NG 900 Cabrio 2.5

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
hannuli
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 01:31
Paikkakunta: Hampuri
Viesti:

NG 900 Cabrio 2.5

Viesti Kirjoittaja hannuli »

Kokemuksia monellakin tuollaisesta laiteesta, tuli tuommoinen kummajainen pihaan.
Käyttökokemuksia 2.5 moottorista, automaatista jne...
Autoni on siis -95 mallinen 125KW :mrgreen:
Kommentoikaa, ja kertokaa miksi pikkukoneinen turbolla olisi parempi???Vai olisiko???
Mitä Saabismi on?
Saab 9-5 3.0T
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG 900 Cabrio 2.5

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tuolla jotain juttua kutoskoneesta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=66015

Koneen paremmuus taitaa olla siitä kiinni että mitä haetaan. Yhdistelmänä ei varmaan juuri tule vastaan.
Toi on aikanaan tainnu olla kaikista kallein ng, ainakin umpikoppasena kutonen oli turboa kalliimpi.
Ooppeliklubin puolella tuosta koneesta on enempi juttua, automaatista ja avosta löytyy täältäkin asiaa etsi-toiminnolla.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
hannuli
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 01:31
Paikkakunta: Hampuri
Viesti:

Re: NG 900 Cabrio 2.5

Viesti Kirjoittaja hannuli »

Outs :oops: , just kun sain Omegan pois pihasta Saappaan alta niin jo pitäis lähteä opelikauppaan osa ostoksille.Ei vaan , Omega pääsi vaan talliin asti ja osakauppaan ei ole tarvetta.Myyjäliike käyttää sen vielä Saabilla kattohuollossa, siellä alkaa välillä perhananmoinen pärinä kun ratas lyö yli kattoa nostaessa...kai tuttu vika täälläkin.
Soundit on kyllä herkulliset, katto auki vaan tuuli vie niistä osan, mutta.....
Kulkupuolikin tuntui olevan hanskassa ja ajomukavuus muuten ok, pikkusen tuntuu että etupää nyökkii, pitäis kai päivittää ainakin iskarit.Alustapäivityskin voisi tulla kyseeseen mutta missään nimessä en huoli mitään kivirekeä, mukavuus täytyy säilyä.Jahas, aurinko paistaa joten......... :D :wink: :D
Mitä Saabismi on?
Saab 9-5 3.0T
hannuli
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 01:31
Paikkakunta: Hampuri
Viesti:

Re: NG 900 Cabrio 2.5

Viesti Kirjoittaja hannuli »

No nyt on auto koeajettu=3.000km.Mukava,kaikki toimii mutta! Laiska!!
Alakierroksilla onnettoman laiska, mutta kin kirrettä tulee reippaammin alkaa menohalujakin löytyä.Milläs tota laiskuutta sais pikkusen manipuloitua pois?
Pientä putkipäivitystä on tulossa, pikkusen on sellaset karheet soundit että voipi olla reikää tulollaan.Pelkällä putkenpäivityksellä ei taida olla juurikaan merkitystä??!!
Muuten toi vinkkeli 6 on oikein mukava yhdistettynä automaattiin.
Onko hyviä ideoita/kokemuksia lisäpuhdin saantiin?
Kulutus noin 10.5-11l/1000km kaupunkia, baanaa 170km/h jne..Kohtuullista.
Mutta sitä potkua olis mieli.
Mitä Saabismi on?
Saab 9-5 3.0T
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: NG 900 Cabrio 2.5

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

hannuli kirjoitti: Onko hyviä ideoita/kokemuksia lisäpuhdin saantiin?
Vaihda -> 2.0T :)
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: NG 900 Cabrio 2.5

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

KAPU2 kirjoitti:
hannuli kirjoitti: Onko hyviä ideoita/kokemuksia lisäpuhdin saantiin?
Vaihda -> 2.0T :)
Ja vaihdon jälkeen viritä se :D
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: NG 900 Cabrio 2.5

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Jonni Peura kirjoitti:
KAPU2 kirjoitti:
hannuli kirjoitti: Onko hyviä ideoita/kokemuksia lisäpuhdin saantiin?
Vaihda -> 2.0T :)
Ja vaihdon jälkeen viritä se :D
Aivan ja vaikka mitä teet niin on laiska alakierroksilla. :saab:
Diisseli cabrio kehiin?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG 900 Cabrio 2.5

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Jos sitä potkuu oikeesti haluu niin kyllä se on melkein turboautoon vaihdettava.

Omaani vaihdoin rosteriputkiston ja suurin hyöty oli että sen tunnisti sen jälkeen tyhjäkäynnilläkin kutoseksi.
Mutta ooppeliklubin sivustoilla on aika paljon juttua mistä noista on kutiteltu yli kahden sadan lukemia kohtuu pienillä muutoksilla, lähinnä just putkistoa vaihtamalla, imuputkistoa ja ennen kaikkee läppäkoteloa muokkaamalla.
Manuaaleista on sääty herkkyyttä mukavasti lisää keventämällä jättimäistä vauhtipyörää mutta tuossa automaatissa ei taida olla kevennyskohtia sillä kohtaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
hannuli
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 01:31
Paikkakunta: Hampuri
Viesti:

Re: NG 900 Cabrio 2.5

Viesti Kirjoittaja hannuli »

No juu, turbo vaihdot jäi tässä äänestyksessä hopialle :D .
Väännöllä pitäis pärjätä,enkä halua senkaltaista paukkua mitä turbo tekee, mulla oli sellanen just tossa talvella.
Talossa on jo kaks dieseliä ja toi Suap jää molemmille pikku kisailussa.Noloa!!!
En toisaalta ajatellut tehdä tästä elämäntyötä, viritellä tota muuten saamarin mukavaa autoa.
Käytin ton emännän Jeepin (Grand Cherokee 2.7d)moottorin ohjaus optimoinnissa ja ero oli huikea.
Mennessä olin hiukan skeptinen koko juttuun mutta pakko myöntää että se kyllä toimii. Ja kulutus on ihan samoissa, ehkä karvan pienempi..ei kuitenkaan yhtään isompi kuin ennenkään.
Täytyy kurkkia tonne Obeliksin puolelle jos siellä olis jotain bolt on juttuja jolla sais tota alavääntöä paremmaks.
Se on kyllä hassu kun tuntuu että se nukahtaa koko laitos hetkeks, mutta kyllähän se sitten liikkuu kun vaan jaksaa pitää töppöstä oikosena.Sen mitä liikkuu, ja ei avon nyt tarvii olla mikään raketti, lähinnä haluan sen alaväännön "nukahduksen" pois.
Saiskohan mun Audista helposti vaihdettua koneen tohon :D :lol: (202kw)
Ja sit yks oikein paha puute; ei ole vakionopeuden säädintä!!! Se on tohon saatava ehdottomasti, pitää vaan selvittää mitä kaikkea siihen pitää hommata.
Aikoinaan 9-5 riitti kun ostin viiksen jossa oli vakkarin napit.Se oli onnistunut tuunaus, ja edullinen.
Jos joku on ratkaissut selkeän ja suht yksinkeretaisen tavan saada puhtia tohon niin kiitollisuudella otan tietoa vastaan.
Mitä Saabismi on?
Saab 9-5 3.0T
Vastaa Viestiin