaa hommaa, varsinkin sitten kun päästään toteutuksen asteelle. Ihan yhtä hauskaa kuin auto vs. auto yms... Kyllä mulla ainakin on nopeat autot ihan yhtä lähellä sydäntä kuin mopotkin.
Länsinaapurissa alkaa jo liikkua sellasta Saabia ja Volvoa että Gikseri saa kattella takavaloja 200-270 km/h kiihdytyksen jälkeen.
Suomessa moiset voidaan valitettavasti laskea korkeintaan yhden käden sormin.
Näin muuten turussa jonkun kuljettavan reilu viikko sitten Bugatti Veyronia.

Sellaista vastaan tulee jo moottoripyörälle kunnolla turpaan ellei sitten ole turpo pyörää alla.
Yhtenä päivänä tuli kaverin 400 hv Audilla hiukan härnättyä Helsingin moottoritiellä jotain uuden karheaa Hayabusaa ja voin todeta ettei autolla(ainakaan sillä) pysy millään helvetilläkään perässä jos pyörämies niin päättää.
Mutta hauskaa oli molemmilla ! Pysähdyin pyörämiehen kanssa juttelemaan seuraavalle huoltikselle ja busanisti totes seuraavaa '' Kyllähän se Audi siististi menee.................autoksi ''.
